Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1139179
Omdat Moyra als straathondje uit het buitenland komt (geschatte geboortedatum 01/04/07) heeft ze een beetje afwijkend vaccinatieschema.
Ik ben vandaag even langs de da gegaan om een afspraak te maken en te overleggen wat er gevaccineerd zou gaan worden en of er dan nog iets apart besteld zou moeten worden.
Afgaande op wat ze tot nu toe gehad heeft kwam ik er met de da-assistente niet helemaal uit.
Ik dacht dat ze nu nog één keer een booster moest hebben, en die wil ik dan graag zonder Weil. Als ik die al doe dan wordt dat in het voorjaar.
Over de 3 jarige registratie werd heel vaag gedaan, en ik kreeg geen duidelijk antwoord wát er nu precies gevaccineerd zou gaan worden.

Woensdagochtend heb ik een afspraak, kan iemand mij even helpen? Ik heb alle info. hier goed doorgelezen en toch laat ik me weer in verwarring brengen. :-\ :-[


Ze heeft in Gran Canaria gehad:

01/08/07 (geschatte leeftijd 4 maanden) Rabiës, Rabdomun van Schering. Laat ik sowieso niet meer zetten want ze gaat niet mee naar het buitenland.

23/08/07 (bijna 5 maanden) iets tegen echinococcen (is met de hand geschreven en niet te lezen).

23/08/07 (bijna 5 maanden) Vanguard DA2Pi en Vanguard CPV-L

Dan hier in Nederland:

27/09/07 ( bijna 6 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci

26/10/07 ( bijna 7 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci

Voor eind oktober 2008 kreeg ik een oproep om haar te laten vaccineren tegen Hondenziekte, Parvo en Weil.
Die heb ik even laten lopen omdat ze toen loops was en ben dus vandaag langsgegaan om een afspraak te maken en te overleggen wat-en-hoe.

Het liefst wil ik geen Weil, en voor de rest alleen wat strikt genomen nodig is om haar de komende drie jaar niet te laten vaccineren.

Waar moet ik nu precies om vragen als ik daar woensdagochtend sta? Ik voel me echt een muts, maar ik kom er niet uit. :-[
#1139520
tristan schreef:
Over de 3 jarige registratie werd heel vaag gedaan, en ik kreeg geen duidelijk antwoord wát er nu precies gevaccineerd zou gaan worden.

Woensdagochtend heb ik een afspraak, kan iemand mij even helpen? Ik heb alle info. hier goed doorgelezen en toch laat ik me weer in verwarring brengen. :-\ :-[



23/08/07 (bijna 5 maanden) Vanguard DA2Pi en Vanguard CPV-L

Dan hier in Nederland:

27/09/07 ( bijna 6 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci

26/10/07 ( bijna 7 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci

Voor eind oktober 2008 kreeg ik een oproep om haar te laten vaccineren tegen Hondenziekte, Parvo en Weil.
Die heb ik even laten lopen omdat ze toen loops was en ben dus vandaag langsgegaan om een afspraak te maken en te overleggen wat-en-hoe.

Het liefst wil ik geen Weil, en voor de rest alleen wat strikt genomen nodig is om haar de komende drie jaar niet te laten vaccineren.

Waar moet ik nu precies om vragen als ik daar woensdagochtend sta? Ik voel me echt een muts, maar ik kom er niet uit. :-[


Eerst Duidelijkheid voordat er ook maar iets gebeurt lijk mij.....

In mijn opinie is ze helemaal tot over haar oren volledig gevaccineerd !!

Ze heeft drie keer een coctail gehad, ok, de eerste keer was van vanguard.... de andere twee waren toch echt ruim voldoende. Tenzij je naar het buitenland wil en dus een geldige entboekje wilden hebben zou ik niet opnieuw laten enten. Mischien Lepto in de voorjaar als je dat zelf wil.
Ze gebruiken bij jou da praktijk niet de nobivac, en volgens mij is dat de enige met een drie jarige registratie, dus al zouden ze nog een keer dezelfde enting zetten zullen ze nog niet de drie jaar in jou entboekje doen daarvoor hebben de producent van de entstof die zij gebruiken geen registratie (volgens mij hoor, kan er naast zitten) , bovendien als ze ook lepto doen, dan zetten ze het vaak toch in een regel en dan dat je over een jaar terug moet komen, als je dan daar over commentaar lever, dat het drie jaar geldig is en jij een datum drie jaar in de toekomst wil... dan zegt men dood leuk, ja maar de lepto moet toch volgend jaar, is maar een jaar geldig, en als je pech heb prikken ze weer alles de jaar er op.
Nee, wat ik zou doen als ik jou was, of niet enten pas over drie jaar weer.... anders eerst nog een keer proberen bij eigen dierenarts. Zeggen dat jij de drie jarige van nobivac wil met een drie jaar in de toekomst datum in de entboekje, of je wel of niet appart de weil (lepto) wil enten staat daar los van. Doet jouw da praktijk het niet, ga dan op zoek naar een ander die het wel doet.... afspraak zou ik niet door laten gaan tenzij ik zeker wist wat ze er in willen doen, als je er eenmaal ben dan ben je vaak zo overdonderd, of de naald zit er al in voordat je ook nog maar iets heb kunnen zeggen ;)
#1139971
tristan schreef: Omdat Moyra als straathondje uit het buitenland komt (geschatte geboortedatum 01/04/07) heeft ze een beetje afwijkend vaccinatieschema.
Ik ben vandaag even langs de da gegaan om een afspraak te maken en te overleggen wat er gevaccineerd zou gaan worden en of er dan nog iets apart besteld zou moeten worden.
Afgaande op wat ze tot nu toe gehad heeft kwam ik er met de da-assistente niet helemaal uit.
Ik dacht dat ze nu nog één keer een booster moest hebben, en die wil ik dan graag zonder Weil. Als ik die al doe dan wordt dat in het voorjaar.
Over de 3 jarige registratie werd heel vaag gedaan, en ik kreeg geen duidelijk antwoord wát er nu precies gevaccineerd zou gaan worden.

