Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#1140512
Brrrr, zondagavond ondekte ik een bultje op Gina haar poot...nou ja bijna in haar oksel zeg maar.
Kreeg al de kriebels en allerlei doemsenario's door mijn hoofd..
Dus afspraak gemaakt bij de da, en vanmiddag geweest.
Nou ik heb altijd zoiets van het hoort er niet dus het moet weg! Maar de da wilde toch eerst even onderzoeken wat het was..hij dacht aan een histyocitoom, maar het kon ook iets kwaadaardigs zijn...
Als het idd een histyocitoom zou zijn dan zou hij het met een kleine ingreep weg kunnen halen, maar als het iets kwaadaardigs zou zijn, zou de wond een heel stuk groter zijn want hij moest rondom dan zo'n 2 cm weg halen...
Dus met een dikke naald wat vocht eruit gehaald.
Dit moest dan onderzocht worden en ik kon na 1,5 uur bellen.
Ondertussen lekker met Gina naar het strand geweest, was heerlijk.
En op de terug weg maar even langs gereden!
Pffff, het is gelukkig een histyocitoom!
Tja nu moet ik dus bedenken wat ik wil...het weg laten halen...of afwachten, ze gaan vaak vanzelf weg, maar kunnen ook groter worden,.,....tja ze kan er dan last van krijgen of het kapot lopen. Als ik afwacht en het weg laat halen als het groter is dan is het alsnog een grotere wond dan dat het nu zou zijn...
Lastig dus!
Heb nog een foto gemaakt maar het is moeilijk te zien. Het is nu ook nog erg klein hoor.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danny op di 06 jan 2009, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1140518
Pjiew, kan me voorstellen dat je het f benauwd had :-X 

Fijn dat het niet kwaadaardig is, maar ik liet het wel weghalen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1140522
Wat een opluchting. Je kunt even aankijken wat ie doet.
Maar hoe kan je dierenarts het zo snel zien, na 1,5 uur? Stuurt hij het niet op?
Door *Natasja*
#1140531
Pffieuw, gelukkig dat het niets ernstigs is  :-X

Op welke plek zit het bultje? Benthe had zo'n ding op haar elleboog, en vanwege die plek heb ik het toen wel weg laten halen.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1140544
Wat zal je geschrokken zijn..
Ben benieuwd wat je gaat doen, weghalen of niet.
Door Danny
#1140565
Volgens mij heeft hij het onder de microscoop bekeken, met kleurstoffen ofzo....ik heb dat verder niet nagevraagt eignelijk.
Door Do
#1140577
lupa heeft een hystiosithoom gehad, toen ze 2 jaar was
heb laten weghalen
maar nu is de grote vraag of het wel goed is geweest om het weg te laten halen :-\
Door Do
#1140600
ik heb heel veel over dit soort dingen lezen en gehoord
1 van de dingen die overheen komt met MH of HS(wat lupa heeft dus) is dat in de eerste 2 jaar van hun leven hystiosithome aanwezig kunnen zijn

het is dus raadsaam om het door iemand te laten onderzoeken die weet waar het over gaat

ik heb het toen door de DA laten doen (wist ik veel)

de grote vraag is inderdaad of het verstandig is geweest om het weg te laten halen ivm aktiveren van cellen

het beste is dat je de hond ook verder onderzoekt dan alleen de bult maar ook de cellen eromheen


maar jullie hebben aan mij helemaal niks natuurlijk want ik zit midden in die ellende

maarDanny ik raad je aan om door iemand weg te laten halen die weet wat die doet(rutteman bv)
Gebruikersavatar
Door Riek
#1140616
We hebben juist wel wat aan jou, want jij bent, helaas, ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1140620
Ja, zeker omdat het hier ook over een flatje gaat lijkt me dit iets om rekening mee te houden.  :-\
Door Danny
#1140631
hmmm, voelde me vanmiddag redelijk opgelucht maar nu kwijg ik toch de kriebels...... :-\
Door Do
#1140654
Danny schreef: hmmm, voelde me vanmiddag redelijk opgelucht maar nu kwijg ik toch de kriebels...... :-\
wel nee dat moet je niet doen
zo bedoel ik het niet!!!!!

ik bedoel te zeggen

als je het laat weg halen laat het dan doen door iemand die weet 100 % wat die doet
en...je kan ook meteen de cellen daar achterlaten voor de kankeronderzoek onder de flatcoateds




(volgens mij ben ik mijn pbtje aan het herhalen 8))
Door Do
#1140658
mientje en tika hebben nooit hystios gehad, het is dus iets wat flatcoated relateerd is
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door