Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1137131
Blues heeft nog af en toe een ongelukje in huis.... nu vanavond weer, alleen vondt ik het wel een beetje raar. Het was zeg maar donkerder van kleur dan wat je normaal verwacht. Het was bijna bruin, ruikt niet vreemd of zo. Blues is niet ziek, ze plast niet vaak, drinkt niet veel,  nu ben ik benieuwd. Kennen jullie dit ook? Ik heb het natuurlijk toevallig gezien omdat ze in huis heb geplast  :-\
Ze hebben de afgelopen dagen vaak hert en haas gegeten, zou het daarvan kunnen komen :-\
Door henneke
#1137151
plast ze wel goed uit buiten ik zie het bij Storm ook wel en heb het idee dat het oude urine is die hij uitplast het is ook altijd aan het einde van een wandeling als er zeg maar niets meer over is afgelopen week was het echt puur oranje  :-\
of het van het eten kan komen weet ik niet ik weet het alleen van bietjes dat daar de urine rood van is .
Door conleeuw
#1137156
henneke schreef: plast ze wel goed uit buiten ik zie het bij Storm ook wel en heb het idee dat het oude urine is die hij uitplast het is ook altijd aan het einde van een wandeling als er zeg maar niets meer over is afgelopen week was het echt puur oranje  :-\
of het van het eten kan komen weet ik niet ik weet het alleen van bietjes dat daar de urine rood van is .
nou, ik denk dat ze wel goed uitplast, want als ze eenkeer heb geplast dan doet ze het eigenlijk niet weer, we zijn vandaag een uur op de rozendaalse veld geweest, een plas aan de begin van de wandeling en toen niet weer, ik zou niet weten hoe ik dat moet controleren, zoals ik het zie heeft ze in iedere geval geen blaasontstekingsverschijnselen. Ik kan natuurlijk voor alle zekerheid wat vit C er in proppen....  :-\  met als idee baat het niet schaad het niet :-\
Door conleeuw
#1137236
Nynke F schreef: misschien moet je haar wat meer laten drinken ??
:-\ kan ik proberen, zal straks een wolkje melk truck even doen ;)
Door conleeuw
#1137245
vanaalst schreef: ik hou niet van donkere urine :-[, ik zou het opvangen en even laten nakijken
nou, daarom dat ik ook hier post. Ze heeft ook wat laurierdrop gestolen :-\ maar ik weet niet of dat mede verantwoordelijk kan zijn voor de kleurtje. Ik ga morgen plasjes opvangen om even goed te kijken, effe checken of ik nog urine staafjes in huis heb, kan ik meteen checken of er wat inzit ;)
Door karin2
#1137405
Donkere urine is meestal heel geconcentreerde urine ,dus dat kan van het weinige drinken komen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat het van de kleurstof in de drop komt ,hier in de Aldi verkopen ze oranje limonade en die komt er onveranderd uit lijkt wel  :-X (bij mezelf dan niet bij de hondjes  ;) ::))
ff nakijken met een strip lijkt me een goed idee en toch wat meer proberen te laten drinken .
Door Lizzy
#1137431
Ik zou niet direct stressen hoor en het even in de gaten houden. En, inderdaad even wat extra vocht laten drinken (beetje bouillon erbij - kippenvleugeltje koken totdat er een vet bouillonnetje ontstaat). Ik weet niet of ik er direct vitamine C zou in stoppen. Je hebt toevallig geen pH waarde meetstripjes in huis he? Nee...., waarschijnlijk niet.... (die tref je makkelijker aan bij Dalmatier-eigenaren en aquariumhouders ;D).
Door conleeuw
#1137671
Lizzy schreef: Ik zou niet direct stressen hoor en het even in de gaten houden. En, inderdaad even wat extra vocht laten drinken (beetje bouillon erbij - kippenvleugeltje koken totdat er een vet bouillonnetje ontstaat). Ik weet niet of ik er direct vitamine C zou in stoppen. Je hebt toevallig geen pH waarde meetstripjes in huis he? Nee...., waarschijnlijk niet.... (die tref je makkelijker aan bij Dalmatier-eigenaren en aquariumhouders ;D).
nou ik had ze wel, ik denk dat ze nu bij olga liggen i.v.m haar katten... maar ik heb het in iedere geval nu niet in huis.  :( ik ga ook absoluut niet stressen, eerst maar eens kijken wat er nu uitkomt, vanmorgen in vroege donker is ze los uitgeweest, dus ik kon niets opvangen, heb gister avond wolkje melk in water gedaan, ze heeft wat extra gedronken, is zeker niet ziek, plast niet vaak, dus eerst maar even kijken wat extra drinken opleverd..... laurier drop ver weggezet  ::) dief kan er niet bij  ;)
Door Mevroi Kruim
#1137695
conleeuw schreef: nou ik had ze wel, ik denk dat ze nu bij olga liggen i.v.m haar katten... maar ik heb het in iedere geval nu niet in huis.  :( ik ga ook absoluut niet stressen, eerst maar eens kijken wat er nu uitkomt, vanmorgen in vroege donker is ze los uitgeweest, dus ik kon niets opvangen, heb gister avond wolkje melk in water gedaan, ze heeft wat extra gedronken, is zeker niet ziek, plast niet vaak, dus eerst maar even kijken wat extra drinken opleverd..... laurier drop ver weggezet  ::) dief kan er niet bij  ;)
Ik heb de stripje! Ik neem ze dinsdag wel mee  :D
En van drop ga ik ook heel geconcentreerd plassen, niet zozeer het zout maar andere stofjes in de drop maken dat je heel veel vocht vasthoudt.
Door conleeuw
#1137706
Kruimel schreef: Ik heb de stripje! Ik neem ze dinsdag wel mee  :D
En van drop ga ik ook heel geconcentreerd plassen, niet zozeer het zout maar andere stofjes in de drop maken dat je heel veel vocht vasthoudt.
joh, ik maak mij niet echt druk, volgens mij is er niet veel aan de hand, het was alleen de kleur die mij verbaasde :o ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door