Woensdagochtend heb ik een afspraak, kan iemand mij even helpen? Ik heb alle info. hier goed doorgelezen en toch laat ik me weer in verwarring brengen. :-\ :-[


Ze heeft in Gran Canaria gehad:

01/08/07 (geschatte leeftijd 4 maanden) Rabiës, Rabdomun van Schering. Laat ik sowieso niet meer zetten want ze gaat niet mee naar het buitenland.

23/08/07 (bijna 5 maanden) iets tegen echinococcen (is met de hand geschreven en niet te lezen).

23/08/07 (bijna 5 maanden) Vanguard DA2Pi en Vanguard CPV-L

Dan hier in Nederland:

27/09/07 ( bijna 6 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci

26/10/07 ( bijna 7 maanden) Eurican DA2PvPl2-Lci
Tot nu toe heeft ze dus 3 keer de volledige cocktail + lepto gehad.
Voor eind oktober 2008 kreeg ik een oproep om haar te laten vaccineren tegen Hondenziekte, Parvo en Weil.
Die heb ik even laten lopen omdat ze toen loops was en ben dus vandaag langsgegaan om een afspraak te maken en te overleggen wat-en-hoe.
Pfjieuw, maar goed ook!
Het liefst wil ik geen Weil, en voor de rest alleen wat strikt genomen nodig is om haar de komende drie jaar niet te laten vaccineren.

Waar moet ik nu precies om vragen als ik daar woensdagochtend sta? Ik voel me echt een muts, maar ik kom er niet uit. :-[
Weil is de enige die ieder jaar herhaald moet worden. Als jij die niet wilt, dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Ik neem aan dat je een goede overweging hebt gemaakt van de risico's van wel en niet enten tegen Weil.

Ze is in 2007 volledig gevaccineerd en dus hoeft ze eigenlijk pas in 2010 (oktober) gevaccineerd te worden met de DHP (Distemper, HCC en Parvo. Ik zou geen Para Influenza doen en geen kennelhoest want deze twee zijn niet dodelijk en dus niet enten).

Officieel moet ze met Vanguard/Eurican ieder jaar gevaccineerd worden omdat Vanguard/Eurican geen 3 jarige registratie hebben. Dat heeft momenteel alleen Nobivac. Ik zocht dus sowieso naar een DA die met Nobivac vaccineerd of liet mijn eigen DA voor mij (in 2010) de Nobivac DHP bestellen (en deed tie dat niet, ging ik voor de enting gewoon simpelweg ergens anders). Neemt allemaal niet weg dat ook deze vaccins van Vanguard en Eurican meerdere jaren bescherming bieden. Minimaal 3 jaar maar waarschijnlijker is 5 jaar of 7 jaar of levenslang.

Dus ja, aan jou de keus of je alle officiele stempeltjes in je boekje wilt hebben of niet. Wil je alle officiele stempeltjes, moet je hond nu tegen Parvo, Distemper en HCC worden gevaccineerd. En als je je hond naar een pension brengt: ook voor kennelhoest. Moet je naar het buitenland: is alleen rabies verplicht. Kan jou die stempeltjes niet schelen: zou je of alleen de ziekte van Weil moeten laten enten (en het is dus maar de vraag of jouw DA daar losse entingen van heeft, want ik weet niet of Vanguard/Eurican losse vaccins heeft en zo ja, of jouw DA ze in huis heeft. Dat zul je goed moeten checken! En kijk uit, het Lepto vaccin bevat meestal zelf geen oplosstof en meestal gebruikt de DA de parvo enting ook als oplosstof voor Weil) en in 2010 weer de DHP.
#1140268
Hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden!

Ik zat ook al te twijfelen of- en wat er nodig was en daarom ging ik eerst alleen langs om te overleggen. Juist om te voorkomen dat er meteen iets ingespoten zou worden.
Jullie hebben mij hier prima mee geholpen en me even het steuntje in de rug gegeven dat ik nodig had.  :thumbup:

Ik heb vanochtend meteen de afspraak voor de vaccinaties afgezegd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door