Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1140343
Mijn pup voer ik nu 3 keer per dag, rond zijn 6e maand zal dat 2 keer per dag worden. Vanaf een jaar denk ik 1 keer per dag, of misschien zelfs slechts enkele keren per week.

Nou vroeg ik me af, weet iemand hoe dat bij wolven in het wild gaat? Als jonge pup drinken ze bij ma, vervolgens braakt ma nog een tijdlang het voedsel voor ze op. (Voegt dat iets toe of is het dan alleen voorverteerd?)

Maar dan? Het lijkt me sterk dat de roedel ineens drie maal per dag gaat jagen om de pups te voeden. Eten de pups in het wild dan niet ook slechts enkele keren per week?
En waarom voeren wij hondenbezitters onze pups dan drie keer per dag? Is dat beter voor de pup, of is dat slechts gebaseerd op een menselijke behoefte die ook vertaald wordt naar onze huisdieren?
#1140365
Naar wat ik heb gelezen van Mech en consorten, zal een wolvenroedel altijd in staat zijn om hun gezamenlijke pups dagelijks te voeden tot aan een leeftijd dat ze zelfstandig kleine prooitjes kunnen vangen. Dan nog zullen ze na die drie maanden in tijden van schaarste onverteerd voedsel opbraken om in hun dagelijkse behoefte te voorzien en andere voorzieningen aanspreken dan enkel en alleen maar prooi. Denk dat het afhankelijk is van pakkans en omstandigheid en dat zal in elk gebied waar wolven leven weer anders zijn.
Mijn hondenpups zijn carnivoren en geen wolven, dus ik vergelijk hun omstandigheid dan ook niet met wolven. Ze zijn gedomesticeerd, ondanks dat ze voor 99% afstammen van een wolf.

Vanaf 9-10 maanden kan je pup 1x daags gevoerd worden en mag je eventueel een vastendag inlassen.
Veel pups worden op een leeftijd van 4 maanden al 2x daags gevoerd.

Hier een stukje over de verschillen in 'wilde pups' versus gedomesticeerde pups.
http://www.urbancarnivore.com/uc_online/pages.cfm?ID=38
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op di 06 jan 2009, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door