Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lycka
#1133092
De titel zegt het al, mijn vriend heeft de deur naar de keuken vergeten dicht te doen en nu heeft mijn kat, 3,5 kilo, een stuk varkenslap gegeten van zon 100 gram. Hoeveel kans heb ik dat er niks gebeurt?

Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Lycka op di 30 dec 2008, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1133100
Grote kans dat er helemaal niets aan de hand is hoor, normaliter zou varkensvlees wat voor mensenconsumptie geschikt is, nooit besmet mogen zijn ;)

Dus ik zou de kat gewoon even in de gaten houden, maar ik denk dat je 99,9% kans hebt dat er niks gebeurt 8)
#1133113
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL KLEIN! Helaas is het niet zo dat varkensvlees besmet met deze ziekte niet in de mensenlijke voedselketen terecht komt. Dat komt het namelijk wel omdat Aujeszky volstrekt onschadelijk is voor mensen. Maar, Nederland heeft een zeer hoge status op dit moment (9 of 10) en de kans dat er dus varkens besmet zijn is zeer klein. Ik weet niet of je enig idee hebt waar het vlees vandaan kwam, uit NL of een omliggend land? (Dld is ook Aujeszky-vrij en zo zijn er nog wel een paar landen).
#1133154
een klok en klepel verhaal, maar ik dacht dat NL een status-9 had. afgelopen jaar of volgend jaar is er status-10 en wordt er dan niet meer ge-ent. bij mijn weten heeft BE dezelfde status als NL, maar landen in het voormalig oostblok komt nog wel Aujeszki voor.

is bij de VWA niet bekend hoe het precies zit?
#1133215
koekje schreef: een klok en klepel verhaal, maar ik dacht dat NL een status-9 had. afgelopen jaar of volgend jaar is er status-10 en wordt er dan niet meer ge-ent. bij mijn weten heeft BE dezelfde status als NL, maar landen in het voormalig oostblok komt nog wel Aujeszki voor.

is bij de VWA niet bekend hoe het precies zit?
Zo kun je het noemen, ik weet ook wel dat Nederlands vlees niet of nauwelijk besmet is, maar er staat niet op de verpakking waar het vandaan komt, vandaar eigenlijk mijn vraag  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door