Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1139071
Mijn engelse cocker spaniël heeft sinds een tijdje erg last van tussenteeneczeem, inmiddels aan 3 poten :( ook heeft ze veel last van lipplooi eczeem en haar snuitje heeft kale plekken, ook heeft ze wel eens puisten rond haar bekje :(
Ze heeft hiervoor al een aantal AB kuurtjes gehad, en clindacutin zalf om de plekjes mee te smeren, maar dit helpt niet
De DA vermoed absoluut geen allergie....ik zelf twijfel daaraan en ben nu een eliminatie dieet aan het doen ( eend en rijst van carnibest ) en geef haar hierbij veendrenkstof, op aanraden van iemand waarvan haar kat ook veel huidklachten had. De lipplooien maak ik nu schoon met colloidaal zilverwater
Het eliminatie dieet heb ik overigens niet in overleg met de DA gedaan, hij wilde me een zak lekker smakelijke brokken aansmeren ( skin support van RC ) en eventueel prednison voor de jeuk...en daar kon ik het mee doen :headbonk: nou mooi niet dus
herkent iemand deze klachten en heeft iemand misschien nog tips????
Laatst gewijzigd door michele op ma 12 jan 2009, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1139105
Mijn hondje heeft hetzelfde...Haar heb ik uitgebreid laten testen in utrecht op allergieen. (na een heleboel andere pogingen om erachter te komen wat er met haar aan de hand was) Daar kwam duidelijk naar voren dat ze allergisch was voor een aantal soorten mijt. Atopie noemen ze het dan. We hebben een heel traject doorlopen om haar te desensibiliseren...Maar dat is niet gelukt. Tenminste het resultaat was niet zodanig dat het opwoog tegen de stress die het met zich mee nam. Toen is ze aan de predison geweest...Maar daar komt het zelfs ook doorheen...behalve met een abnormaal hoge dosis...en dan is middel erger dan de kwaal...Nu laat ik het maar een beetje met rust...als dr pootjes en bekje (en bij haar dr oren en oksels) erg jeuken en ze er veel aan zit dan was is het met een ontsmettende shampoo (Malaseb) en spuit ik het in met cortavance (een spray waar prednison in zit) Dat werkt vanaf buiten en zo krijgt ze veel minder troep binnen dan met pilletjes. Aloe Vera gel werkt bij haar wel goed tegen de pukkeltjes en roodheid rond dr bekje...Verder droog en schoonhouden...
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!
#1139231
OW! ik vergeet nog wat! we zijn nu intussen ook bezig met bachbloesems...en daar wordt ze ook rustiger van...ze slaat dan niet meer door in dr krabgedrag...dus dat is misschien ook wel te proberen? Al met al is het zo in ieder geval een beetje zonder al te erge troep onder controle te houden!
#1139245
ik ben nu een week bezig met het eliminatie dieet...weet niet of het zo snel kan, maar heb wel het idee dat ze aan haar zij en oren minder krabt. of voeding dus het probleem is kan ik natuurlijk nog niet zeggen, aangezien het dieet minimaal 8 weken gegeven moet worden. Maar vond dit wel opvallend
verder krijgt ze nu als tussendoortje gedroogde eend...dus helemaal niks anders
Kan het zijn dat tijdens zo'n dieet sommige klachten erger worden?...voordat ik hiermee begon had ze het maar aan twee poten ( achter ) nu is er ook een voorpoot bijgekomen en heeft ze 's-morgens een vies oog. Ik wil ook het liefst zonder al teveel troep de klachten onder controle zien te houden, vandaar dat ik vooralsnog niet in ben gegaan op de prednison die de DA wilde geven. zowiezo als ik verdere onderzoeken ga laten doen ga ik naar een andere DA of dermatoloog, omdat mn huidige DA niet creatiever is als AB kuur, zalf eventueel prednison tegen de jeuk. Hij zegt dat hij absoluut vind dat het geen allergie is...volgens hem komt dit voor bij golden retrievers, west highland white terriers en kortharige rassen als jack russels, bij een lang harige hond had hij nog nooit een allergie gezien....dus dan heeft mijn langharige hond het bij voorbaat dus ook niet...beetje rare gedachtengang vind ik
#1139946
Wat at je hond hiervoor? Ook vers? Want zo niet: dan zou het wel kunnen dat je hond ook aan het ontgiften is geslagen. En ja, dan verergeren de klachten. Als ze hiervoor ook vers at, dan is dat dus niet het geval (ontgiften).
