Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door demon1902
#1029764
Heeft er iemand ooit de vleesmolen van lidl gekocht ? (als ze deze al eerder verkocht hebben)
http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages ... Vleesmolen
Hij staat namelijk vanaf volgende week maandag (25/8) te koop, en ik vroeg me af of deze handig en goed is of niet.

ps. Ik weet dat het malen niet nodig is, maar het kan soms wel handig zijn .... dus liefst geen reacties als 'malen is niet nodig'  ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1029766
ik zou t niet weten..
wat ik wel weet is dat ik voor 40 euro een porkert gekocht heb MET extra schijf INCL. verzendkosten..
en dat ik net 6 enorme eendenkarkassen erdoorheen heb gehaald..  :D

t was geen appeltje/eitje..
maar ik heb t in 2 uur tijd gedaan.. en dat vind ik toch wel knap van mijzelf EN mijn porkert.. ;)
Door demon1902
#1029768
hihi, proficiat  ;)
Is dat een handmatige ? Waar heb je hem gekocht ?

Ik heb net een topic gevonden over de vleesmolen, en blijkbaar verschillen de meningen, met een kleine voorsprong voor de negatieve ...
Is hij zo slecht ?
Door Frummel
#1029780
Wat ik wel weet is dat je bij een handmatige even wat meer kracht kan zetten.
Een elektrische heeft een vast vermogen, dus die kan niet een extra zetje geven.
Wat ik ook las is dat ze ook nog wel eens oververhit raken en dan moet je dus wachten totdat ze afgekoeld zijn voordat je verder kunt.
Ik heb zelf een hand vleesmolen, ook een Porkert, en dat werkt op zich goed.
Ik heb er kippenvleugels en karkassen in gemalen en een platgemepte kalfsstaart.
En volgens mij kun je met een Porkert ook nog spierballen kweken  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1029789
het nadeel van een elektrische molen is dat je alles heel klein moest snijden/hakken, omdat deze een nogal kleine vulopening heeft. een handmatige molen klinkt als heel zwaar draaien en popeye-armpjes kweken, maar het is echt heel goed te doen. ik heb zelf ook 1, en kan met 1 handje malen.
malen is idd niet persé nodig, maar sinds ik zelf een molen heb, vind ik het een bijzonder handig apparaat.

vleesmolens zijn eigenlijk niet gemaakt om bot te malen. met een elektrische (dus geen professionele) loop je gewoon groot risico dat deze doorbrandt omdat hij het niet aankan. en da's zonde van je geld.
een handmolen (porkert bv) is dermate solide en stevig, dat deze niet makkelijk kapot te draaien is.

ik en spreeuw hebben de vleesmolen gekocht bij een webshop uit den haag. de prijsjes zijn er zeer student-vriendelijk. geen idee of ze ook leveren naar gent.
Door flin
#1029793
[quote="demon1902"]
.... dus liefst geen reacties als 'malen is niet nodig'  ;)[/quote]


nuh, malen is niet nodig....je kan ook choppen, platslaan, klein snijden.... ;D ;D ;D

'k quote hier mezelf:
    maar daar was je miss met de zoekfunctie al over gestruikeld.. ;)

eigenlijk denk ik dat als je voor de katten de zachtere botbeesten (kip, kwartel, duif) wilt kleinkrijgen, je idd aan een simpele huishoudmolen van b.v Otto best genoeg hebt, 't probleem op termijn lijkt vaak te zijn dat je toch eigenlijk ook wel n's wat grotere botten (van haas, eend, kalkoen oid) wilt peuren, of dan toch in elk geval zeker wilt weten dat 't motortje van je molen niet direct doorbrandt,(of is't motortje beveiligd) dan kom je toch al gauw in de zwaardere professionele machines terecht, die nieuw natuurlijk prijzig zijn, 'k zou je aanraden om zo'n prof-machine 2-hands op te snorren, één met flink vermogen èn 'n 220v aansluiting...kijk bij slagers of horeca attributen, en bedenk ook dat je messen regelmatig òf scherp gemaakt moeten kunnen worden, òf vervangen,....dus zoek geen voor-de-oorlog apparaat...dan komt 't schoonmaken er nog bij...is't makkelijk uit elkaar te halen, rvs onderdelen  gooi je zo in de vaatwasser, aluminium liever niet, en plastic is heus aardig, maar gaat helaas beperkt mee,
de vulopening wil ook wat zeggen: moet je eerst al 't vleesbot klein knippen om 't door de opening te kunnen persen, of is de opening zo ruim, dat je jezelf kunt vermalen...

