Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak en wanneer voeren jullie je hond(en)

1 keer per dag in de ochtend
2
3%
1 keer per dag in de middag
4
6%
1 keer per dag in de avond
30
43%
2 keer per dag, s'morgens en s'avonds
34
49%
drie keer per dag
Geen stemmen
0%
de hond heeft altijd eten tot zijn beschikking...
Geen stemmen
0%
Door xolopodenco
#1137985
Ik heb geprobeerd een antwoord op mijn vraag te krijgen door eindeloos over dit forum te surfen en ik heb niet genoeg duidelijkheid gekregen. Vandaar deze Poll

Ik heb de vastendagen buiten beschouwing gelaten. Ik weet dat er mensen zijn die de hond 1 keer per week laten vasten, een enkeling zelfs 2 dagen (!). Maar om het vasten gaat het me niet.

Ik heb zelf altijd 2 keer per dag gevoerd. De honden willen na de ochtendwandeling ook graag eten. En s'avonds idem dito.
Hebben de honden die alleen s'avonds eten s'morgens/overdag geen berenhonger?
Ik heb 5 honden en ben ook wel eens weg om te werken. Dan zouden de honden de hele dag met een "lege maag" moeten zitten wachten. Ik heb de illusie dat wanneer ze een maaltijd hebben gehad ze rustiger mijn terugkomst zullen afwachten. Ik zou eerder geneigd zijn om dan s'morgens alles te geven en s'avonds misschien nog een kluifje.
Hoe kijken jullie hiernaar?
En waarom zou je maar 1 keer voeren? Vanwege het gemak of "omdat de wolfen ook maar 4 of 5 maaltijden eten per week"?
Ik kan mij voorstellen dat het alleen s'avonds voeren voor dunne honden gunstig kan zijn zoals ook mensen zullen aankomen wanneer ze overdag weinig en s'avonds heel veel eten. Maar ja, dan zou je ze ook 2 keer per dag kunnen voeren.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden en het poll-resultaat.

Hartelijk dank!
Door Greece
#1138039
Ik voer zoals ik mezelf er prettig bij voel. Denk dat dat voor de meeste bp-ers geldt. Sommige bp-ers zullen het met redenen op een bepaalde manier doen.
Ik voer 2x daags maar dat heeft ook te maken dat er medicijnen bij moeten. 's-Morgens is het een ietsiepietsie en 's-avonds  de hoofdmaaltijd.
Overdag ben ik aan het werk en denk niet ze me anders zal begroeten als ze 's-morgens meer eten heeft gehad. Nu kom ik ook op wisselende tijdstippen thuis dus moment van voeren is ook wisselend. Kan me voorstellen dat ik ooit 1x daags ga voeren.
Gebruikersavatar
Door pike
#1138079
Ik voer 1x per dag. Ik heb gestemd in de ochtend. Omdat het meestal (aan het eind van) de ochtend is. Soms begin van de middag. Ik voer  nà de grootste dagactiviteit en dat is hun ochtend"uitje".  Aangezien ik niet altijd op het zelfde tijdstip vertrek, en niet altijd evenlang onderweg ben, is het soms al begin middag voor ze wat krijgen. En soms zijn we een hele dag onderweg, ook dan krijgen ze hun eten pas bij thuiskomst, 's avonds.
Door Deesje
#1138110
ik voer normaal mijn volwassen hond om de dag.. dus 3-4keer per week.. anders zou ik voor max 1x per dag gaan.. een carnivoor kent niet honger zoals wij hem kennen (wij zijn grotendeels afhankelijk van koolhydraten, carnivoor normaal gezien niet en kan veel langer door op zijn energieintake, zo zijn er ook nog wat andere fysiologische dingen).. en ik merk aan mijn hond dat ie beter funktioneert op om de dag eten. Het is de menselijke emotie die zorgt voor het voeren van 2 en soms zelfs 3x per dag. Tuurlijk moet iemand doen waar hij zichzelf het best bij voelt.
Mijn hond krijgt nu tijdelijk elke dag te eten omdat we een pup in huis hebben en ik hoop snel weer terug te kunnen op om de dag.. maar das gewoon een gevoel. 
#1138147
1 x per dag, om van dat gezeur af te zijn(lees bedelen) en omdat ik 1 slechte eter heb, die beter eet met 1x per dag als met 2x per dag.
met 1x per dag eten geven zijn ze veel meer voldaan, en ik geef ze het s'avonds of eind middag--als ze de uitjes hebben gehad zodat ze lekker kunnen uitbuiken  en de hele nacht kunnen doen over het verteren van hun maaltijd.
s'ochtend de volle mep geven zou ik nooit doen, ik kan ook niet met een volle maag een sprintje trekken..
en echt leeg zijn ze niet, met trainen krijgen ze een beloning en vaak krijgen ze tussen de middag een eitje, vis of iets van zuivel
Door Anthraciet
#1138193
Ik voer 1x per dag in de avond, meestal vlak voor of vlak nadat wij zelf eten.

