Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Syran
#1143685
Ik weet dat dit natuurlijk niet zo 1, 2, 3 te zeggen is  maar misschien dat jullie een indicatie kunnen geven?

Een paar weken geleden had ik geschreven dat het goed ging met Syran's huid en dat hij het goed doet op de eend (zowel hele eend als de carnibest dibetes variant). Helaas heeft hij per ongelijk twee weken geleden een keer de carnibest van mijn ander hond gekregen.  :'(
De normale versie dus en vanaf dat moment is het weer helemaal mis. Het begon met een plekje en inmiddels is zijn huid weer behoorlijk aangetast, achterlijf en en voorpoten zijn erg rood, op sommige plekjes is de huid kapot en ook zijn orgen zijn weer behoorlijk geiriteerd.
Ik had gehoopt dat het inmiddels wel iets verbeterd zou zijn, maar het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt.

De plannen om langzaam dingen te gaan toevoegen kan ik voorlopig weer vergeten.

Misschien moet ik onderhand ook toevoegingen gaan geven om tekorten te voorkomen?

Heerft er iemand nog ideeen hoe ik dat arme beestje een beetje kan helpen?
Door Femke
#1143789
Syran schreef: Ik weet dat dit natuurlijk niet zo 1, 2, 3 te zeggen is  maar misschien dat jullie een indicatie kunnen geven?

Een paar weken geleden had ik geschreven dat het goed ging met Syran's huid en dat hij het goed doet op de eend (zowel hele eend als de carnibest dibetes variant). Helaas heeft hij per ongelijk twee weken geleden een keer de carnibest van mijn ander hond gekregen.  :'(
De normale versie dus en vanaf dat moment is het weer helemaal mis. Het begon met een plekje en inmiddels is zijn huid weer behoorlijk aangetast, achterlijf en en voorpoten zijn erg rood, op sommige plekjes is de huid kapot en ook zijn orgen zijn weer behoorlijk geiriteerd.
Ik had gehoopt dat het inmiddels wel iets verbeterd zou zijn, maar het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt.

De plannen om langzaam dingen te gaan toevoegen kan ik voorlopig weer vergeten.

Misschien moet ik onderhand ook toevoegingen gaan geven om tekorten te voorkomen?

Heerft er iemand nog ideeen hoe ik dat arme beestje een beetje kan helpen?

Pfffff wat zal je balen zeg. Zeker omdat huidjeuk vaak zo'n vicieuze cirkel is  :-\ Jeuk, bijten, korstjes die gaan genezen, geeft weer jeuk weer opnieuw bijten....
Ik zou op dit moment zeker niks toevoegen omdat je dan absoluut niet kan zeggen waar hij wel of niet tegen kan, en dan is je hele eliminatiedieet voor niks geweest.

Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik misschien wel kiezen voor een korte prednisonkuur. Dat legt het immuunsysteem stil waardoor de huid tot rust kan komen. Ondertussen doorgaan met voeren wat je voerde en voorlopig nog even niks nieuws introduceren. Als hij daar namelijk niet goed op reageert zie je daar ook geen reactie op.
Ik heb alleen geen idee hoe lang je moet wachten, maar misschien weet iemand anders dat.

Zo lang je 'compleet' voert (dwz CB eend en/of hele eend met bot en organen) zou ik niet al te bang zijn voor tekorten. Ideaal is anders, maar in jouw geval weegt het niet op tegen het risico van terugvallen. En, er zijn genoeg honden die prima oud worden op jarenlang zeer eenzijdig voedsel dus een paar weken extra maakt voor jouw hond ook niet meer uit...

Barfplaats wordt gesponsord door