Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#11340
Ik ben begin dit jaar overgegaan van Bibi naar Carnibest.
Vanaf de tijd dat Freule carnibest eet, verhaart ze erg veel. Dacht eerst dat het wel aan de overgang van ander voer zou liggen, maar dan zou dat nu na een maand of 5 toch over moeten zijn ???
Ze krijgt nog steeds extra visolie, 2ml per dag.
Zou het aan de samenstellig van het voer kunnen liggen? Zoja, wat is er dan anders aan carnibest?
Paul, waarschijnlijk weet jij hier alles van! :-/?
Door Lizzy
#11341
Hoi Jeanne, ik zou ook even op de reactie van Paul wachten. Maar, ik moet wel 1 ding zeggen: ik geef dan geen carnibest, maar mijn basset verhaard ook als de pip! Al maanden! Zo erg dat ik er gewoon niet goed van word. Ben ook weer gestopt met haar te borstelen want daarvan werd het alleen maar erger...
Groetjes, Lizzy
Door Femke
#11342
pffffff ik ken er hier nog zo 1 (bowie, beagle), ik hoop echt dat het overgaat als hij geruime tijd op versvlees staat. Hij heeft van die  >:( >:( >:(  haartjes die overal inprikken.

Ik weet wel, ik wil nooit meer een kortharige hond met van die prikhaartjes, doe mij die vacht van Sunday dan maar (daarvan zie je alleen vlokken liggen, ideaal!!)

Dus Jeanne, ik wacht het antwoord op jouw vraag ook vol spanning af!!

Femke
Door jeanne
#11343
Hoi Jeanne, ik zou ook even op de reactie van Paul wachten. Maar, ik moet wel 1 ding zeggen: ik geef dan geen carnibest, maar mijn basset verhaard ook als de pip! Al maanden! Zo erg dat ik er gewoon niet goed van word. Ben ook weer gestopt met haar te borstelen want daarvan werd het alleen maar erger...
Groetjes, Lizzy
Nou, ik borstel haar zelden, af en toe de losse haartjes eraf met een zachte borstel that's it!
Maar toen ze op de bibi stond, verhaarde ze practisch niks!!!!! Toch gek he?
Door sylvia
#11344
Denk niet dat het aan het voer ligt,die van mij verharen ook al maanden als de pieten,dat was al begonnen voor ik carnibest ging geven.Er zijn wel andere jaren geweest dat dit ook zo erg was,het heeft meer met het weer te maken,is ook al van af het voorjaar veel te warm (niet dat ik klaag ,maar het is warmer als normaal dit jaar)
Door jeanne
#11345
Denk niet dat het aan het voer ligt,die van mij verharen ook al maanden als de pieten,dat was al begonnen voor ik carnibest ging geven.Er zijn wel andere jaren geweest dat dit ook zo erg was,het heeft meer met het weer te maken,is ook al van af het voorjaar veel te warm (niet dat ik klaag ,maar het is warmer als normaal dit jaar)
Ja, dat is ook wel weer zo........
Kijk het nog wel ff aan.
Als ze in het najaar nog zo verhaart, tja........
dan moet ik maar gewoon wat vaker stofzuigen
(een keer in de maand is blijkbaar niet genoeg ;D)
Door Paul_Barte
#11346
Hoi Jeanne en de rest van de 'gang',

Dat honden van Carnibest meer zouden verharen als van de Bibi verwijs ik acuut naar het land der fabelen, elfjes en andere leuke voorbeelden.
Er is maar één woord voor...ONMOGELIJK!!

Honden die voor het eerst op versvoer worden overgezet verharen in de regel meer dan normaal. De oude vacht gaat eruit en er komt een geheel nieuwe en beslist andere vacht voor in de plaats. Meestal wat zachter, anders van structuur en beter gepigmenteerd.
Normaal gesproken is het resultaat m.b.t. de vacht pas zichtbaar in het volgende jaar!!

