Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1141461
Een van mijn uitlaathonden heeft een hotspot, boven op haar hoofd... nou ja zeg, wie krijgt daar nou zo'n plek :-\ er was eigenlijk niets te zien (wat haartjes die raar stonden maar geen ontstoken huid) , en toen vrijwel meteen de volgende ochtend had ze een plekje ongeveer zo groot als een euro munt, rood, en smetterig.... heb met de eigenaar afgesproken als het niet minder is vandaag dan moet ze naar de da... nou heb ik net de hond opgehaald, en het is wel 8 x zo groot als het was, echt verschrikkelijk, lelijk rood. Ik heb het net als gisteren gespoeld en schoon gemaakt, ze laat het wel toe, en ik kan er nu wel wat op gaan zetten maar mischien is het handiger om af te wachten tot ze bij de da is geweest, en zo ontdek ik ineens ook dat ze beide kanten vieze rode oren heb... ik geloof dat het meisje niet zo lekker is :P
Wat zouden jullie doen? gewoon wachten, of al vast wat er op doen zo ja wat dan?

Ik heb wel beide oren met oorclearner schoongemaakt ;)
Door conleeuw
#1141540
willeke schreef: Als je het hebt:hydracortiderm
ja, heb ik gisteren gedaan de stuk waar de hydrocortiderm op was is niet rood en ontrustig maar het is toch uitgebreid.... ik ga nog wat oppleisteren. Ze is nu hier bij mij in de woonkamer, en blijft er wel van af  :P
Door Mevroi Kruim
#1141582
conleeuw schreef: ja, heb ik gisteren gedaan de stuk waar de hydrocortiderm op was is niet rood en ontrustig maar het is toch uitgebreid.... ik ga nog wat oppleisteren. Ze is nu hier bij mij in de woonkamer, en blijft er wel van af  :P
Jakkes  :-X er kan natuurlijk zo'n gemene staph-bacterie inzitten, dat had mijn ouwe hond Jorka  :-X die zat vanwege ernstige vlooien-allergie sevig onder de prednison (anti-vlooiendruppels waren nog niet uitgevonden) dus haar immuniteit was naadje, en als ze dan toch een keer een vlo had dan vrat ze een gat en daar kwamen dan die gore bacterien in  :P
Dat stonk! Naar dood beest  :-X
Door croky
#1141607
Hallo,

Je zou kunnen proberen om de plek uit te wasen met betadine shampoo even laten intrekken daarna goed uitspoelen en  goed (feun) droog maken vervolgens wat detimon poeder erop dit een paar keer herhalen en dan knapt het ook op.

Groetjes Croky ;D ;D
Door conleeuw
#1141609
nou, ik heb het goed schoongemaakt, en besloten om er even niets op te doen, droog krijg ik het ook niet, het blijft maar vocht uitlopen en jeukt echt en is ook nog pijnlijk, ze gaat als haar baas thuis is naar de dierenarts, het is echt niet iets wat ik verder zelf wil doctoren, ik ben niet vies van een beetje zelf modderen maar dit moet gewoon goed aangepakt worden, het is echt bijna de hele bovenkant van haar hoofd al :(
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1141661
Ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen. Mijn oudste boef heeft ook vaak grote hotspots. Maar het enige wat de DA er aan doet is prednisolonkuur geven en een injectie. In de loop der jaren vond ik dat elke keer geen optie meer. Dus nu was ik het 2 x daags uit met betadineoplossing. Dit meng ik met wat handwarm water. Daarna doe ik er sudocreme op. Werkt goed tegen de jeuk en het is dan net zo snel over als met een prednisonkuur.
Door conleeuw
#1141674
ik hoop eigenlijk op ee zalfje met cortisone en een antibiotica of zo iets, haar oren zijn ook dik ontstoken, rood, opgezet en pijnlijk, dit allemaal zomaar zo in een dag of twee. Ze is nu naar de dierenarts
Door *wendy*
#1141822
willeke schreef: Als je het hebt:hydracortiderm
Dat dacht ik ook gelijk.
Hier staat standaard een pot voor Gandortje.
Door conleeuw
#1141887
nou, ze is bij de da geweest, prikje cortisone, en een ab kuur van 10 dagen, ziet er niet goed uit, echt erg uitgebreid ontstoken en de oren gaan ook meedoen, dus voor de oren een zalfje erbij, voor de hoofd geen zalf meer, laten drogen, verder niets, moet over twee dagen al verbetering zien. Dat hoop ik echt, anders heeft ze helemaal een kale kop, zo erg was het al vanavond, gewoon heel haar kop rauw :P :'(
Gebruikersavatar
Door kira
#1141904
Arm beessie. Als het zo snel gaat is een kuur vaak geen overdreven luxe. Theemuts heeft twee keer een spot gehad. Eén op haar wang, dag wang, was één groot gat geworden en één op haar schouder. Ook die ging extreem snel en werd heel diep, zelfs zo diep dat de da bang was dat die niet meer dicht zou gaan en kaal zou blijven. Zelf maak ik de plekken schoon met hypercalctinctuur en niet met betadine, het eerste middel lijkt meer ook de huid te laten herstellen. Ik weet dat een groot aantal veeboeren hier in de omgeving dit middel ook gebruiken bij wonden bij koeien, die zweren er bij. Hoop dat haar oren ook snel herstellen, oorpijn is zo pijnlijk.
Door conleeuw
#1141924
ik vondt het er eng uitzien, inderdaad gewoon gaten die erin vallen, ben blij dat ze bij de da is gewees, ze gaat morgen heel de dag met mij mee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door