Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gino
#1138665
Ik heb het berichtje over stikken hond gelezen.Ik ben diep droevig en leef met de mensen mee, maar ik ben ook bang geworden.
Nu vraag ik mij af als ik mijn jongens vleugels en nekken geef hak ik het stuk, kan ik dat ook met parelhoen en lamsbotten doen?

ik moet er niet aan denken dat het mij gebeurd, blijf altijd bij het eten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1138686
ik denk dat het juist handiger kan zijn het zo groot mogelijk te geven. dan kunnen ze er zelf stukjes vanaf bijten ipv het heel door te slikken.
je moet er altijd bij blijven als ze eten, dat doe ik zelfs meestal bij de katten (en de meeste katten kauwen gewoon goed).

vergeet niet dat een hond in alles kan stikken, met of zonder bijblijven kunnen honden zich ook verslikken in een brokje of stuk speelgoed oid.
Door Borke
#1138991
Barfen is iets wat jij samen met je hond moet leren.
Je moet kijken naar hoe je hond eet.
Onze honden eten rustig en netjes, ze zijn dus zelf voorzichtig. Ik kan me niet indenken dat ze zouden stikken in hun eten, maar blijf er wel altijd bij om dat in de gaten te houden.
Grotere stukken geven maakt dat ze rustiger eten over het algemeen, dan moeten ze wel kauwen.
Als je ingehakte kipvleugels en kippennekken geeft en blijft geven, dan kan een hond die ook gewoon inslikken en leert hij dus niet om te kauwen.
Lees het bericht van Lizzy even wat zij bij die gestikte hond gezet heeft, dat relativeert het weer wat voor je.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door