Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aikie
#1137743
Onze Franse bulldog heeft sinds een tijdje last van waarschijnlijk een voedsel allergie, hij heeft plekken op zijn huid en veel jeuk aan zijn pootjes. De dierenarts heeft ons gezegd om 6 weken op koolvis met rijst te zetten.

Mijn vraag nu, moet die koolvis eerst gekookt zijn of niet? En mag je ook afwisselen met macaroni of iets anders dat ie niet alleen rijst hoeft? Want daar is ie namelijk niet zo gek op.

Alvast bedankt. Groetjes Marieke
Door Greece
#1137761
Waarom koolvis? Ik zou vlees geven (rauw) en dan het liefst eend of konijn (als dat nog niet eerder gegeven is) Eend en konijn kan in z'n geheel gegeven worden zodat het een complete maaltijd is. En zeker geen rijst o.i.d. Heeft jouw hond al eerder rauw vlees gehad?
Door Aikie
#1137764
Nou dat weet ik dus niet zeker, wij hebben hem nu ietrs langer dan een jaar, bij ons nog nooit gehad maar hij is 6 nu.

Koolvis werd door de dierenarts aan geraden..  ???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1137773
rijst zou ik niet geven evenals macaroni..
Je da raad je een eliminatie dieet aan.
wat geef je normaal gesproken aan je hond, kvv?
een eliminatie dieet, daar begin je mee door 1 diersoort te gaan geven, gaat dat een aantal weken goed dan kan je een ander vleessoort toevoegen gaat dat goed dan weer een ander soort....(en dan graag alles van een bepaald diersoort, bot, orgaan ed)
Zo kom je erachter waar je hond verkeerd op reageert, als bv ineens konijn geeft en je hond krijgt weer een allergie, dan weet je dat het van het konijn komt...
witvis om mee te beginnen, lijkt me beter dat je eerst met een vlees soort ga beginnen.
vis vindt niet iedere hond ineens lekker...
mag ik vragen waarom je da denkt aan een voedsel allergie?
is er een bloedtest afgenomen?
Door Greece
#1137776
Geef hem/haar eend of konijn. Dit heeft botten (calcium o.a.) welke voor een beginnende barfer (denk dat je dat ook wilt gaan doen?) goed te eten en te verteren zijn. Dierenartsen schrijven altijd gekookt vlees met rijst o.i.d. voor. Rijst en andere granen heeft een hond absoluut niet nodig. Sterker nog hierop kan een intolerantie of allergie door ontstaan. Tik anders in de zoekfunctie eliminatiedieet in en je krijgt dan nog meer informatie.
Door Aikie
#1137780
Hij heeft allemaal plekjes op de huid, soort van korstjes en hij likt heel er aan zijn poten, soms tot bloedens toe.
De dierenarts heeft getest of het miss mijt was maar dat was het niet en toen rade die dit aan..

Normaal krijgt ie alleen brokken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1137831
tja, die zal ik maar gaan doneren aan een asiel oid..
Ik zal als ik jouw was gaan beginnen met kvv, grote kans dat ie daarvan al zo gaat opknappen!
wel kans dat je hond gaat ontgiften..
Je kan hem ook even een reinigingskuur gaan geven, chorelle, drainagen oid....
je kan moeilijk terwijl je hond enkel brokjes is gewend een eliminatie dieet gaan doen van alles van 1 soort dier, je hond is geen vlees en geen bot gewent..
probeer het met een goede kvv, carnibest, bibi enz..
hoe oud is ie?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1137863
oh chips, overheen gelezen, 6 jr.
ga hem maar kvv geven!
als dat lekker gaat dan kan je hem eens kippenekken/karkassen gaan geven en zo richting barfen gaan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1138085
[quote="Aikie"]
Onze Franse bulldog heeft sinds een tijdje last van waarschijnlijk een voedsel allergie, hij heeft plekken op zijn huid en veel jeuk aan zijn pootjes. De dierenarts heeft ons gezegd om 6 weken op koolvis met rijst te zetten.

