Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#114385
Wij waren zonet aan het wandelen met Wandor, zag ik uit mijn ooghoek hoe hij iets wat leek op een worst naar binnen werkte. Omdat ik al zo veel verhalen over vergiftigde honden heb gehoord, ook door worst, heb ik wandor thuis zout in de bek gegoten om hem te laten overgeven. De worst heeft hij in stukjes opgebraakt, dus dat is er gelukkig uit.

Nu blijft hij maar kwijlen en smakken want hij heeft natuurlijk een droge mond. Ik heb hem al water gegeven en ook eten. Dit helpt niets.

Heeft iemand misschien een tip wat ik nu kan geven zodat hij van zijn droge mond afkomt? het is namelijk echt zielig.
#114389
ik denk ongeveer drie eetlepels vol (misschien ietsje meer, ik heb het uit het zakje gegoten want hij houdt zijn mond niet lang genoeg open om het erin te scheppen). Ik hoop niet dat het te veel was...

Hij braakt nu af en toe ook nog een beetje gal op, terwijl hij toch al wel te eten heeft gehad.
#114390
drie eetlepels :o
Ik denk dat zijn maag van streek is!
Wij hebben dit ook een keer meegemaakt, mijn man wist niet hoeveel zout, dus kieperde hij er ook te veel in. Freule bleef maar aan het overgeven, werd er helemaal ziek van. Dus dat werd een ritje da, kreeg ze prik tegen het overgeven en iets voor de maag.
Ik zou even je da bellen voor de zekerheid!
#114393
Bedankt voor je reactie!

Wandor heeft eerder wel eens chocola gevonden en daarna hebben we hem ook laten overgeven. Een eetlepel, wat aangeraden wordt, was niet genoeg, na drie eetlepels begon hij pas te braken. Vandaar dat hij nu ook zoiets heeft gekregen.

Heb je misschien een idee wat ik kan geven om het kwijlen te verminderen? Hij lijkt verder niet echt last te hebben van zijn maag. Het braken is gelukkig zo goed als gestopt. Hij speelt ook al weer. Vind het zo zielig dat ie zo smakt om die nare smaak kwijt te raken. Ik zit me af te vragen wat ik zelf zou willen na zo'n kwak zout. Ik dacht zelf aan yoghurt en heb hem dit ook gegeven.
#114395
Ik houd hem goed in de gaten.

Ik wilde niet het risico lopen dat er gif in die worst zou zitten, helemaal nu we er morgen bijna niet zijn, en het dan niet in de gaten hebben als hij ziek wordt.

De witte kwijlkledders aan zijn bek zijn weg, het wordt gelukkig al minder met kwijlen. Hij is nu lekker met een doek aan het schudden, zijn hobby.
#114397
Vorige keer (met de chocola) was ik er niet bij, ik was toen op het werk en mijn man en mijn schoonzus waren er toen. Die hebben hem zout gegeven.

Evt voor de volgende keer: hoe lang moet ik dan wachten totdat ie gaat braken?

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje bang was dat het eventuele gif al in zijn lichaam zou geraken, ik dacht hoe sneller braken hoe beter...

Hij blaft ook al weer!
#114399
Ik hoop dat het snel beter zal gaan met hem. Ik heb als kind mijn broer wel eens een flinke schep zout gegeven (hem in de waan dat het suiker was) die heeft dus de volgende dag volop maagpijn gehad en erg veel dorst. Ik denk dat het bij een hond niet veel anders zal zijn. Zou het morgen toch ook in de gaten houden hoor.
#114400
Evelyn schreef: Vorige keer (met de chocola) was ik er niet bij, ik was toen op het werk en mijn man en mijn schoonzus waren er toen. Die hebben hem zout gegeven.

Evt voor de volgende keer: hoe lang moet ik dan wachten totdat ie gaat braken?

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje bang was dat het eventuele gif al in zijn lichaam zou geraken, ik dacht hoe sneller braken hoe beter...

Hij blaft ook al weer!
1 theelepeltje kan al genoeg zijn om een hond binnen 10 minuten te laten braken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door