Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1132245
Ik ben er achter gekomen dat Chico ook heftige jeuk krijgt van gekookte broccoli.
Hij staat sinds enkele weken op een streng dieet van alleen konijn, daar doet hij het heel goed op.
En nu geef ik af en toe er iets bij. Zo kwam ik er achter dat hij ook jeuk krijgt van broccoli.

mijn vraag is, zijn er meer honden die allergisch reageren op groenten? zoja welke?

Ik ben benieuwd.

groetjes Claudia
Gebruikersavatar
Door nova
#1132465
Ik heb een poos spirulina gegeven, en mijn honden gingen alle 3 stevig krabben. Zelfs Nova die nooit voor probs van allergische aard behandeld is, krabde vreselijk.
Ben gestopt met spirulina, en de jeuk is weer verdwenen :( :-\
Door Lizzy
#1132513
De groenten uit de nachtschade familie staan bekend om het geven van problemen (paprika, aubergine, tomaat, etc). Mijn honden eten alle groenten, probleemloos. Spirulina is overigens een algje.
Door claudiaB
#1132547
Groente uit de nachtschade familie geef ik de honden nooit.

Ze krijgen de overgebleven groenten van onze maaltijd. Meestal Bloemkool, Broccoli, Witlof en spercieboontjes. En Chico krijgt pas iets nieuws als hij jeukvrij is. Vandaar dat het heel opvallend was dat hij heftige jeuk kreeg na de Broccoli.

Soms bijt hij buiten in brandnetel en in kleine blaadjes van op de grond groeiende planten. Is misschien voor hem ook niet echt ok.
Ik zal het is in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door