Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deduk
#1139067
Pelle heeft van het weekend voor het eerst kippennek gegeten. Omdat hij vrij goed kan kauwen heb ik de eerste zo gegeven. Hij slikte hem in een keer door. De tweede heb ik platgeslagen met een vleeshamer, maar ik vond er erg scherpe stukjes bot in zitten. Ik heb het wel gegeven (had ik achteraf spijt van, maar het is wel goed gegaan). De derde en volgende heb ik niet platgeslagen maar vastgehouden zodat hij moest bijten. Dit ging heel goed. Is het normaal dat ze zo scherp zijn? En worden ze niet scherp als de hond er op kauwt? Ik vond ze niet hard (makkelijk met een wildschaar door te knippen), maar alleen erg scherp.
Door Borke
#1139073
Hoe oud is Pelle en wat voor hond is het (grootte?)?
Ieder bot is wel een beetje scherp, maar volgens mij zijn er al fokkers die de pups in het nest al kippennekken geven, dus ik kan me niet indenken dat het een probleem zou zijn?
Door deduk
#1139082
Pelle is een kelpie van 13 maanden oud. Hij krijgt zijn hele leven al kvv en sinds een paar weken ben ik voorizchtig wat rauw aan het uitproberen. De zalmkoppen en parelhoenkarkas die hij al gegegeten heeft kauwde hij netjes kapot.
Door Fynn
#1139087
Misschien komt het omdat de kippenekjes wat klein zijn.
Als het groter is kauwen ze vaak beter is mijn ervaring met onze schrokop.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Borke
#1139131
Met die leeftijd en formaat pup moet het toch geen probleem zijn.
Overigens vind ik een zalmkop scherper dan een kippennek..
Door tieneke
#1139511
Hier slikten ze als pup al kippennekken in 1 seconde naar binnen zonder te kauwen,nooit last van gehad,nu krijgen ze nog zelden kippennekken omdat ze er niet eens smaak van hebben,de kipkarkassen en eendennekken doen ze iets langer over,2 seconden per stuk  >:(
Als jou hond netjes kauwt zou ik ze niet meer plat slaan maar zo geven of toch iets groters gaan geven zoals een karkas oid.
Door Drijver
#1139862
Als je botten stukmaakt, laten ze altijd scherpe stukjes zien. Maar zeker met een kippennek kan dat geen kwaad hoor.
Door Lizzy
#1139942
Scherp... Ja, wat is scherp? In feite zijn alle botten natuurlijk wel wat scherp. Ze hebben als skelet gediend voor het diertje. Dus 100% zachte botjes die 100% niet scherp zijn: die ga je gewoon niet vinden want die bestaan niet. Maar de vraag is dus, is dat erg? Onze carnivoren zijn er al miljoenen jaren op gebouwd om botten van prooidieren te eten. Je stopt ze er van voren in, ze komen er van achter volledig verteerd uit. Ik zou dus zeggen dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken! Kippennekken zijn buitengewoon veilig, zelfs voor pups van 4 weken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door