Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cat
#1133484
Poes Jeltje is al 2 jaar lang op Carnibest lam-mix, echter het is een sport geworden om de laatste paar maanden het eten er weer uit te kotsen. Ik wordt er horendol van.

Ze vreet alleen de lam-mix, verder krijg ik er niets anders in.  Andere merken van Carnibest vreet ze niet en barf lust ze ook niet. Ze krijgt mini-porties, verdeeld over de dag (4x per dag). Ze eet het ook altijd op. Ze kotst ook niet altijd, het lijken wel periodes. Soms kotst ze een week lang achter elkaar iedere dag en dan opeens 2 weken weer niet. Ze ziet er prima uit, glanst mooi en aan haar gedrag is er ook niets anders.

Wie herkent dit. Ik wordt er zo langzamerhand echt dol van. Ik vind overal in huis uitgekotste kwakkies. Tegenwoordig zet ik haar maar meteen na iedere maaltijd buiten, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor langere termijn.

Kan iemand tips geven?

groetjes Cat
Door Rianne145
#1133518
Misschien is Bibi wat? Als het goed ik moet je dat kunnen bestellen. Toen ik net begon met vers heeft mijn kater ook gespuugd van cb, maar dat is nu over.
Door flin
#1133638
  is't (geel) gal wattie spuugt?
of zitten er wat haartjes in z'n spuug?

heeft poes geen last van 'n haarbal?
heb je al n's anti-haarbal-pasta geprobeerd?

anders vermoed 'k toch 'een' probleem met z'n maag....en zou 'k zeker de DA ernaar laten kijken  :-\
  of een flinke worm-infectie....
 
Door Cat
#1133701
flin schreef: is't (geel) gal wattie spuugt?
of zitten er wat haartjes in z'n spuug?

heeft poes geen last van 'n haarbal?
heb je al n's anti-haarbal-pasta geprobeerd?

anders vermoed 'k toch 'een' probleem met z'n maag....en zou 'k zeker de DA ernaar laten kijken :-\
of een flinke worm-infectie....
Iets anders eten gaat niet, ze eet gewoonweg niets anders.

Nee, er zit niets ongewoons in de kots, geen haar of andere kleur e.d. Ze kotst ook altijd binnen 5 minuten nadat ze het heeft gegeten. Soms zie ik ook dat ze de kots ook gewoon weer heeft opgegeten op een later tijdstip :-\.

Verder houden we de wormenkuren goed bij. Blijft over een probleem met de maag wat uiteraard kan, dat moet de DA maar onderzoeken. Toch blijf ik het vreemd vinden want qua gedrag e.d. veranderd er niets aan de kat. Ze is vrolijk en ogenschijnlijk gezond.

Maar goed, volgende week dan maar even langs DA voor de zekerheid.

Cat
Door flin
#1133782
'k zou zelf allereerst de anti-haarbal-pasta proberen, miss zit er zoiets eenvoudigs dwars (of iets anders wat in de maag blijft zeuren)

zoals 'k 't lees heeft 't voer nauwelijks de maag bereikt, ander zou ze 't niet alsnog opeten;
miss kun je wat water of (niet zoute) boullion door de kvv mengen, dat ze miss wat langzamer eet?
  is 't een schrokkert?
Door maddoc
#1134082
Ja,

ik herken dat, de meeste van mijn katten hebben vreselijk gekotst op/van de carnibest,
na héééél langzaam opbouwen /wennen ging het meestal goed, maar als ze even een poosje gewoon eigengemaakte mix hadden gehad en dan weer carnibest was het weer helemaal mis en op de eigengemaakte mix dus nooit een probleem.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ze niet tegen de (zonnebloem)olie in de Carnibest kunnen en geef het dus ook niet meer.

Het heeft ook geen zin om dit te blijven voeren als het steeds binnen no-time weer eruit ligt, dan heeft ze dus per saldo geen voeding binnen gekregen.

Ik zou (hoe moeilijk) ook haar toch proberen op wat anders over te zetten.

Als ze alleen de  lammix lust, betekent dat dat ze dus alleen lam en kip lust en blijkbaar dan ook nog alleen in combi met elkaar.

Deze mix zou je dan ook zelf kunnen maken, zonder toevoegingen van olie oid, en kijken hoe ze daar op reageert.

En als ze ook als je wat anders voert blijft overgeven, dus wel even na laten kijken/ bloedprikken bij de d'arts.
Laatst gewijzigd door maddoc op wo 31 dec 2008, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#1136488
Je kunt eerst ook proberen om haar eten eerst een beetje te verwarmen (in de magnetron bijvoorbeeld). Ik heb een kater die standaard zijn eten er uit gooit als het te koud is, ook al laat ik het altijd eerst zo'n 45 minuten staan buiten de koelkast. Dat is nog te koud voor hem.
Door maddoc
#1136986
Loeka schreef: Je kunt eerst ook proberen om haar eten eerst een beetje te verwarmen (in de magnetron bijvoorbeeld). Ik heb een kater die standaard zijn eten er uit gooit als het te koud is, ook al laat ik het altijd eerst zo'n 45 minuten staan buiten de koelkast. Dat is nog te koud voor hem.
ja,

dat is een hele belangrijke;

zorgen dat het echt op temp is (voelen) anders gaat het hier ook standaard fout.

ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat ze dat al zou doen :-[.
Door Loeka
#1137655
maddoc schreef: ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat ze dat al zou doen :-[.
Aannames zijn dodelijk, zeggen ze "bij ons" op het werk... ;) Werk ik bij een bedrijf dat 'meten' als core-business heeft 8) :D
Door maddoc
#1138045
Loeka schreef: Aannames zijn dodelijk, zeggen ze "bij ons" op het werk... ;) Werk ik bij een bedrijf dat 'meten' als core-business heeft 8) :D
Yep,
was ook onbewust (zoals meestal dan natuurlijk),
ben er meestal heel alert op (ook in het werk), maar ja nu een keertje niet
Door Cat
#1138761
Het kunnen natuurlijk verschillende bestanddelen binnen de Carnibest zijn waar ze misschien niet goed tegen kan.
Afgelopen week was weer een prima week, alles werd binnengehouden. Ik kan er geen pijl op trekken.

Ze is wel geneigd te schrokken (en echt alles in 1x op te eten, hoe groot je de portie ook maakt), daarom heb ik er voor gekozen om haar kleine porties over de dag te geven.

Inmiddels maak ik de Carnibest inderdaad wat warmer dan normaal in de magnetron en heb ik de porties nog kleiner gemaakt. Het schijnt aan te slaan deze week. We zullen zien. Anders maar even verder kijken naar alternatieven.

Cat
Door Jel
#1139248
Kan je Carnibest wel gewoon verwarmen in de magnetron? Misschien raar maar gaan dan niet juist alle (dus ook goede) bacterien dood?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door