Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1140924
misschien een rare vraag maar was benieuwd als jullie dingen in kilo verpakking binnen krijgen hoe jullie dit in kleinere porties maken.
Want ik wil bij herby gaan bestelen en vroeg me eigenlijk af als dat gevroren is.
Zo ja hoe kan ik dan het best de porties verkleinen zonder dat ik het ontdooi

al vast bedankt voor het antwoord.

Gr bob
Gebruikersavatar
Door pike
#1141114
Ik verdeel het niet, alles gaat zo de vriezer in. Ik haal er een kilo uit als ik die nodig heb. Die voer ik dan ófwel in twee tot drie dagen op, ófwel na gedeeltelijk ontdooien gaat de rest in porties terug de vriezer in. Ik moet er niet aan denken dat ik een hele bestelling moet gaan staan verdelen. Heb ik aan 1 dag niet genoeg  :-X
Door Too
#1141121
Pike je hebt gelijk ik denk in poezematen [sorry] hier gaat t in 100gr porties....

Bob : Pike's manier kan ook heel goed, al kan ik me voorstellen dat je in t begin je menu exact volgt totdat je t helemaal in je vingers hebt, zo heb ik t tenminste de eerste maanden gedaan
#1141171
Ik heb maandag mijn bestelling binnen gehad, en in de schuur laten staan om smiddags te verdelen.
Ik doe dit in halve kilo's.
Sommige dingen waren nog niet te verdelen, dit hebben we met een elektrische alleszaag in stukken gezaagt.
Ideaal!
#1141174
Sommige soorten vlees kan je uit elkaar trekken,maar met spiervlees lukt dat vaak niet,ik laat het rustig wat ontdooien en dan in porties snijden en zo de vriezer in,ik moet het per pond verpakkingen verpakken.


Parelhoen en karkassen zijn makkelijk te verdelen,orgaan vlees duurt weer langer.

Het is in ieder geval bevroren vlees van herby.
#1141790
Ik doe ook zoals Pike. Vandaag de bestelling van Herby binnengekregen en hup alles zo de vriezer weer in. Vervolgens haal er 1 kg uit van wat ik nodig heb, laat ik iets ontdooien en verdeel het in porties.  De rest gaat weer terug(heb maar 1 hond). In het begin heb ik echt alles in porties verdeeld als de bestelling kwam. Was ik soms uren mee bezig. Op deze manier gaat het ook en het kost mij veel minder tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door