Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esther&co
#113946
Eindelijk is het zover,
De eigenaresse van de labrador kennel heeft besloten, de teef die nu net bevallen is van een nest van 9 prachtige choco labjes te blijven voeren met kkv.
Moederhond heeft de afgelopen maanden Energique gehad, in combinatie met wat vers vlees.
Ze is gisteren bevallen van 9 pups. Ze is aardig op gewicht en eet goed.
Heeft iemand van jullie nog tips,
wat eventueel belangrijke toevoegingen kunnen zijn. Moet moeder kkv voor volwassen honden of voor pups hebben. Of mischien voor de actievere hond (voor meer energie)?
Met deze moeder en het nest willen we doorgaan met kvv en de toekomstige puppen eigenaren dit ook mee gaan geven.
Dus alle tips zijn welkom, ook met het oog op de komende periode met deze pups. Als ze zelf gaan eten.
Door oebaya
#113995
Kan je alleen mijn ervaring vertellen. Mijn teefje werd vanaf vanaf vier weken drachtig bijgevoerd. Kreeg i.p.v. 3 schijven energique per dag nu 6 schijven. Had gekozen voor puppy, die met meer energie vond ik te veel.
Na de geboorte van de pups de teef op deze voeding gehouden, maar ze vermagerde toch fors. Pas nu (de pups ziijn inmiddels 10 weken) begint ze weer een beetje op gewicht te komen. Krijgt nog steeds 3x per dag voer, nu weer gewoneEnergique en ben langzaam aan het afbouwen.
Bij deze teef kies ik de volgende keer geloof ik toch voor de de versie met meer energie-waarde.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114044
Mijn teven hebben voorheen altijd rodi gegeten en daar hun nesten op groot gebracht en het enige wqat ik deed was meer voeren dan normaal, ze kregen niets extra's ofzo dat is ook niet nodig, alleen meer voeren dat is het eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114055
[quote="Esther&co"]
Eindelijk is het zover,
De eigenaresse van de labrador kennel heeft besloten, de teef die nu net bevallen is van een nest van 9 prachtige choco labjes te blijven voeren met kkv.
Moederhond heeft de afgelopen maanden Energique gehad, in combinatie met wat vers vlees.
Ze is gisteren bevallen van 9 pups. Ze is aardig op gewicht en eet goed.
Heeft iemand van jullie nog tips,
wat eventueel belangrijke toevoegingen kunnen zijn. Moet moeder kkv voor volwassen honden of voor pups hebben. Of mischien voor de actievere hond (voor meer energie)?
Met deze moeder en het nest willen we doorgaan met kvv en de toekomstige puppen eigenaren dit ook mee gaan geven.
Dus alle tips zijn welkom, ook met het oog op de komende periode met deze pups. Als ze zelf gaan eten.
[/quote]

Wij voeren dan CB, maar hebben tijdens de zoogperiode de normale versie gegeven, maar dan meer, naar behoefte. Dus zodra we de teef zagen slinken ging er een schep bij. Verder niets eraan toegevoegd.
Door Esther&co
#114139
bedankt voor het delen van jullie ervaring.
Hebben jullie een idee hoe de teef een wat voller gevoel krijgt? Ze blijft honger houden, hebben nu hoeveelheid verhoogd, maar lijkt geen vol gevoel te hebben.
Door tessa
#114161
Mijn shih tzu kreeg met haar vorige nest van vier pups 400 gram energique en nog werd ze verschrikkelijk mager, ik schaamde me dood. (Normaal krijgt ze maar 1 ons per dag ), ze had meer dan genoeg melk en toen na acht weken alle pups weg waren was ze binnen drie weken weer op gewicht. Nu is ze weer drachtig en voer ik bibi, deze keer heb ik pondsverpakkingen genomen dus ik zie wel hoeveel ze wil eten.
Door Paul_Barte
#114177
De hond van een kennis van mij heeft pas 11 prachtige (witte)herderpups gekregen en de moeder zag er uit als een zonnetje!! Mooi op gewicht en een vacht om te zoenen echter er ging op het laatst 3 kg CB perdag in.
Door Twister
#115128
Odette heeft sinds maandag ook een nest pups (5 stuks) Ze eet nu ook ruim 500 gram CB per dag weg ;) Ach zo is de vriezer sneller leeg zullen we maar zeggen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door