Mijn vraag nu, moet die koolvis eerst gekookt zijn of niet? En mag je ook afwisselen met macaroni of iets anders dat ie niet alleen rijst hoeft? Want daar is ie namelijk niet zo gek op.

Alvast bedankt. Groetjes Marieke
[/quote]
Om maar gewoon 'sec' in te gaan op je vraag;
De dierenarts bedoelt gekookte koolvis met gekookte rijst. Macaroni zou ik niet geven ivm hoge koolhydraatgehalte.

Echter, je begeeft je hier op een zgn vers-forum, vandaar de adviezen in die richting.
Mochten de klachten afnemen na het dieet (vis en rijst) dan moet je daarna toch over op ander voer, dus waarom niet meteen goed voer  ;)
En dan kom je dus uit op vers vlees. Het liefst dus met een voor hem of haar onbekend eiwit....vandaar eend.

Nu heb je vast nog meer vragen, dus kom maar op  ;)
Door Aikie
#1138178
Idd nog meer vragen  ;)

We gaan het toch proberen de komende 6 weken op de koolvis met rijst te houden (Moet de koolvis perse gekookt zijn of hoeft dat niet?)

Misschien een beetje rare vraag maar kvv is het zelfde als vers of lees ik het nu verkeerd?
En moet ik dan een bepaald soort vlees geven of maakt dat niet uit?
Door nikèdog2000
#1138197
nou ik weet bijna zeker als je dat geeft
dat de klachten niet over gaan
luister naar de goede raad die hier gegeven wordt
en geef direkt rauw vlees
ga ook eens lezen in de bieb
over jeuk bij honden
Door Wicka
#1138396
[quote="Aikie"]
Idd nog meer vragen  ;)

We gaan het toch proberen de komende 6 weken op de koolvis met rijst te houden (Moet de koolvis perse gekookt zijn of hoeft dat niet?)

Misschien een beetje rare vraag maar kvv is het zelfde als vers of lees ik het nu verkeerd?
En moet ik dan een bepaald soort vlees geven of maakt dat niet uit?
[/quote]

Zo ver ik weet zit er in witvis heel weinig voedingstoffen, rijst heeft een hond niets aan dus ik vraag mij af of de hond met dit vis/rijst dieet wel voldoende binnen krijgt. Grote kans dat je hond niet tegen graan kan en dus ook niet tegen rijst.... mijn inziens schiet je met dit dieet niet veel op.

KVV is kant en klaar vers vlees, dus rauw en vers.
Door Wendy (boxer gek)
#1138434
[quote="Aikie"]
Onze Franse bulldog heeft sinds een tijdje last van waarschijnlijk een voedsel allergie, hij heeft plekken op zijn huid en veel jeuk aan zijn pootjes. De dierenarts heeft ons gezegd om 6 weken op koolvis met rijst te zetten.

Mijn vraag nu, moet die koolvis eerst gekookt zijn of niet? En mag je ook afwisselen met macaroni of iets anders dat ie niet alleen rijst hoeft? Want daar is ie namelijk niet zo gek op.

Alvast bedankt. Groetjes Marieke
[/quote]


OOk ik zou overstappen naar een Kant en Klaar Versvlees (dus kvv). Ik wilde dat ik deze adviezen toedertijd gekregen had! Maar helaas wist ik toen nog niks van KVV etc. Ik maar dom naar de da luisteren >:( Maar gelukkig voor m'n beessie kwam ik in contact met een fokker die barf en kvv voerde. ben me in gaan lezen en overgestapt. de da was er tegen maar ik gelukkig eigenwijs! M'n beessie werdt weer gezond en kon zonder een berg medicijnen ;D
Eigenlijk zou ik graag een artikel willen plaatsen waarom da altijd die br*kken troep adviseren, tis gewoon niet normaal wat diverse br*kken fabrikanten  doen >:( >:( >:( >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door