Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1137535
Sinds gister is Micky ziek, hij heeft diarree en houdt niks binnen (geen eten en geen drinken)   :-[  Ik denk iets van een virusje ofzo, omdat het zo plotsklaps op kwam zetten, de andere katten lijken nog nergens last van te hebben..
Volgens mij heeft hij gisterochtend voor het laatst een kippennek gehad, maar dat kan ik me niet goed herinneren (bij hem heb ik altijd zoiets van: ach, als hij nu niet eet, eet hij vanmiddag wel, dus dan neem ik het niet zo nauw)
Normaal heb ik altijd iets van okugest in huis, maar het is onvindbaar/ op als je het nodig hebt  >:(
De dienstapotheek verkoopt het niet, straks gaat de apotheek een dorp verderop open, hopelijk hebben zij het wel.
Bah, vind dit maar niks, hij ligt in zn mandje als een zielig hoopje ellende, zn vachtje staat meteen zo piekerig op zn lijfje, hij voelt gespannen en slapjes omdat hij niks in zn buikje heeft en hij heeft stinkpoep aan zn poeperd  :'(

Ik hoop dat ie snel weer opknapt..
Hans ligt momenteel ook met griep, koorts en keelpijn op de bank, maar dat vind ik veel minder erg :-[
Laatst gewijzigd door brie op ma 05 jan 2009, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#1137547
Als dit al zo'n 24 uur duurt, zou ik niet naar de apotheek gaan, maar naar de da, zeker omdat je zegt dat zijn vacht piekerig omhoog staat, dat lijkt mij op uitdroging :-\
Ook al is het minder dan 24 uur, dit zou ik zeker niet tot morgen afwachten als zijn toestand zo blijft.

Beterschap voor hem!!
Door brie
#1137548
sylvi@ schreef: Als dit al zo'n 24 uur duurt, zou ik niet naar de apotheek gaan, maar naar de da, zeker omdat je zegt dat zijn vacht piekerig omhoog staat, dat lijkt mij op uitdroging :-\
Ook al is het minder dan 24 uur, dit zou ik zeker niet tot morgen afwachten als zijn toestand zo blijft.

Beterschap voor hem!!
Ik wacht het deze middag nog even af..hij heeft vandaag nog niet overgegeven of diarree gehad, en ik zag hem net wat drinken..
helpt de okugest niet (ga het zo halen) en eet hij zijn favoriete maaltje (struis) niet aan het einde van de middagdan sta ik aan t einde vd middag waarschijnlijk bij de da..
pff :(
Door Sylvi@
#1137562
Hopelijk heeft hij dan nu het ergste al achter de rug! Ik heb bij mijn katten zeer goede ervaring met okugest.
Door brie
#1137568
[quote="sylvi@"]
Hopelijk heeft hij dan nu het ergste al achter de rug! Ik heb bij mijn katten zeer goede ervaring met okugest.
[/quote]

ja, ik ook, niet bij katten, (heb dit eigenlijk nog niet gehad met één van mn katten) maar heb het eens gebruikt voor mn briard en voor mezelf, binnen een paar uurjtes is de diarree en misselijkheid verdwenen..
hoop maar dat het werkt!!
Door brie
#1138012
Nou inmiddels een aantal pillen okugest (bedankt Sylvia!!) verder,
Een theekopje water aan spuitjes en een aantal "vleesbolletjes" in zn bekkie gestopt..
Hij voelt zich nog steeds niet echt optimaal, maar wilde net wel even met een veertje spelen en zn haren staan al wat minder piekerig..
Heb goede hoop dat het de goede kant op blijft gaan ...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1138487
als sien ziekjes is, vindt ze dat veel aaien het altijd minder erg maakt. en natuurlijk als zielig kind bij de mama op schoot liggen.
veel beterschap!
Door brie
#1138489
Nog steeds hetzelfde als mn laatste bericht, niet veel slechter, maar ook niet veel beter dan vanmiddag.
Vannacht slaapt hij alleen in de woonkamer en zet ik hier een bak zonder korrels neer. Hopelijk kan ik dan morgenvroeg wat urine en ontlasting pakken en naar de da als ie morgen nog zo is...
Door brie
#1138493
[quote="koekje"]
als sien ziekjes is, vindt ze dat veel aaien het altijd minder erg maakt. en natuurlijk als zielig kind bij de mama op schoot liggen.
veel beterschap!
[/quote]

Hihi, ja dat heeft Mick ook, hij heeft al heeel zielig op schoot gelegen..
Hij is al helemaal afgelebberd door Femke en op dit moment ligt ie met zn dochter in het mandje bij de verwarming..
Wat een beetje liefde al niet kan doe hè!  ;D
Ik denk alleen dat ie mij nu even niet zo lief vind omdat ik m al een paar keer ingewikkeld in een handdoek vleesbolletjes in zn bekkie heb geduwd.. ::)
Door brie
#1138815
Vanmiddag om 3 uur heb ik een afspraak bij de dierenarts.. Heb ontlasting van 2 dagen
Na een dag lang okugest, dwangmatig laten eten en drinken wilde hij vanochtend nog niet eten of drinken  :-\
Ik ben maar weer met spuitjes water en bolletjes vlees in de weer geweest, maar die spuugde hij weer uit na een kwartier..
Wat kan dit toch zijn? De rest van de katten heeft nergens last van, de honden ook niet...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door