Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Foodfordogs.nl
#1138057
Hallo,

Ik zit bijna bijna nooit op de verschillende fora maar dit wilde ik dit trieste verhaal even delen om goed op te letten met voeren.

Op 2 januari belde een klant van ons met de verschrikkelijke mededeling dat een van zijn honden op 1 januari gestikt is in een eendenrugstuk.
Ze hebben 2 Engelse Bulldogs waarvan 1 schrokop en 1 rustige eter.
Ze konden ze niet samen voeren dus voerden ze de ene hond in de tuin en de andere in de garage.
Ze hebben buiten bij de snelle eter staan kijken of alles wel goed ging.
Daarna zijn ze de garage ingelopen en daar lag Sjakie gestikt in een eendenrugstuk.......
Zijn baasjes zijn er helemaal kapot van....... ik vind het ook heel erg en loop een al een paar dagen met een steen in de maag gevoel.

Bob
Door *wendy*
#1138068
Wat verschrikkelijk zeg.
het kan ons allemaal overkomen.
Maar dit is dus wel de reden dat ik ze niet zonder toezicht wil laten eten.

Sterkte voor de baasjes.  :'(
Door Anthraciet
#1138174
hoi Bob,

Wat erg voor de baasjes en het hondje, echt verschrikkelijk! :'(
Bedankt voor de waarschuwing, wel jammer dat je eerste post hier een trieste moet zijn...

Hier eten ze ook alle 4 apart en loop ik steeds heen en weer om te zien of alles goed gaat en ze het al op hebben, maar bedankt voor het wakkerschudden!

Je moet je niet schuldig voelen hoor, hier kon jij ook niets aan doen, al begrijp ik je gevoel wel.

Groetjes,

Ingrid (die binnenkort weer wat bij je wil bestellen ;))
Gebruikersavatar
Door pike
#1138271
Pfff dat is wel heer erg triest  :'(

Het is moeilijk met meer honden om ze allemaal goed in het oog te houden. Hier is het ook heen en weer lopen.
Toen ik met Pike indertijd begon met barfen hebben we het er wel eens over gehad, de risico's. Het was toen echt van: Dat zou dan goed kl.. zijn. Maar in elk geval weet je dan dat hij lekker heeft gegeten en zich lekker voelde. Da's beter dan dood gaan na een leven lang vies eten en niet lekker voelen en steeds ziek zijn. En als ik Pike nu elke dag zie, hoe inblij hij is met zijn barf-eten, en als ik hem dan weer in gedachten zie hoe hij vroeger was, hoe hij stond te miepen met die klote br.., hoe hij kroop van de pijn in zijn buik...  Hij krijgt lekker barf mét de aanhangende risico's. Schuldig voelen of mezelf iets verwijten zal ik niet als het misgaat. Wat niet wil zeggen dat ik het niet vreselijk zou vinden, ik moet er niet aan denken zeg. Waar ik mij schuldig over voel is dat mijn vorige hondje (die bijna 17 werd) brokken heeft moeten eten. 
Door maddoc
#1138353
Heel triest,
het idee alleen al om je hond zo te moeten vinden..

En nee natuurlijk moet je ze niet alleen laten met eten en altijd toezicht houden, maar dat is niet altijd zo simpel als je meer dieren hebt.
Een vd honden zit hier ook in de douche, ook wel met kauwwerk.
Gewoon omdat de beschikbare plekken op zijn met 11 dieren, ik heb geprobeerd (en probeer nog wel 'ns) om beide honden buiten eten te geven zodat ik beide via het raam in de gaten kan houden maar dan heeft vaak een vd twee het eten vd ander en da's ook niet handig, dus tja..

Maar vanavond ook extra opgelet en nog weer eens aan het denken of het nog anders zou kunnen.
Door Wicka
#1138370
Oei dat is wel heel vervelend... en een nachtmerrie voor de eigenaar om je hond zo te vinden. Wicka is een beginnend BARF hondje dus ik hou nog veel dingen vast zodat ze er goed op kauwt, verder ben ik erbij als ze eet behalve met KVV.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1138465
Verschrikkelijk zoiets, dan letten ze goed op bij de schrokop en dan gebeurt het bij de andere hond. :'(
Ik laat mijn honden ook nooit alleen bij het eten, want in principe kan het zelfs foutgaan met een stukje vlees, snoepje of brokje.
Vorig jaar was mijn oudste maltezer aan het stikken in een stukje rundsvlees, gelukkig was ik er vlakbij en heb ik nog tijdig kunnen ingrijpen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1138547
Het zal je maar gebeuren  :'( :'(
Ik blijf er ook altijd bij terwijl ze hier geen ruzie maken om eten.
Wel dat Nova zal proberen eerst haar eigen deel naar binnen te werken, om vervolgens een treuzelaar even een handje te willen helpen.
jaja, zo gedienstig in Nova wel  ::) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door