Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nouchka
#1139104
Geen idee in welke topic het moest zetten.  Daarom maar hier.
Wat doen jullie met lange oren bij het eten ? 
Ik heb steeds zo'n cockerbak gehad voor mijn cockertje.  Met brokken was vieze oren geen probleem. 
En met KVV ook niet, want oortjes vallen naast de bak :D
Maar nu met zo'n kippevleugel is dat in een smalle bak wat nauw voor haar.  Dus ze neemt die vleugel eruit en eet het ernaast op.  Gevolg ; vieze oortjes vanonder en 2 honden en 2 katten die haar oren plots erg lekker vinden :P :P

Hoe lossen jullie dit op?
Door xolopodenco
#1139119
Ik zou er een strik in doen, opbinden die handel  ;D ;D

Een andere oplossing zou ik niet kunnen bedenken. Mijn honden barfen ook niet uit hun bak. Ze willen hun prooi het liefst in hun mand, op de bank, op het kleed, op de mat of in de tuin opeten. Het is niet voor niets dat er mensen zijn die voeren in de tuin, in de schuur, in de bijkeuken, in de hal of in de douche (!!).
Het mooiste is barfen in de zomer, dan kunnen ze allemaal de tuin in en met de deur dicht blijft het huis schoon.
Maar aangezien lange oren altijd in de buurt zullen hangen van de kluif zul je je er bij neer moeten leggen. Laat de rest van je roedel haar of zijn oren maar schoonlikken! :thumbup:
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1139127
Is het haar van de oren lang genoeg om het met een knijper bijelkaar te doen achter op zijn nek?
Of zoals je bij afghaanse windhonden ook ziet een soort sok zonder voet ( ik weet niet hoe ze het noemen hoor) over zijn kop trekken, dan zit het als een sjaal om zijn nek zegmaar.... zitten zijn oren erookbij.
Door xolopodenco
#1139137
Ja precies een soort moslimahondje heb je dan, met een hoofdcolletje, als het maar niet te veel afleidt van haar kippevleugel....
Door Cathelijn
#1139140
Hier krijgen ze ook vieze oren, maar er zit niet zoveel haar op, dus da's zo schoon (Jonas sabbelt ze zelf schoon).
Door kojak
#1139184
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1139254
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Indy04
#1139308
Wij hebben vroeger afghanen gehad en mijn moeder deed altijd iets om de kop. Volgens mij was dat een afgeknipte panty, heb je nergens last van!
Door Nouchka
#1140055
Ok bedankt.
Ze zal het misschien in het begin niet leuk vinden.  Maar haar afleiden van de kippevleugel?????  We hebben het hier over een cocker hé. :D :D :D :D :D :D
Door Mevroi Kruim
#1140850
Vraag het eens aan Sylvia! Die heeft Amerikaanse cockers en die heeft kekke mutsjes voor de oren tijdens het eten  :D Het zijn dingen van rekbare stof waarmee de oren naar achteren plat tegen de kop aan gehouden worden.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1140912
hier een poedelige poedel met het zelfde "probleem". Oren zijn nu net of de ratten eraan gevreten hebben. heel jammer........
Ik doe er tegenwoordig elastiekjes in (onderkant)
Mijn ouders hebben vroeger cockers gehad en mijn moeder bond de oren altijd op met eten met een wasknijper.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door