Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1133239
Hallo,
Hertog is op vakantie in Oostenrijk. Als we gaan wandelen dan komen er klonten sneeuw onder zijn pootjes. Dat irriteerd natuurlijk en hij bijt en likt ze weg. Doordat het nat wordt zit er in no time een nieuwe klont. Ik kreeg van iemand een tip om vaseline tussen de tenen te doen. Dit werkt helemaal niet. Wie heeft er een beter idee voor mij? We kunnen het meteen uitproberen.
Berit
Door MariekeLost2
#1137347
Schoentjes! De enige oplossing. Die van mij heeft nu door de kou ook enorme problemen. Vaseline slikt hij er direct weer af, dus draagt hij nu zijn hondegympies weer. Dizze:
Afbeelding
Door Hertog
#1141855
Enig die schoentje. Je zult wel veel bekijks hebben onderweg.
Wij zijn inmiddels weer thuis. Het uitproberen van haren knippen zal in een volgende vakantie moeten.
Hartelijk dank voor de reacties.
Berit
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1141859
MariekeLost2 schreef: Schoentjes! De enige oplossing. Die van mij heeft nu door de kou ook enorme problemen. Vaseline slikt hij er direct weer af, dus draagt hij nu zijn hondegympies weer. Dizze:
Afbeelding
zo die zijn handig, waar heb je die vandaan?
Door oebaya
#1142296
Wat wel werkt is uierzalf, jaren ervaring in Oostenrijk.
Werkt overigens ook in Nederland tegen het bijten van het strooizout in de voetzooltjes.
gr.
Nicolette
Door MariekeLost2
#1144018
Ik heb de schoenen hier besteld:

http://www.natteneuzen.nl/

Ideaal en supersterk. Wel doe ik als ik zomers met hem fiets, voor de zekerheid soms ductape erom heen, omdat hij ze toch spontaan nog wel eens wil verliezen (lees: meneer is zo slim dat hij weet hoe hij de klitteband moet lospeuteren). Goedkoop zijn ze niet, maar supersterk. Ik heb ze in het babyblauw. Iedereen in de buurt ligt hier altijd in een stuip als ze hem zo voorbij zien komen.
Door Hertog
#1144409
Hoi
Die uierzalf is dat niet (net als vasaline) ontzettend, om de pootjes bij af te likken, lekker?
Berit
Door Lil
#1146011
Ik heb de dierenvariant van de uierzalf, daar zit citronella in om de vliegen weg te houden (wordt veel op wondjes gedaan bij paarden en koeien).
Maar ik weet niet of dat de hond ervan weerhoudt (die van mij likt niets af, de bravert).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door