Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#114151
Vita had zaterdag diarree en heeft overgegeven.Had geen koorts.
Ik heb haar 1 dag laten vasten. Heeft wel veel water gedronken.(dat bleef er gelukkig wel in)
Gisteravond heb ik haar terug eten gegeven : haar gewone hoeveelheid duck maar met de kook erover.
Heb haar ook perenterol gegeven.
Resultaat : niet meer gebraakt en terug betere ontlasting.
Deze morgen(om 8.30 u.), terug duck gegeven.
Ik dacht: het is in orde. Ja, tot deze namiddag : dan heeft ze haar eten van deze morgen terug uitgebraakt.
Nu durf ik haar vanavond geen eten geven.
Maar hoelang mag een hond vasten? Het is wel duidelijk dat haar maag niet oké is.
Ziek ziet ze er niet uit want ze is goed aktief : heeft vandaag veel met de poezen buiten gespeeld.

Wat kan ik nu verder nog doen?
Sorry hoor, maar hier zit een bezorgd baasje
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#114155
Wat vervelend nou voor vita en jou. Een hond kan lang zonder eten hoor,dus daar moet je je niet druk om maken. Ik zou met hele kleine beetjes proberen en als dat goed gaat heel langzaam opvoeren.Ik hoop vooe jullie dat het snel over is ::)
Door veronique
#114160
Dank u voor het reageren.
Heeft ondertussen weer verschillende keren gebraakt.
Is nu alleen nog wat water (ondertussen is haar maagje wel leeg)
Gelukkig heeft ze geen koorts.
Moet me sterk bedwingen of ik laat de dierenarts nog komen.
Ik hoop dat ze morgen beter is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#114169
Kan ze niet iets vreemds hebben opgegeten? Ik bedoel dan iets dat de boel blokkeert? Naar is dat toch, als je hond ziek is. Als je het niet vertrouwd moet je gewoon naar de DA gaan, ook al is het avond of weekend. Als je er geen goed gevoel over hebt gewoon gaan! Maar als ze zich verder niet ziek toont kun je het ook nog even aankijken. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je met zulke dingen heel moeilijk iemand van raad kunt voorzien, jij zit ermee, wij niet. Sterkte en beterschap :-*!
Door Lizzy
#114175
Ja, bij twijfel altijd even naar de dierenarts gaan! Is ze misselijk? Heeft ze koorts? Braakt ze haar eten uit? Of is het slijm? (welke kleur)? Is het projectielbraken wat ze doet (met grote kracht eruit braken)?
Door veronique
#114196
Ik heb net haar temperatuur nog eens genomen en die was 38,3°C. Dus d'as geen koorts hé.

Ik vind het raar dat ze gisteren niets gebraakt heeft en deze morgen ook niet.
Toen ze daarnet buiten aan 't spelen was, zat ze in ons kruidentuintje. Het is dus mogelijk dat ze daar iets van heeft opgegeten, ik denk nochthans niet dat daar iets groeit dat ze niet mag opeten.

De laatste dagen knabbelt ze wel op gras. Als ik haar betrap, verbiedt ik haar dat wel.

Op dit moment ligt ze rustig te slapen, ze is moe van het vele spelen.
Door Lizzy
#114200
Misschien heeft ze gewoon een virusje. Of heeft ze inderdaad iets gegeten dat niet goed is. 38,3 is inderdada geen koorts.

Geef haar anders wat OKUGEST van VSM (als je daar aan kunt komen tenminste). Maar heeft ze nu nog steeds erge diarree? Want als ze moet overgeven EN diarree heeft, dan loop je kans op uitdroging.

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van vasten en zou ik haar gewoon haar eten geven, desnoods in kleine maaltijden over de dag verspreid.

En nogmaals: als je het niet vertrouwt: dierenarts!
Door crutz
#114205
hoe oud is ze?
zeker een volwassen hond kan zeker wel een dagje vasten, zeker als t is om alles weer op orde te krijgen
na t vasten zou ik niet gelijk weer normaal gaan voeren, maar beginnen met hele kleine maaltijden meerdere keren per dag

heb hier Ace 1 keer erg ziek gehad (ook diaree en kotsen) maar dat kwam (bleek later) omdat hij een halve tennisbal in zn maag had zitten (die gelukkig uiteindelijk met kotsen mee naar buiten kwam) hier kwam ik achter toen hij hem dus uitkotste toen ik al op t punt stond naar de DA te gaan

daarna ben ik voorzichtig kleine beetjes gaan voeren en heb ook het voer ff overgoten met gekookt water (en dan dus wel weer ff af laten koelen ;)) zodat t wat licht verteerbaarder was en wat meer op lichaamstemperatuur, dat is dus misschien ook een idee voor je
Door veronique
#114207
Heb toch maar een telefoontje gedaan naar de DA.
Ik mocht haar een beetje primperan geven. Maar dat heb ik niet in huis, en manlief heeft vandaag nachtdienst(is dus al gaan werken), anders was ik wel naar een apotheker van wacht gereden.
Diarree heeft ze gisteren en vandaag niet meer gehad.
Ga haar deze nacht verder observeren en als ze morgenochtend nog braakt, dan komt de DA langs.

Het zal waarschijnlijk wel een virusje zijn. Maar ja, ik ben dan ook altijd overbezorgd als ze iets mankeert.
Nu ligt ze rustig te slapen

Allemaal bedankt voor de tips :-*
Laatst gewijzigd door veronique op ma 21 jun 2004, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door veronique
#114302
Even verslag uitbrengen.
Vannacht heeft Vita rustig geslapen en heeft niet meer gebraakt.
Deze morgen samen naar school gewandeld. Onderweg ontlasting gemaakt, was nog een beetje dun, maar toch geen diarree.Oef
Heeft al een beetje gegeten en dat is er ingebleven :)
Verder is ze heel aktief.
Zal dus al bij al nogal meevallen. Gelukkig maar.
Ik voel mezelf al stukken beter dan gisteren.
Aan iedereen bedankt voor de steun en goede raad
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door