Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1137937
Zo'n anderhalf jaar geleden is Pajtás door een ongelukje in het bos gewond geraakt aan haar poot(zie de topic van toen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 446.0.html ).
Na die tijd is de poot op een bepaalde plek altijd wat dikker geweest. Ik vond het niet gek, want het was een enorme klap geweest. Pajtás heeft er nooit last van gehad. Ik heb het plekje ook goed in de gaten gehouden en het werd eigenlijk nooit dikker. Tot nu dan, gisteren viel het me op dat de plek wat dikker is geworden, harder en het voelt ook warmer aan. De plek zit aan de binnenkant van haar linkerpoot, zeg maar vlak onder de oksel. Ze heeft er denk ik geen pijn aan want ik mag er aan komen en ze loopt ook normaal. Zelf denk ik dat het misschien een beetje overbelast zou kunnen zijn  :confused1: , ze rent en springt graag en buiten is momenteel de grond ontzettend hard, verder traint ze ook een paar keer per week behendigheid.
Ik wil morgen in ieder geval even naar de DA gaan, maar misschien hebben jullie nog goede tips voor me.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1138087
Ik heb er even een foto van gemaakt, dat is makkelijker dan het te beschrijven.
Afbeelding
Je ziet nu ook de vergelijking met de andere poot, de verdikking ligt meer voor op de poot.
Door pallas
#1138278
Tis wel een flinke bult. :-\
Ik heb op dit moment geen tips ervoor, gewoon morgen naar de d.a.

Sterkte!
Door Femke
#1138324
je zou zeggen littekenweefsel maar dat is normaal gesproken niet warm. Ik zou er idd ook naar laten kijken door de DA. Eventueel kan je Traumeel geven.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1138772
Ik was zaterdag inderdaad begonnen met het geven van traumeel. Vanochtend was de zwelling al voor een groot gedeelte weg maar ik ga denk ik vanmiddag, als het weer het toe laat want er ligt een dikke pak sneeuw,  toch even naar de DA om na te laten kijken wat het kan zijn, de verdikking zit er namelijk al van na het ongelukje en gaat nooit helemaal weg.
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1139619
Ik ben nog niet geweest, 't is nogal een eindje rijden naar mijn DA en er ligt hier een enorme pak sneeuw en het is spek glad  :-\. Hopelijk kan ik morgenmiddag naar het spreekuur, ik houd jullie op de hoogte!
Door pallas
#1139649
Pajtás schreef: Ik ben nog niet geweest, 't is nogal een eindje rijden naar mijn DA en er ligt hier een enorme pak sneeuw en het is spek glad  :-\. Hopelijk kan ik morgenmiddag naar het spreekuur, ik houd jullie op de hoogte!
okee
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1140380
Ik ben net terug van de DA. De DA heeft eerst een echo gemaakt van de zwelling en daaruit bleek dat het geen vocht was, dan zou het helemaal zwart moeten zijn, maar er zat nu wat structuur in. Vervolgens is de DA op 2 plaatsen met een naald in het gezwel gegaan en heeft hier uitstrijkjes van gemaakt die naar de patholoog gaan. Er kwam een wat snotterige dikke vloeistof uit het gezwel. Ik gaf aan dat Pajtás 1 1/2 jaar terug bij het ongelukje in een tak was geland en dat er een stuk hout in haar poot had gezeten, de DA gaf aan dat het best zou kunnen dat er toch nog iets van was achtergebleven want vaak zie je dat zoiets dan wordt ingekapseld en er een snotterige vloeistof om heen komt.

Onderweg naar huis bedacht ik me dat ik was vergeten te vragen of er op die plek ook een slijmbeurs had kunnen ontstaan en dat dat misschien het bultje was dat er al zat. Maar neem aan dat de DA daar zelf anders ook wel over begonnen was  :confused1:

Het is nu in ieder geval even afwachten op de uitslag, donderdag wordt het pas opgestuurd en dan misschien voor het weekend en anders erna kijg ik de uitslag. Verder heeft Pajtás nog een antibioticakuurtje meegekregen voor 6 dagen en ze mag gewoon lekker los buiten aangezien ze nergens last van heeft. Nu heb ik probiotica in huis, kan ik dat gewoon over haar eten doen?

Groetjes Monique
Door pallas
#1140402
Volgens mijn kan je de probiotica gewoon over het voer doen.
Fijn dat Pajtás lekker alles mag doen en los kan rennen.

Sterkte met wachten op de uitslag :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door