Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1141538
denk je lekker een poos in dit lekker weer te gaan lopen, zie ik ineens in de sneeuw allemaal bloed, niet een klein beetje maar flink wat dus...
Vince heeft met het rennen zijn nageltje verloren aan het hubertsklauwtje...
het bloed als een rund en het is een flink open gat...
in de sneeuw had ie er niet zoveel last van, maar nu weet ie niet waar die het zoeken moet, loopt/hinkelt te dwalen, kan geen plekje vinden.
Het is nu 'droog' hij heeft het schoongelikt.....zal ik het verbinden of zo open laten?
of naar de DA? Hij heeft echt pijn en zoek constant steun bij me..
daarbij heeft ie aan dezelfde poot ook nog eens 2 gapende sneeen zitten...
Door conleeuw
#1141542
uhm.... als het niet meer bloed en het lijkt schoon te zijn, dus nagel er af en het is mooi schoon hoef je niet naar de da daarvoor.... maar twee grote sneden in zijn poot :-\ wat moet ik mij daarbij voorstellen, diep, lang?? moet dat niet toch mischien gehecht worden? Kijk als het oppervlakkig is en schaafwond achtig geneest het mischien zelf, maar echte sneden... mischien toch een da laten kijken :-\ arme drommel... sterkte ermee :-*
Door Do
#1141543
maar de da, je weet het maar nooit
mischien een antibitica nodig/ echtingen?
Door danielle1980
#1141545
uh tja voor de nagel zou ik niet gaan ( shane zn nagel hangt al paar dagen half los maar hij bijt m er nog niet af maar bloed ook niet of zo )

maar voor 2 sneden, hoe groot, hoe diep?
tja ik doe over wonden waterstof net zolang tot t dicht bruist, maar ligt er ook aan hoe diep he :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1141548
tja, hoe diep, het is wijkend zeg maar, overigens nu ook niet meer bloedend..
Hij heeft wel duidelijk pijn, nu heb ik nog wat metacam staan, of is dat overdreven om te geven...
traumeel heb ik ook.
zal ik het droog houden of iets van wondzalf opspuiten?
ach hij is zielig :-\
Door henneke
#1141553
als ik jou was zou ik er toch even naar laten kijken hoor , een snee die wijkt moet misschien gehecht worden .
Door YaYa
#1141557
Ik zou toch even naar de da gaan om te laten kijken naar de sneden. Eventueel hechten ofzo? Wondzalf kan denk ik geen kwaad en als hij echt pijn heeft, zou ik lekker metacam geven. Dat geeft hem in ieder geval wat verlichting.
Door macgirlie
#1141558
Ik zou er ook even naar laten kijken.... beter maar het zekere voor het onzekere nemen! Sterkte er mee.
Door danielle1980
#1141560
vanaalst schreef: tja, hoe diep, het is wijkend zeg maar, overigens nu ook niet meer bloedend..
Hij heeft wel duidelijk pijn, nu heb ik nog wat metacam staan, of is dat overdreven om te geven...
traumeel heb ik ook.
zal ik het droog houden of iets van wondzalf opspuiten?
ach hij is zielig :-\
ik zou of waterstof branden of naar da gaan...

maak s foto met je nieuwe toestel, dan is t makkelijker in de schatten
traumeel kan nooit kwaad natuurlijk, metacam vind ik persoonlijk zooi die echt in uiterste nood zou geven :-\
Door conleeuw
#1141562
het is zo moeilijk in te schatten, het wijken van de wondranden hoef nog niet een drama te zijn, hangt er van af hoe diep de wond is..... als je zelf ga behandelen moet je eerst voor enige zalfje of wat dan ook schoonmaken. Dus ik zou douche kop er op zetten even goed spoelen, enige idee waar de wond vandaan komt? oorzaak??
Is het goed schoon, dan even droog laten worden, mischien iets om honing bij te proberen? ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1141564
sneden vallen volgens mij nu het droog is, wel mee, het is minder diep dan ik dacht en volgens mij komt het wel overheen met de sneetjes die weirdo en zimba regelmatig hebben..
alleen dat ene teentje doet hem echt wel zeer, gromt ook als ik kijken wil :o
hij likt er af en toe aan, gewoon laten gaan of er wat van zeggen, traumeel zit er al in..
ach m'n friemeltje......hij is nu niet zo stoer..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1141566
denk dat het komt door het rennen door de bossen, de grond is knetterhard en misschien een keertje te snel geremt of zo, hij is altijd nogal een beetje onbehouwen..
Door danielle1980
#1141567
vanaalst schreef: sneden vallen volgens mij nu het droog is, wel mee, het is minder diep dan ik dacht en volgens mij komt het wel overheen met de sneetjes die weirdo en zimba regelmatig hebben..
alleen dat ene teentje doet hem echt wel zeer, gromt ook als ik kijken wil :o
hij likt er af en toe aan, gewoon laten gaan of er wat van zeggen, traumeel zit er al in..
ach m'n friemeltje......hij is nu niet zo stoer..
ik zou ontsmetten en verder niets aan doen dan...
ik ga nooit naar da tenzij ik t wil laten hechten.
waterstof is mijn oplossing voor alles, het ontsmet goed, voorkomt littekens.
ik heb ook die wondzalf maar vind t niet zo goed werken als en de wond moet helemaal schoon zijn als je die erop doet.
dus moet je eraan kunnen komen :P
shane wast die halve nagel ook steeds, tja ach laat maar gaan :-\
Door conleeuw
#1141570
nou, ik zou niets zeggen over het grommen, hij geeft netjes aan dat hij er niet van gediend is dat jij  met zijn waarschijnlijke zeer pijnlijke poot loopt te rommelen, een waarschuwing, als je hiermee doorga ga ik wel bijten hoor...., als jij hem bestraf of terecht wijs voor het grommen dan slaat hij volgende keer mischien het grommen keurig over zoals jij het wil en hap meteen :-\  ;D ;D Ik heb liever dat ze aangeven als ze het niet trekken als ik aan een pijnlijke iets zit dan wat ze meteen in mijn hand of arm hangen ;)
Als het niet diepe wonden zijn zou ik het ook gewoon zelf schoon houden. Mischien iets er op, de nagel is gewoon knoert pijnlijk, dat is gelukkig met een dag of wat over... sterkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door