Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#1132255
nou dat is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van de hond:
ik snijd zelf tegenwoordig de pens in kleine stukjes omdat het hier zo gulzig wordt gevreten dat ze er bijna in stikken dus ik neem daarmee geen risico meer mee. (maar nu heeft het dus ook geen gunstig effect meer op de tanden)
Ik heb het ook nog een tijdje zelf vastgehouden zodat ze er aan de andere kant aan konden trekken maar dat stink me wat teveel.
dus: neem een stuk groot genoeg zodat ze het nooooit in een keer in kunnen slikken, of spijker het ergens op vast, dat word ook wel gedaan
Door Fynn
#1132291
Ik heb ridgebacks en die eten een lap van 800 gram per hond op.
De oudste twee kauwen heel goed.
De jongste krijgt het voor mekaar om binnen 10 seconden de hele lap naar binnen te werken.
Dus voor hem snijd ik het een beetje kleiner.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Huskymeisje
#1132481
Qilaq eet pens alleen wanneer het in wat kleinere stukken geknipt is. Zij krijgt ongeveer 500 gram pens en die knip ik meestal in 3 of 4 stukken. Hisja krijgt zo'n lap in z'n geheel.
Door kojak
#1133280
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1133610
Gino schreef: Ik heb een pens van 2,5 kg gekocht. Hoe groot moet ik het snijden voor de tanden?
Het hangt inderdaad van de grootte van je hond af en of je 1 maaltijd wilt geven met alleen pens. Ik geef helemaal geen pens meer in lappen want op de een of andere manier werkt het bij mijn honden niet. Ze proberen zelfs een lap van 1,5 kilo in 1 keer door te slikken en dan heb ik hier weer zo'n hond staan waarbij ik de lap pens uit zijn bek moet trekken omdat hij er half in staat te stikken. Ik snijd het tegenwoordig in stukken van zo'n 10 cm, zodat ze het in 1 keer door kunnen slikken. Je moet dus even kijken hoe jouw hond er op reageert, op 1 grote lap.
Gebruikersavatar
Door nova
#1133714
Hier zijn grote lappen ook geen succes, ze slaan nog net niet blauw uit als ze het naar binnen werken. ;D
Zo gulzig
Ik maak ook kleinere stukken
Door Borke
#1133723
Hier krijgen ze hun dagportie ongeveer aan een stuk, dat is ca. 500 gram per hond.
Er wordt braaf op gekauwd, vooral Sofi eet het heel rustig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door