Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1115005
Mijn kitten Mambo van bijna 4 maanden heeft enorm veel jeuk in zijn nekje. Steeds denk ik, oh, nu gaat het beter en dan is het dicht maar 2 dagen later is hij weer aan het krabben.
Is onduidelijk wat het is.

Zouden juliie willen helpen met reiki sturen zodat het snel dicht is en kan genezen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1115256
alleen reiki is niet voldoende denk ik..
weet je al wat de oorzaak is??

ik heb eens een kat gehad op de kliniek waar ik werkte..
die krabde zich stuk omdat hij niet goed in zijn vel zat..
die mensen hadden alles geprobeerd..
maar een katje erbij wilde hij wel.. (met pendelen achter gekomen)
hij koos zelfs zelf het katje uit..    ;D
daarna is het altijd goed gegaan..
heel grappig.. want die mensen stonden op t punt om de kat in te laten slapen..

naja..
lang verhaal.. maar vond t wel een mooie.. :)
Door Nyncke
#1115340
Ik heb geen idee wat de oorzaak is. DA ook niet er zit steeds een paar dagen tussen dan weer beter dan weer slechter. Eerst dacht ik aan een vlooienallergie maar die zitten er toch echt niet.

Dus ik hoop iig maar dat de wond dichtgaat.
Ik heb het idee dat hij krabt zodra het wondje dichtgaat en het korstje gaat jeuken.

Vandaar dacht ik ook aan reiki, geef het zelf ook maar het is wel heel lastig, ik wil te graag....als het wondje maar dichtgaat...

Hij is samen met zijn zusje gekomen. Hij ligt regelmatig bij/op Cadiz ( de hond ) te buiktrappelen of te slapen. Dan zou je denken dat hij zich toch ook heel prettig voelt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1115367
max hier heeft t ook.. maar die heeft ook korstjes over de rest van zijn lichaam..
niet altijd overigens..
maar die plekken in zijn nek zijn vaak heel duidelijk..
soms heeft hij alleen die plekken..
soms korstjes over zijn hele lichaam..
en soms is hij helemaal gaaf..
bij max is het duidelijk een intolerantie voor bepaalde voedingsstoffen.. maar wat?? ik weet t niet..

misschien is t een tip om eens bij de d.a. te vragen naar nepnageltjes voor de kat..
op de kliniek hadden we die ook..
t zijn plastic hulsjes die met nagellijm bevestigd worden op de nagels van het katje.. om te voorkomen dat hechtingen .e.d  kapot gekrabt worden bij katten die wonden op plaatsen hebben waar een kap geen effect heeft..
t zijn soms wel ondingen.. want sommigen vallen makkelijk af..
maar t zou kunnen helpen om net over dat punt van een korstje en daardoor jeuk, heen te komen..

misschien zou je ook eens kunnen denken aan stress..
alleen niet een standaard vorm.. maar een gedragsprobleem of een kronkel in zijn koppie..
Door Nyncke
#1115596
Nep nageltjes, zonder haakjes????!!!!

Dat zou wel een uitkomst zijn :D

Dat pendelen, hoe moet je vragen stellen?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1115820
zonder haakjes ja..  ;D
echt wel in vorm.. maar bot..
ze kunnen zich dus niet kapot krabben zo..

met pendelen moet je goed nadenken hoe je een vraag stelt..
op 1 vraag kunnen nl heel veel antwoorden zijn..
hoewel je alleen ja, nee, misschien en andere vraag kunt krijgen..
maar vragen die jij stelt.. kunnen anders geinterpeteerd worden dan dat wij bedoelen..
dus moet je heel goed nadenken hoe je een vraag stelt..
en je kunt dus alleen gesloten vragen stellen.. waar je dus ja en nee  op kunt krijgen..
Door Nyncke
#1123149
Pendelen is me niet gelukt, er komen steeds andere antwoorden uit.

Donderdag heb ik Mambo in een grote reiki-cirkel laten zetten ( visualisatie)
Daarna ging het steeds een beetje beter.
Toen lukte het me weer om zelf reiki te geven.
Gisteren kwamen reiki-vriendinnen, die ook nog hebben gegeven,.

Het gaat al een stuk beter met hem, niet meer zo'n jeuk en de wond gaat steeds meer dicht.

Hij kan nog veel reiki gebruiken om toch iets beter te worden, dus als iemand toch wil sturen, het zou heel fijn zijn.
Door Robian
#1123158
Meisje heeft zich ook eens de hals helemaal kapot gekrabt.
Ze zat toen in soort vicieuze cirkel.
Doordat het genas begon het te jeuken, ze krabde het dan weer open, het genas weer, jeuk, krabben, genezen enz.
Ik heb haar toen zo'n boeren zakdoek om gedaan. Helemaal opgevouwen totdat er een soort brede halsband ontstond die de plek bedekte. Geen gezicht natuurlijk, maar het hielp wel.  :D
Als ze dan ging krabben dan krabde ze de doek in de rondte en bleef de hals mooi heel.

Ik heb trouwens een kat nog nooit zo chagerijnig zien kijken toen ze de doek omkreeg  :D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1124643
pendelen is ook niet zo heel makkelijk..
en je moet ermee oppassen ook..
als je steeds andere antwoorden krijgt.. zit er iets of iemand tussen te storen..
en die iets of iemand kan best een naar iemand zijn..
dus nooit zomaar gaan pendelen..
Door Nyncke
#1133229
Nekje is nu bijna dicht en hij heeft nauwelijks meer jeuk.
Dus het is niet meer nodig.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door