Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#113938
titel lijkt me duidelijk.....

gisteren weer een zelfsamenstel dagje gehad en Umi had wat meer moeite met t knaag werk
kijk ik in dr bekkie, zie ik rondom de grote knipkiezen (en ervoor en erachter) wat wat op een soort van blauwe plekjes van t tandvlees lijkt (tzelfde als toen ze begon met wisselen)
ook lijkt t of boven de knipkiezen nog niet helemaal door zijn (tandvlees lijkt er nog te ver over te zitten, weet niet hoe dit beter uit te leggen)

nu is ze natuurlijk al bijna 9 mnd oud,
kan t dan nog wel dat dr gebit nog zo aan t zetten is en dat ze daar dus zo veel last van heeft ???
#114173
Op de foto ziet het er heel normaal uit, daarom vind ik het zo raar dat je schrijft dat er nu meer tandvlees op/om de kies zit? Zou er toch even een DA naar laten kijken. Trouwens doe je al pakwerk met haar? 't heeft er misschien niets mee te maken, maar ik noem het toch maar even, 't kan je wieweet nog op ideeën brengen. Maar ik heb zoiets nog nooit bij mijn honden gehad.
#114190
Nitus schreef: Op de foto ziet het er heel normaal uit, daarom vind ik het zo raar dat je schrijft dat er nu meer tandvlees op/om de kies zit? Zou er toch even een DA naar laten kijken. Trouwens doe je al pakwerk met haar? 't heeft er misschien niets mee te maken, maar ik noem het toch maar even, 't kan je wieweet nog op ideeën brengen. Maar ik heb zoiets nog nooit bij mijn honden gehad.
t is niet dr onderkies, maar dr bovenkies waar dat stukje tandvlees nog over lijkt te zitten
t is wel bij dr boven en onderkaak waar t lijkt dat ze wat blauwe plekken heeft (zoals die donkere plek achteraan onder dr onderste knipkies)

ga donderdag naar de DA voor bloedprikken (rabies en algemeen onderzoek) en voor algemeen onderzoekje (Delwyn) dus laat hem dan gelijk daarnaar kijken

idd hebben we vanaf dat ze hier is met haar gebeten, alleen sinds vorige week ff niet meer omdat dr beet iets minder werd, eigenlijk weet ik dat aan een beginnende loopsheid, maar t zou dus ook kunnen dat ze pijn in dr bekkie heeft, weet dat laatste nu eigenlijk wel zeker, aangezien ik haar net op zacht schuimrubber heb laten bijten en dr beet daarop weer als vanouds was..........

t stomme is alleen dat t verder niet warm, dik of gevoelig (bij duwen) is als ik er naar wil kijken.........
#114197
Afbeelding

ff wat vergroot, wat ik bedoel zit hier dus onder dr knipkies achteraan, dat donkere, t lijkt pigment, alleen zit t nu ook bij andere kiezen en had ze toen ze ging wisselen ook van dit soort plekjes toen de volwassen tanden gingen werken/duwen, dus daar kan ik t alleen maar mee vergelijken
je ziet t ook iets/lichtjes tussen/onder de knipkies en die daarvoor
Laatst gewijzigd door crutz op ma 21 jun 2004, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#114199
crutz schreef: idd hebben we vanaf dat ze hier is met haar gebeten, alleen sinds vorige week ff niet meer omdat dr beet iets minder werd, eigenlijk weet ik dat aan een beginnende loopsheid, maar t zou dus ook kunnen dat ze pijn in dr bekkie heeft, weet dat laatste nu eigenlijk wel zeker, aangezien ik haar net op zacht schuimrubber heb laten bijten en dr beet daarop weer als vanouds was..........

t stomme is alleen dat t verder niet warm, dik of gevoelig (bij duwen) is als ik er naar wil kijken.........
Misschien een domme opmerking, maar bij mij is alles ook veel gevoeliger als ik ongesteld ben, zou dat ook zo bij honden kunnen werken? Ik bedoel, normaal doet het bijtwerk misschien ook wel een beetje pijn maar door de buitdrift zet zo'n hond zich daarover heen (maw, hij/zij voelt het op dat moment gewoon niet), maar nu is ze loops en veranderd even in een supermuts?
#116461
nou ff bij de DA geweest
(trouwens ff tussendoor, wat een desillusie, mn eigen DA is weg bij die praktijk en die nieuwe :-X :-X :-X, kwam ook voor bloedprikken voor de rabiës titer en een algemeen bloed onderzoekje, bij Umi wilde ze uit de hals bloed hebben omdat het 2 buisjes moesten zijn en ze dat te veel vond voor uit de poot, nekkie dus geschoren :-\ prikt die TRUT 4 keer mis :'(, was in staat weg te lopen en ja hoor, toen had ze een ader, heb het bloed voor het algemene onderzoekje maar laten zitten, zij zag er t nut niet van in (had het vantevoren met Klaas, de vorige DA, besproken en die wist precies wat ik wilde hebben) en omdat ze gewoon NIET kon prikken heb ik het ook maar gelaten, ga daar nog wel voor terug bij een andere uit de praktijk (die doen eigenlijk alleen groot vee, maar er kan (heb al gebeld) een uitzondering gemaakt worden)
Ace en Damien maar 1 buisje af laten nemen alleen voor de titer bepaling, uit de poot, maar ook daar kon ze niet prikken zonder te scheren >:(

Umi dr bek, zij denkt dat t toch pigment is en dat schijnt erger te kunnen worden als ze ouder worden en die beschadigingen/wondjes leken haar een vit C tekort, dus eerst dat ff bijvoeren voor we verder gaan zoeken (en dan dus bij een andere DA)

de volgende dag heb ik ze dus opgebeld (toen we daar waren was t stervens druk, dus toen niet meer aangekaart) en uitgelegd dat ik niet zo te spreken was over deze DA en of het mogelijk was dat een van de 2 andere DAsen me in t vervolg kon helpen (dat zijn ook de DAsen die je helpen met spoed gevallen, t is nl hun eigen praktijk en de kleinvee DA is extra ingehuurd), geen probleem, alleen zoals nu in t dekseizoen (paarden) kan ik niet op lange termijn afspraken maken, maar moet t kort dag (sochtens bellen wanneer ik terecht kan), nou dat maakt me niet uit,
vond t wel fijn dat mn klacht serieus genomen werd.........
Door Ordell
#116550
Of het een vitamine C tekort is waag ik te betwijfelen omdat ik denk dat de hond dan nog van meer dingen last zou moeten hebben...ALs het tandvlees al op een tekort aan Vitamine C laat zien zou betekenen dat ze zelf geen of onvoldoende Vitamine C aanmaakt.
Eigenlijk zou ik het even moeten zien maar ik heb je al een PB gestuurd. Is het ineens gekomen??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door