#1139947
Ik zou haar trouwens wel een goed merk Probiotica erbij geven. Want al die AB kuren zijn niet best voor de darmen. Om de darmflora weer een beetje op te krikken (en het immuunsysteem te versterken), is dat wel belangrijk. Ik vind Arkopharma, Solgar, Vitotaal prima. Alle drie te koop bij de drogist (zeker Arkopharma en Vitotaal zijn makkelijk verkrijgbaar).
#1146479
ik ben voor een second opinion naar een andere DA geweest...ze heeft de demodex mijt :'( nu een lange AB kuur, omdat ze veel ontstekingen heeft, en als de wondjes dicht zijn, moet ik haar gaan wassen met een bepaalde shampoo
jeetje, wat baal ik hiervan :'(
wat kan ik haar bij de carnibest gaan geven voor extra weerstand?????
Laatst gewijzigd door michele op ma 12 jan 2009, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1215335
ik ben dus vanaf januari al aan het wassen met ectodex, 1 keer in de 7 dagen, en ze heeft al vanaf die tijd ook al non-stop antibiotica omdat ze flinke huidontstekingen had.
Ze heeft ook opgezette lymfeklieren ( allemaal ) deze zijn aangeprikt, omdat de DA dacht dat ze misschien leukemie zou hebben, gelukkig is hier niks verontrustends uitgekomen...waarschijnlijk zijn de opgezette lymfeklieren dus een reactie op het wassen met de ectodex  :( maar de DA blijft dit wel goed in de gaten houden
Helaas zit er nog niet veel vooruitgang in, de laatste controle 1,5 week geleden zaten er nog veel te veel mijten in de afschraapsels, de DA heeft daarom contact opgenomen met de dermatoloog....ik moest doorgaan met wassen en ook de AB mag nog niet stoppen...hebben er nu dus een kuur van bijna 8 weken op zitten, die nog verlengd gaat worden  :( Ook moest ik haar kaal scheren, dus dat heb ik afgelopen week gedaan...zodat de ectodex beter tot op de huid kan komen
heeft er iemand nog tips? zijn er nog andere dingen die ik kan doen of proberen?
#1215619
michele schreef: ik ben dus vanaf januari al aan het wassen met ectodex, 1 keer in de 7 dagen, en ze heeft al vanaf die tijd ook al non-stop antibiotica omdat ze flinke huidontstekingen had.
Ze heeft ook opgezette lymfeklieren ( allemaal ) deze zijn aangeprikt, omdat de DA dacht dat ze misschien leukemie zou hebben, gelukkig is hier niks verontrustends uitgekomen...waarschijnlijk zijn de opgezette lymfeklieren dus een reactie op het wassen met de ectodex  :( maar de DA blijft dit wel goed in de gaten houden
Helaas zit er nog niet veel vooruitgang in, de laatste controle 1,5 week geleden zaten er nog veel te veel mijten in de afschraapsels, de DA heeft daarom contact opgenomen met de dermatoloog....ik moest doorgaan met wassen en ook de AB mag nog niet stoppen...hebben er nu dus een kuur van bijna 8 weken op zitten, die nog verlengd gaat worden  :( Ook moest ik haar kaal scheren, dus dat heb ik afgelopen week gedaan...zodat de ectodex beter tot op de huid kan komen
heeft er iemand nog tips? zijn er nog andere dingen die ik kan doen of proberen?
Zo heftig allemaal hoor!
Onze Piper heeft ook Demodex en ook wij wassen met Ectodex maar dan een keer in de 5 dagen, echt rommel maar soms is het al zo erg (ook bij ons werd het door eigen DA niet herkent) dat je niet meer anders kunt.

Wij geven nu probiotica en echina, om te zorgen dat hij een beetje goede weerstand houd.
Want zoals je al wel zult weten komt Demodex alleen maar tot uiting als de hond een zwakke weerstand heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door