Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#114050
Sinds zaterdag hebben we er een nieuwe kat bij, een rooie kater genaamd Quinty. Maar ik reageer allergisch op hem :'(. Toen we daar waren om hem op te halen kreeg ik ook allergische reactie, bleef snotteren en eenmaal buiten trok het snel weg. Ik weet dat aan het feit dat zoveel katten in dat huis teveel voor mij was. Waar hij vandaan komt vertelde zij dat zij iemand kende die enkel allergisch reageert op rode katten.
Maar nu thuis blijf ik dus allergisch op hem reageren en blijkbaar kan ik ook niet tegen een rode kat ???

Een jaar of 5 terug heb ik een spontane heftige allergie gehad voor katten en toen heb ik af en toe Pollinosan van dr. Vogel gebruikt. Het trok weer weg en had toen daarna dus zelf een kat genomen (en hond maar die was er toen al). In december is Lotte erbij gekomen en een anderhalve maand 2 katten gehad, ging prima nergens last van.
Nu ben ik zelf enige tijd geleden begonnen met homeopathie voor wat klachten en ik merk dat oude dingen weer terugkomen zoals eczeem. Nu heb ik net de homeopaat gebeld en van haar mag ik Pollinosan naast haar korrels gaan gebruiken omdat het jaren terug verlichting gaf, dus dat ga ik kopen in de hoop dat het weer zo goed werkt.

Maar mijn vraag is: weet iemand een verklaring waarom je nou voor een rode kat specifiek allergisch kan zijn? Wat is nu het verschil tussen andere katten en rode katten? Quinty is wel erg kortharig maar hebben ze iets anders bij zich wat andere katten niet hebben? Andere huidschilfers of zo?
Door Mayka
#114067
Je bent niet de enige. Mijn buurman is ook allergisch voor één van hun vier katten. Terwijl er twee roodharig zijn, krijgt is hij maar van één daarvan de kriebels.
Helaas, een verklaring heb ik niet voor je maar hoop wel dat het beter zal gaan met de Pollinosan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#114383
Ik reageer heftiger op zwarte en blauwe katten. Voor mijn rode kat ben ik zo geod als niet allergisch maar Dropje kan ik niet te lang op schoot hebben.

Verder ben ik allergischer als ik zelf geen katten heb. Zolang ik maar geregeld met katten in aanraking kom gaat het goed.
Door Lisa
#114818
Hitam schreef: Ik reageer heftiger op zwarte en blauwe katten. Voor mijn rode kat ben ik zo geod als niet allergisch maar Dropje kan ik niet te lang op schoot hebben.

Verder ben ik allergischer als ik zelf geen katten heb. Zolang ik maar geregeld met katten in aanraking kom gaat het goed.
Maf is dat toch! Maar heb paar keer wat pillen Pollinosan gehad en het is weer weg, geen gesnotter en vol hoofd meer :D. Jaren terug ging het met dat middel ook al zo snel weg. Ik hou het er maar op dat bij de kattenopvang er voor mij teveel katten waren. Teveel prikkeling van mijn afweer en dat het thuis nog even voortgezet heeft. Ben blij dat het nu weg is, want op schoot of niet, het maakte niet uit. Enige wat hielp was buiten staan.
Door Laura W
#123648
Ik ken wel iemand met ene kattenopvang die van een nieuwe kat bulten kreeg. Dit ging dan over zodra haar lichaam aan de desbetreffende kat gewend was geraakt. Ook weet ik van iemand die wel tegen langharige, maar niet tegen kortharige katten kan. Van kleurallergie heb ik nog nooit gehoord, maar waarom niet. Het hoeft maar een miniem verschil in haar of huid te zijn die het verschil kan maken.

Gelukkig is het bij jou nu weg. :D
Door Lisa
#123887
Mwah had iets te vroeg gejuicht :-\. Maar over het algemeen gaat het wel goed en als ik last krijg qua snotteren, neem ik even wat Pollinosan en tis weer goed. De huid van mijn gezicht is nog erg gevoelig maar ja, dat trekt ooit wel bij (hoop ik toch ;))
Gebruikersavatar
Door sylvia
#123891
Lisa schreef: Mwah had iets te vroeg gejuicht :-\. Maar over het algemeen gaat het wel goed en als ik last krijg qua snotteren, neem ik even wat Pollinosan en tis weer goed. De huid van mijn gezicht is nog erg gevoelig maar ja, dat trekt ooit wel bij (hoop ik toch ;))
Das wel balen he, gelukkig heb je iets waarmee je het aardig onder controle hebt want anders........ :'(
Door Whisper
#123925
Hoi Lisa

Spijtig genoeg heb ik hier geen ervaring (of gelukkig).

Hopelijk gaat het snel weer over.

Ik weet wel dat als je pas met homepathie begint de klachten eerst erger worden en daarna weer minder. Zo was het bij mij toch enkele jaren terug.

Veel succes...

Groetjes Ingrid
Door Lisa
#125362
Ben blij dat die Pollinosan weer werkt en ik het ook mag gebruiken. Maar die neem ik alleen als ik echt snotter en zo. En dat is gelukkig erg weinig. Gewoon weer even overwinnen ;). Maar sinds ik bij een homeopathe ben...het is er niks beter op geworden. Soms denk ik weleens was ik maar nooit gegaan, het heeft enkel maar verslechtering gebracht :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door