De reden dat veel (kortharige) honden extreem verharen op het moment zie ik dan ook meer in het weer dan in het voer.
Kan iemand mij vertellen welke jas ik volgende week of over 2 weken aan moet trekken......geen jas, regenjas of een dikke jas???
Bij onze honden werkt het ongeveer hetzelfde....het weer is af en toe zo wispelturig dat veel honden problemen hebben met het overschakelen.
Door Jolly
#11347
als ik Ordell dus goed begrijp dan zouden we het dus erg warm gaan krijgen de komende tijd  ??? , omdat Chasey verhaard als de tetter.  3 keer per dag ren ik met stofzuiger door het huis, niet te filmen zo veel haar.

Nou van mij mag het warm blijven hoor geen problemen mee
Door Lizzy
#11348
Whahahawhoeeee! Dat verhaal van die jas!!!!!!!! DAT IS GRAPPIG! Maar je hebt gelijk hoor..! En mijn hond (de Bas) wil momenteel helemaal geen jas. Zij wil gewoon van haar vacht af. Tis gewoon niet te nassen zo warm... En volgende week wordt het weer erger.....
Door Lizzy
#11349
Precies! Ik hoor net dat ze voor Chinese naakthond aan het oefenen is... voor de aankomende week...
Door jeanne
#11350
Ha Paul,
ik denk ook niet dat het aan het voer ligt.
Maar vind het wel toevallig met de wisseling van voer. En volgens mij is het ook een echte bassetkwaal  :-/ Was gewoon benieuwd naar de reacties.
En ja, je hebt gelijk wat het weer betreft,pffffffffffffff
typisch hoooooland
En er komt nog een hittegolf aan ook
denk dat ik Freule maar een prive aircootje geef ;D en er zelf lekker bij ga liggen ;)
Door Jolly
#11351
warm weer, wordt dus vaak zwemmen dan. krijg een schapendoes te logeren voor 2 weken, och arme dat wordt echt erg voor het beesie. en hij houd niet van water, kan je het voorstllen hoe koel ik hem dan af?
iemand tips?
Door monky555
#11352

Honden die voor het eerst op versvoer worden overgezet verharen in de regel meer dan normaal. De oude vacht gaat eruit en er komt een geheel nieuwe en beslist andere vacht voor in de plaats. Meestal wat zachter, anders van structuur en beter gepigmenteerd.
Normaal gesproken is het resultaat m.b.t. de vacht pas zichtbaar in het volgende jaar!!


hier ben ik het in ieder geval mee eens monky verhaarde ook als een gek maar er is beslist een mooiere en zachtere vacht voor terug gekomen en hij is een stuk donkerder geworden het is bij mij dan al na +- 6 maanden zichtbaar maar ik vindt dat hij er veel beter uit ziet en hij glimt als een spiegel ik zie in ieder geval al duidelijk verschil

groetjes nicole en monky
Door Nelly
#11353
warm weer, wordt dus vaak zwemmen dan. krijg een schapendoes te logeren voor 2 weken, och arme dat wordt echt erg voor het beesie. en hij houd niet van water, kan je het voorstllen hoe koel ik hem dan af?
iemand tips?
Tuinsproeier.
Door Nelly
#11354
Ben het helemaal met Sylvia, Paul en Ordell eens, dit verharen ligt echt aan het weer en heeft niet met de voeding te maken. Ik merk het ook heel sterk aan mijn honden; ze begonnen dit jaar al vrij vroeg met verharen; stopten ermee toen het weer wat kouder werd, begonnen weer toen het weer warmer werd enz.
Overigens, Ordell, mijn honden zijn binnenhonden, die overdag vrijwel de hele dag buiten zijn. ;D Dwz dat ze binnen slapen, maar als het ook maar een beetje goed weer is staan hier alle deuren open, en dan zijn ze eigenlijk altijd buiten. En ze reageren dus net zo heftig op de weersomstandigheden als buitenhonden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door