Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RoLa
#1139616
Ik weet dat je de Corta RX kan bestellen in Amerika maar zijn er misschien ook mogelijkheden het in Nl te krijgen inmiddels?

Mijn boxer met artrose krijgt nu pijnstillers (ben ff de naam kwijt, pakje is roze/wit) v da en CB met glucobest (kreeg hij al). Omdat er zulke goede berichten zijn met de Corta wil ik dit graag gaan geven zodat ik kan proberen v d pijnstillers af te komen. En wil dit zo snel mogelijk starten vandaar mijn vraag.

Of heeft iemand misschien meerdere potten op voorraad staan?
Denk dat je ook met credit card moet betalen wanneer je dat besteld of niet?
Heeft het zin ivm kwantum korting meer tegelijk te bestellen?
#1139900
http://www.cortaflex.nl/catdogproducts.html

je zou zelf even moeten vergelijken of de samenstelling/sterkte precies hetzelfde is als de Ultimate en wat prijstechnisch enzo 't handigste is.

als het via www.entirelypets.com besteld wordt gaat de betaling via creditcard, ik dacht dat 2 grote potten voor dezelfde verzendkosten zijn,
als je grotere bestellingen plaatst moet je er wel rekening mee houden dat je pakje er bij de douane uitgepikt kan worden en dat je dan extra kosten krijgt.
#1139939
maddoc schreef: http://www.cortaflex.nl/catdogproducts.html
Dit is absoluut niet dezelfde. Werkt veel minder sterk en is veeeeeel duurder.
Ik heb toevallig onlangs voor iemand 2 grote potten besteld die zelf geen cc heeft. Was 110 euro inclusief verzendkosten. Je loopt altijd risico dat het pakje eruit gehaald wordt dat is eigenlijk het enige waar je rekening mee moet houden.
#1140332
Cindy de Wolf schreef: Dit is absoluut niet dezelfde. Werkt veel minder sterk en is veeeeeel duurder.
Ik heb toevallig onlangs voor iemand 2 grote potten besteld die zelf geen cc heeft. Was 110 euro inclusief verzendkosten. Je loopt altijd risico dat het pakje eruit gehaald wordt dat is eigenlijk het enige waar je rekening mee moet houden.
is het bedrag om iets belastingvrij in te mogen voeren onlangs niet omhoog gegaan?

laat maar, dat is alleen als je het zelf meeneemt  :-\

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren
Goederen ontvangen van particulieren buiten de Europese Unie

Ontvangt u in Nederland goederen verzonden door een particulier buiten de Europese Unie. Dan hoeft geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde niet meer is dan € 45. Deze vrijstelling van belastingen is niet gewijzigd.
Goederen ontvangen van buiten de Europese Unie voor inrichting van uw 2e woning

Ontvangt u in Nederland goederen van buiten de Europese Unie voor de inrichting/meubilering van uw tweede woning? Dan krijgt u daarvoor vanaf 1 december 2008 geen vrijstelling van belastingen bij invoer meer.
#1140539
Femke schreef: is het bedrag om iets belastingvrij in te mogen voeren onlangs niet omhoog gegaan?

laat maar, dat is alleen als je het zelf meeneemt  :-\

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren
Goederen ontvangen van particulieren buiten de Europese Unie

Ontvangt u in Nederland goederen verzonden door een particulier buiten de Europese Unie. Dan hoeft geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde niet meer is dan € 45. Deze vrijstelling van belastingen is niet gewijzigd.
Goederen ontvangen van buiten de Europese Unie voor inrichting van uw 2e woning

Ontvangt u in Nederland goederen van buiten de Europese Unie voor de inrichting/meubilering van uw tweede woning? Dan krijgt u daarvoor vanaf 1 december 2008 geen vrijstelling van belastingen bij invoer meer.


Ik bestel het altijd gewoon en ik zie wel of ik bij moet betalen en ik denk van de grofweg 50 bestellingen die ik in de afgelopen jaren in Amerika heb gedaan dat ik 5 keer bij heb moeten betalen maar dat betrof dan meestal kleding/schoenen. Je moet het echter altijd in je achterhoofd houden. Overigens de paar keer dat ik bij heb moeten betalen was ik altijd nog goedkoper uit dan als ik het hier in NL gekocht zou hebben.
#1140644
Ik kan van iemand een fles overnemen, 1tje van 946 ml.
Deze is nog maar een paar maanden houdbaar maar hoe lang doe ik met zo'n fles voor een hond van 33 kilo???

Wanneer ik dit gebruik stop ik uiteraard met glucobest.
Maar glucobest gaf ik ook aan mijn jongere boxer die nog helemaal geen klachten heeft, gewoon preventief.
Kan ik deze Corta ook preventief geven of is het verstandiger deze gewoon op de glucobest te houden?
#1140920
Over de houdbaarheidsdatum hoef je je niet zoveel zorgen te maken;
dat heeft 202spots vorig jaar nagevraagd, topic kun je wsch nog wel vinden als je Corta bij de zoekfunctie intyped.
op mijn fles staat 2,5ml for each 40lbs of bodyweight, dacht dat dat ong 18kg is. Gina krijgt iig 1,25ml/dg bij 9kg lich.gew.

Als je je andere hond wat wilt blijven geven kan dat ook met de Corta..
#1141467
Is dat spul in amerika in winkels te koop?
Mijn man komt nog wel eens in de USA en mag dan terug een 400 euro aan goederen meenemen zonder bij betalen.
Zou de verzendkosten besparen.
keetje heeft ook een ernstige vorm van artrose en heeft wel baat bij Drynaria, maar ik heb het idee dat de werking daarvan minder aan het worden is.
Hoe zit het met Corta ivm de nieren? Belast het de nieren. Keetje's nieren zijn ook niet super meer. :(
#1144027
ik heb het trouwens viavia van www.entirelypets.com , ook gunstig van prijs als je het vergelijkt met de prijzen die je via google kunt vinden,
wel opletten dat je de Ultimate krijgt RX staat voor op recept; zou daar dan ook via d'klinieken geleverd kunnen worden? Wsch dan wel een andere prijs.

Misschien kun je via de kontakten van je man het bij bv entirelypets bestellen en daar in de VS laten afleveren?
#1144222
Voor zover ik weet is deze samenstelling niet in dierenwinkels te koop.
De Rx betekend normaal gesproken "op recept van Dr" in dit geval betekend het eigenlijk niks, alleen dat het sterkere samenstelling is dan "normaal" en je hoeft dus geen recept te hebben om te kopen.
Je moet dus  wel deze hebben
de "Canine Corta-RX Ultimate Solution"
http://www.entirelypets.com/cacowicr32o ... =183743143

Wanneer je man 'n adres in de USA heeft waar de bestelling naar toegestuurd kan worden, dan kan je het waarschijnlijk vanuit Holland bestellen en met creditcard betalen en dan word de bestelling naar adres in de US gestuurd.
(meer dan $100.00 word  gratis verzonden)
Good Luck!

Oh en je betaald dezelfde prijs voor 1 fles of voor 10 flessen...geen korting.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 09 jan 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1145598
Bedankt voor het meedenken.
Het is allemaal een beetje moeilijk omdat we nooit (lang) van te voren weten waar hij naar toe gaat. Hij is zeeman. ;)
Ik dacht, als hij daar is, dat spul inslaan, in de koffer en mee naar huis. dat gaat dus niet.

Dan maar gewoon bestellen per post!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door