Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#1135791
Vandaag van een poelier wat kippen"restafval" gekregen. Het bestond grotendeels uit vlees (zoals je ook op een kipdrumstick hebt) en een aantal botjes (die ik bijna allemaal weggegooid heb, vond ze een beetje apart en scherp). Normaal gesproken reken ik het altijd bij vleesbot (normaal krijg ik kippenruggen, die had ie alleen niet meer), maar vraag me: kun je dit niet tot spiervlees rekenen? Na het verdelen denk ik dat het 90% vlees is en 10% bot. 
#1136191
cindy1986 schreef: Ja, maar is het nu vleesbot of spiervlees?
Zoals ik het lees is het vlees met wat losse snippertje bot erbij. Een vleesbot is offciëel bot met vlees eraan, niet vlees met een los botje erdoorheen. Je kunt dat in je menu wegschrijven onder vlees+bot, maar dan wel een heel ruim "bevleesd". Dus als je normaliter 50% vleesbot geeft moet je dit prakje wel met wat bot aanvullen om tot "ongeveer" die 50/50 te komen.
Als het om niet al te grote hoeveelheden gaat zou ik het verwaarlozen. Oftewel vandaag geven als spiervlees en morgen een karkasje erbij en voila vleesbotmaaltijd.
#1136527
Angelique schreef: Zoals ik het lees is het vlees met wat losse snippertje bot erbij. Een vleesbot is offciëel bot met vlees eraan, niet vlees met een los botje erdoorheen. Je kunt dat in je menu wegschrijven onder vlees+bot, maar dan wel een heel ruim "bevleesd". Dus als je normaliter 50% vleesbot geeft moet je dit prakje wel met wat bot aanvullen om tot "ongeveer" die 50/50 te komen.
Als het om niet al te grote hoeveelheden gaat zou ik het verwaarlozen. Oftewel vandaag geven als spiervlees en morgen een karkasje erbij en voila vleesbotmaaltijd.
Ok, bedankt. Normaal gesproken doe ik er niet zo moeilijk over, maar met een pup ben ik ineens een stuk voorzichtiger wat dat betreft en wil ik me goed aan de percentages houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door