Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deduk
#1143386
Op de zakjes die ik van Herby heb staat vaak niet wat het is. Het is mijn eerste bestelling, dus ik kan soms echt niet zien wat er in zit!
Vorige week dacht ik dat ik parelhoenkarkas had, 2 karkassen in 1 zak, samen 1 kilo. Gisteren had ik een zak van ook ongeveer 1 kilo en daar zaten 8, vrij kale, kleine karkasjes in! Was dit soms de parelhoen? Of heb ik kwartelkarkas gekregen (weet niet of dit wel bestaat, ik had het in ieder geval niet besteld!)?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1143390
8 karkasjes in een kilo, dan gok ik op kip. heb je een foto? kwartelkarkas is meestal wat donkerder en heeft herby volgens mij niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1143393
Hoe moeten wij dat nou weten ;D

Vraag het de leverancier, die zal best weten wat hij in je kratje gemikt heeft.


Maar, wilde gok, kwartelkarkas is vrij klein en daarvan zouden er wel 8 in een kilo passen, maar 8 kale kipkarkasjes passen ook wel in 1 kilo. Twee karkassen in 1 kilo zou eend, kunnen zijn, of parelhoen of fazant....
(ach...... het heeft allemaal gevlogen hé :-X)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1143396
kan zijn dat het kippenruggen zijn. maar ook gewoon hele karkasjes. de meeste kip wordt geslacht op een leeftijd van 6-8 weken. dan zijn ze eigenlijk nog kuiken en niet zo groot. het zijn geen dikke barnevelders.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1143398
EH schreef: Ik had inderdaad ook kippenkarkas besteld, maar ik dacht dat die groter zouden zijn dan de parelhoen!
Oh nee, parelhoenkarkas is beslist groter dan kipkarkas.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1143399
EH schreef: Ik had inderdaad ook kippenkarkas besteld, maar ik dacht dat die groter zouden zijn dan de parelhoen!
Parelhoen is groter als kip. En Herby heeft naar mijn weten geen kwartelkarkas. Dus kipkarkas lijkt mij het meest aanneembare. Eendkarkas verpakt hij per stuk, en parelhoen per 2.
Maar inderdaad even handig om een foto te plaatsen ;)
Door Beppie1
#1143446
Dat zijn zeker weten kipkarkassen, die waren mij ook al zo tegengevallen, want ik verwachte iig veeeel meer vlees eraan(geen vliedel te bekennen)
Gebruikersavatar
Door pike
#1143449
De kipkarkasjes van Herby zitten in een gesealde verpakking, daar kan je het dan ook nog aan zien. Ze zijn kleiner (en ook zachter van bot) dan de parelhoenkarkassen. Bij Herby zijn de kipkarkassen eigenlijk maar halve karkassen (het voorste deel, d.i.  met borstbeen) terwijl de parelhoenkarkassen "heel" zijn dus met ook het rugdeel. Soms ook nog vleugeltjes. Momenteel zijn ze per 2 verpakt.  ;)
Door deduk
#1143555
Als ik het zo lees moeten het wel kipkarkassen zijn. Ik heb de helft nog in de koelkast, voor ik het vanavond geef zal ik een foto maken en die hier plaatsen. Bedankt voor de reakties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door