Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door appart
#1141392
Ben langs een vriend geweest die een kip en gril heeft.
Die gaat voor mij kippennekken bestelen. Alleen 1 nadeel is dat hij ze moet afnemen per 10kilo.
Hij kan ook kippenkarkasen leveren en kippenhart en niertjes. Alleen de karkassen is ook 10 kilo.

Maar aan gezien die extra vriezer er niet is heb ik alleen nog maar 10 kilo kippenneken besteld. Voor 1.25 de kilo.
Dus dat is al 5 cent goedkoper dan de meeste internet site plus geen bezorgkosten.

Ben naar de visboer geweest daar kan ik zalm kopen kopen voor 50 cent het stuk. heb er nu 1 voor niks en vrijdag haal ik er 5 op.
Ik ben naar de islamitischeslager geweest.
Heb daar 1 lamshart en lever opgehaald voor nog geen 2,50
heb daar een kilo kipenvleugels opgehaald voor 2,50  (kan ze deze boten al eten of nog niet)
en als ik later een lamskop ophaal is die maar 2,50 met alles er nog in. (maardat is nog niet aan de oorder)
Heb dus nog niet echt ruimte in de vriezer dus heb daar verder niet nog meer opgehaald.
Het is daar wel erg goedkoop. (kan ze trouwens ook al lamsvlees met botten hebben want die zijn toch wat zachter.)

toen even langs de lidle voor me zelf. en heb toch nog even 500 gram rundergehakt op gehaald.
en 2 moten zalm van 250 gram het stuk.

Ga nu nog even de menu's aanpassen met kvv omdat ik niet genoeg ruimte in men vriezer heb om meer te kopen. plus kan ze dan vast beginnen met wennen. (en ik ook)

Hou jullie op de hoogte
#1141416
Zo, jij gaat lekker voortvarend te werk  ;)

Zalmkoppen zijn redelijk hard dus niet zo geschikt voor beginners.
Kippenvleugels vind ik zelf ook vrij hard, maar als je ze goed inknipt kunnen de meeste beginners ze goed aan. Die lamskop zou ik idd maar bewaren voorlopig ...
Lamsbotten zijn ook voor ervaren barfers. Poten moet je sowieso niet voeren (dragende delen!) en ribben vergen ervaren knaagwerk en goede vertering. Lamsvlees is prima.
Had bij de Liddle gelijk een paar diepvrieskipjes gescoord! Die zijn daar goedkoop en de orgaantjes zitten erbj. Heb je gelijk een hele prooi  :D
Door appart
#1141423
bedoel je die haantjes in zo zakje die heb ik wel gezien en kosten ook niks ziten daar ook de ingewanden bij dat wist ik weer niet.
Maar als ze zo iets wel mag hebben kan ze toch ook wel vleugeltjes hebben.
heb de vleugeltjes in geknipt en kapotgeslagen. met een zware moker.

Ik had juist die zalmkopen genomen om dat ik ergens op het forum heb gelezen dat wel meer mensen die aan jonge honden gaven.
kan het altijd proberen blijf er gewoon bij en als ik denk het woord niks haal ik het wel weg.
Is dat een idee.

Bedankt al weer voor je reactie
#1141427
Ja, ik bedoel die haantjes. Die zijn idd in hun geheel ongeveer zo hard als de vleugeltjes, alleen de pootbotten zijn wat harder. Ze kunt ze goed in stukken knippen en dan de poten nog ff bewaren voor later. En ze zijn goedkoop, ook handig  :D
De zalmkop zou ik doormidden klieven en kijken hoe het gaat. Zoals ik al schreef, een pup van een groot ras kan dat wel aan, een volwassen hond van een klein ras niet, dus het is ff uitproberen. Qua vertering is zalmbot niet moeilijk iha.
Door appart
#1141447
Mag ik mijn Chic (amerikaanse bulldog) van 8 maand en 33/35 kilo tot groot ras rekenen.
Haha vast wel. nee flauw grapje.

Ben erg blij met je antwoorden en heb er zeker wat aan nu nog maar even kijken hoe ik die zalm kop ga klieven.
Het was al een heel spektakel om die vleugel in te snijden en kapot te rammen met een zware moker haha.
Kan ik gelijk men agressie kwijt haha.

Bedankt nogmaals.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1141478
Misschien kan je samen met anderen karkassen en nekken doen?

Ik doe dat ook,als ik nekken ga halen is het ook per 10 kilo en dan is het samen delen.

Orgaan doe ik niet delen of kopen want dat is veels te veel ,die koop ik bij de islamiet voor 2.50 per kilo en dan neem ik ok maar 1 kilo van hartjes,levertjes en maagjes.
Door Juul
#1141497
Ik was gisteren bij de supercoop en daar hebben ze hele diepvrieshaantjes van 1 kilo á 1,99. Dus goedkoper als bij de lidl en ook jonger( zachter) denk ik, want ze zijn 200 gram lichter. Ik weet niet of er organen bij zitten.

Ik vul voor Falco zo'n kip van 1,2 kilo altijd aan met 200 gr gemalen smuldier pens en 200 gram groenten. Dan zit ik ook aardig in de richting van een heel prooidier. Falco krijgt hem helemaal, maar dit zou je natuurlijk ook in porties kunnen verdelen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1150413
Alsje zo moeilijk aan producten kunt komen,kijk dan ook eens in het vriesvak van de supermarkt,
Bijna elke supermarkt verkoopt smuldier.  Om te "behelpen" is het best prima. Als je wat langer aan de gang bent met sprokkelen van jouw benodigdheden , dan loop je tegen adresjes aan war je nu geen weet van hebt, en ook nog best soepele pijzen. Zit er geen islamistisch slager bij je in de buurt??
Door appart
#1150510
[quote="nova"]
Alsje zo moeilijk aan producten kunt komen,kijk dan ook eens in het vriesvak van de supermarkt,
Bijna elke supermarkt verkoopt smuldier.  Om te "behelpen" is het best prima. Als je wat langer aan de gang bent met sprokkelen van jouw benodigdheden , dan loop je tegen adresjes aan war je nu geen weet van hebt, en ook nog best soepele pijzen. Zit er geen islamistisch slager bij je in de buurt??
[/quote]

Ja die ziet hier wel en daar haal ik al wat dingen voor weinig op.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door