Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1135265
Hai,

Ik heb een Westy (reu) die al een week niets meer wil eten (de leverworst waar hij gek op is draait hij zijn kop nu voor om).
Hij heeft 4 weken geleden een darminfectie gehad en een week daarvoor begon het al dat hij moeilijker ging eten.
Hij heeft vaak 's ochtends krampen en borrelingen (een hoop lawaai) en loopt dan moeilijk van de pijn.
Overdag boert hij ook veel.
Hij krijgt al Carvo V (homeopathie) en heeft van de dierenarts buscopan gekregen (bij erge pijn).

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen, want hij is gewoon zielig (ligt veel, zit weinig energie in).
(Nu loopt er een loopse teef in het bos, kan het daar ook mee te maken hebben?)

Groetjes, Ing
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1135286
met een loopse teef hier in de buurt, slaan mijn jongens juist door!
Zijn niet te houden ;D
eten dan wel niet maar voor de rest...
id wat krijgt je hond te eten en hoe oud is ie?
Door conleeuw
#1135348
tja, moeilijk, neemt hij ook geen snoepje aan? dus eigenlijk wil ik weten of hij absoluut geen hap eet, of alleen zijn eten niet?
Verder hoe zit het met zijn ontlasting, als hij al een week niet eet, neem ik aan dat hij ook geen ontlasting produceert? maar voordat hij stopten met eten deed hij dat wel normaal?
Heb jij hem de buscopan gegeven of nog niet?
Ik denk als hij echt een week lang al geen hap heb gegeten dat je toch retour dierenarts zal moeten :-\
Door Ing
#1136239
Hij eet normaalCarnibest, hij heeft 4 weken geleden die darminfectie gehad (met diarree en overgeven) en sindsdien knapt hij niet meer echt op.
Net bij de dierenarts geweest inderdaad....
Hij is te mager, maar zijn buik is vol en opgezet, met borrelingen en hij heeft in het midden van zijn buik erge pijn.
Hij heeft een injectie prednisolon gekregen en primperid (hij is ook misselijk  :'() en speciaal voer (brokken??). Dierenarts zegt dat hij intolerant voor carnibest kan zijn geworden.

Ik gaf hem de afgelopen dagen carnibest in zijn bekje en dat slikte hij dan dapper door (met veel tegenzin), dus hij at wel wat.
Maar ik vind het opvallend dat hij leverworst, waar hij normaal mijn vinger bij mee op eet, ook niet wil!
Hij is dus echt goed ziek.

Weten jullie hoe dit op te lossen is, maagcompositum heeft hij ook al gehad, doet niets....
Is er een middel dat verlichting geeft in maag/darmen??
Door vagebond
#1136284
Darmclear mss? Ik roep ook maar wat nu, bij honden geen ervaring ermee. Wel bij onze merrie, jaren geleden, werkte goed. Achteraf bleek dat ze een maagzweer had. Maar ze knapte van de darmclear weer op, ze had steeds buikpijn. Het was wel een tijdelijke oplossing, ze kreeg een voedingssupplement van de da. Nooit meer teruggekomen.
Darmclear werkt alle giftige stoffen uit het lichaam en voegt weer goede stoffen voor de darmen toe. Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1136891
intolerant voor cb?
mmm dan neem je toch een andere kvv, bibi oid..
hoop wel dat je hondje snel opknapt, kijk je uit met die prednison,waarom heeft ie die gegeven?
heeft je hondje ook koorts ed??
Door Deesje
#1136904
is het niet mogelijk dat er een ernstigere afwijking in de maag-darmen zit die een verstopping veroorzaakt???
misschien is die eerdere infectie daar een symptoom van en sluit iets de boel af waardoor ie ook niet wil eten???

heeft ie wel ontlasting of helemaal niets??

ik zou er eens achteraan gaan of ze dat verder kunnen onderzoeken ipv alleen maar aangepaste zooi geven...
Door Ing
#1139013
Hij heeft gewone ontlasting ja, dus geen verstopping.

Geen koorts, verder best actief in het bos, alleen zijn buik doet zeer en hij gaat vaak zitten slikken en zijn bekje aflikken (misselijk? maagzuur?)
Het vreemde is ook dat hij soms wel iets aanneemt met veel plezieren 2 uur later echt niets moet hebben....
Groetjes, Ing
Door Ing
#1139031
Jep, carnibest op kamertemperatuur.
Maar zelfs de lekkerste leverworst lukt niet......

Heeft iemand een middel tegen maagzuur en darmborrelingen?

Groetjes, Ingrid
Door Femke
#1139413
Ing schreef: Jep, carnibest op kamertemperatuur.
Maar zelfs de lekkerste leverworst lukt niet......

Heeft iemand een middel tegen maagzuur en darmborrelingen?

Groetjes, Ingrid

Je DA kan dit wel voorschrijven, dan moet je iets van omeprazol hebben ofzo. Bij mijn hond werkt Maagcompositum van de Groene Os ook erg goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door