Voor mij is het het makkelijkst ivm werk en ik heb ook het idee dat ze het zelf wel fijn vinden. Sowieso 1x eten ipv 2x zodat ze het idee hebben dat ze wel een flinke maaltijd krijgen (per hond plm. 700 gram), anders zijn het van die kleine hapjes.

's morgens krijgen ze hier wel een gevulde kong met lekkers, zodat ze even bezig zijn (al zag ik van de week dat ze die sneller leeg hebben dan ik dacht :o)
Door pallas
#1138206
Ik kon geen keus maken, want ik voer 5 keer per week.

Ze krijgen bij mij meestal in de avond eten, dan kan de boel rustig verteren en hebben we er met spelen/ trainen geen last van.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1138225
Ik geef ze meestal in de middag na hun tweede wandeling hun eten ,is meestal rond 2 a 3 uur,soms vroeger.
Als ze echt zeuren geef ik ze eerder eten en dan na een uurtje ga ik met ze uit.


1 x per dag .
Door Nynke
#1138244
ik voer momenteel 2 keer per dag, omdat mijn oudste hond medicijnen krijgt voor zijn hart. Na zijn ovrlijden wil ik overgaan op 1 keer per dag, maar ik hoop dat dat nog even duurt  ::) ::) ::)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1138268
Ik voer één keer per dag,  's avonds.
Tika moet poepen nadat ze gegeten heeft, dus dat houdt in dat ik het rond een uur of 6 geef, als we 's avonds geen training of zo hebben.
Anders is het later op de avond ergens tussen 9 en 11 uur in.
Ze krijgen dan tenminste een hoeveelheid waarvan ik hoop dat ze een voldaan gevoel hebben, ipv 2 x een muizehapje.
Tevens vind ik het erg prettig dat ik geen rekening hoef te houden met drukke activiteiten, bv lekker gaan fietsen, omdat ze overdag een lege maag hebben.

Wij kennen hongerig, slap gevoel doordat onze bloedsuikers dalen, maar bij een hond, zeker eentje die barft, is dit dus niet aan de orde.
Door Wicka
#1138332
Ik heb gestemd op 1x per dag eten en dan 's avonds. Dan heeft ze alle activiteiten gehad en kan ze lekker uitbuiken voor de houtkachel  ::) en ik heb geleerd dat wolven/honden in het wild maar 1x per dag of minder zich vol eten en dan gaan uitbuiken. Ook vind ik 1 maaltijd per dag meer voldoening geven omdat het dan een flink maal is.
De tijd waarop ik voer ligt tussen 18 en 22 uur.
Door stephany
#1138458
Ik heb op 2x per dag gestemd, s'ochtend 500 gram en s'avond tussen de 500 en 1000 gram. Maar als hij een lamskop of eendkarkas krijgt krijgt hij gewoon 1 keer per dag aan het eind van de middag of s'avonds. En als ik s'ochtends al besluit s'middags te gaan fietsen of hardlopen krijgt hij ook zn maaltijd in 1x s'avonds.
Eigenlijk gewoon wat mij het beste uitkomt die dag.
Gebruikersavatar
Door kira
#1138473
1x per dag. Wat grote beer betreft zou dat 2x per dag moeten zijn. Zij is ook degene die mij in de ochtend naar de hondenkeuken probeert te krijgen en die dan met een verlangende blik naar de hondenkoelkast kijkt. De andere twee hebben dat helemaal niet. Reden van 1x voeren is dat het op werkdagen allemaal al heel hectisch is. Voeren kost relatief veel tijd (iedereen moet apart staan, ik moet drie bakken maken en weeg alles af en noteer alles omdat ik bang ben dat ik het niet goed doe, ik moet alle bakken schoon maken, dan de vloeren reinigen van het geknoei en toen we naar 1x per dag zijn gegaan waren hier nog 4 honden in huis). Die tijd besteed ik liever aan de wandeling. Ze zijn hier trouwens echt helemaal leeg, ze krijgen hier eigenlijk nooit koekjes/tussendoortjes etc. De maaltijd is voor theemuts 650 gram, voor grote en kleine beer 750 gram, daarnaast gaat er dan nog groente en fruit in de bak en regelmatig een ei.

Voor mij bevalt 1x per dag heel goed, voor grote beer dus minder. Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat die het liefst 7x per dag zou willen eten. Kleine beer zou volgens mij wel om de dag willen eten, die kan zich nu niet echt vol eten. Maar zie één vastende hond niet zo zitten. Zit er wel over te denken haar dan om de dag te gaan voeren en dan de andere dag alleen een groente/fruit hap, maar ben er nog niet over uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door