...kortom, een beetje elektrische molen, met flink vermogen, 2-e-hands kom je zo uit op 'n 300 tot 1000 euri...

hier wat voorbeeldjes...:
http://www.snelzoekers.be/zoek/vleesmolen
Door demon1902
#1029814
Bedankt allemaal.
Toch maar geen electrische dan  :)

En nu hamsterkooien gaan poetsen en ontsmetten, waar later de muisjes in komen  :o (6 grote kooien van minimaal 60x40 en 1 kleintje  ::) )
Gebruikersavatar
Door koekje
#1029820
ow, nog een muizentip:
kleine muisjes kunnen door de tralies van hamsterkooien heen.

Heloise en volgens mij ook Robin kweken zelf muizen, misschien dat je die eens kunt pm'en met vragen enzo.
Door demon1902
#1029853
Ja, dat had ik al gelezen. Het zijn daarom kooien met een plastic zijkant en een stuk van de bovenkant.
25 euro voor 3 bakken van 57x37, 1 ietsje groter, 1 nog groter, 1 met (te grote) tralies (die is dus voor de vuilnisbelt) en 1 kleintje met tralies die net kunnen denk ik. Dat noem ik een goede koop  ;D 1 nadeel : KUISEN !!!!! Ben alles met dettol aan het ontsmetten en poetsen, speeltjes, drinkbusjes, platformpjes, loopradjes, ... ALLES dus.

Bedankt voor de namen van de zelf-kwekers, ik zal zeker nog wat vraagjes hebben !

Een vleesmolen ga ik toch maar niet doen dan. Mango heeft ook een klein poosje barf gehad, en dan sneed ik het vlees in stukken, en dat hapte hij gewoon stuk. ook kippevleugels kreeg hij binnen, dus dan zullen deze 2 kleine hummels dat ook wel kunnen (later, nu pletten natuurlijk).
We hebben voorlopig nog voor een weekje carnibest, en dan duurt het nog een week voor we overhuis gaan, dus dan kan het zijn dat we een weekje (of 2) barfen gaan proberen.
Laatst gewijzigd door demon1902 op zo 17 aug 2008, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bika
#1141358
Tijdje geleden al maar weet iemand waar ik zo'n kleine vleesmolen kan kopen.
Bij de Lidl zullen ze wel niet meer zijn.
Hoeft niet groot te zijn want wil gewoon per 500 gram klein maken.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1141393
[quote="Bika"]
Tijdje geleden al maar weet iemand waar ik zo'n kleine vleesmolen kan kopen.
Bij de Lidl zullen ze wel niet meer zijn.
Hoeft niet groot te zijn want wil gewoon per 500 gram klein maken.
[/quote]

hij is weer bij de lidl vanaf morgen..
Door boskat
#1141409
ik en spreeuw hebben de vleesmolen gekocht bij een webshop uit den haag. de prijsjes zijn er zeer student-vriendelijk. geen idee of ze ook leveren naar gent.
[/quote]

Kan de topic niet meer vinden ,die gaat over welke maat Porkert je het beste kunt kopen,dus zo maar even dan :)
Hik er nog steeds tegen aan,om het ook te proberen voor de poezels,ze nu weer aan het mutsen al een dikken week met hun CB,vandaar,er is er een bij die bijna geen tanden meer heeft ,om te kauwen en de rest kijkt me bij kippenekjes platgemept en in kleinere stukken gesneden aan,van eet dat zelf maar,dat kunnen wij niet,dus dan maar malen,voor de afwisseling
Door Bika
#1141421
[img]http://porkert%20hier%20in%20den%20haag%20gekocht[/img]


Waar dan want dan ga ik daar eens kijken,
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door