Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door dieseltje
#1131181
Ik ben hier al erg lang niet meer geweest omdat alles eigenlijk heel erg lekker liep.

Nu even niet, dus ik heb een vraag.

Diesel loopt nu al weken te klungelen met zijn ogen. Zijn oogleden zijn ontzettend gezwollen. Lokale bahandeling met druppels en zalf helpt totaal niets.
Het is nu zo erg dat hij zijn ogen niet bijna niet open krijgt. Ik zag nog maar 1 oplossing en dat was prednison. Ik weet dat het rotzooi is, maar op dat moment was er geen andere oplossing. We hadden namelijk de hoop dat hij eenmalig met een allergeen in aanraking was geweest en het na een kuur pred niet meer terug zou komen. Helaas is dit niet het geval. De da is er wel van overtuigd dat het een allergie is. Met zijn ogen en derde ooglid is niets mis. Ze hebben al aardig wat onderzoeken gedaan.
Hij krijgt nu nog 20 mg per dag. Zijn ogen zijn nog steeds dik, maar als ik meer geef krijgt hij extreem veel last van de bijwerkingen. Op deze dosering is alles redelijk onder controle.

Nu vertoont Diesel zijn hele leven al wel enige symptomen van atopie. Rode oksels, soms wondjes aan de bek en achterpoten. Dit was alleen in de zomer, dus gooiden we altijd op een pollenallergie. De klachten waren zo minimaal dat we er nooit wat mee gedaan hebben. Behalve wat lokale behandeling.
Zijn ogen zijn ook al eens aan de beurt geweest, maar dit was in juni/juli 2007 dus ook weer in de pollentijd.
Het is nu hartje winter en ik zou echt niet weten waar het aan kan liggen.

Nu wil ik gaan afbouwen met de pred om over een aantal weken een allergietest te gaan doen. Is er misschien een homeopathisch middel wat hierin wat ondersteuning zou kunnen geven? Misschien weet iemand een klassiek homeopaat voor dieren in Enschede eo?
Door belgje
#1132008
ons Caro heeft ook veel last van allergie en is gelukkig al bijna 1 jaar van de cortisonevrij.
ook heeft ze soms last van ontstoken oogleden en daar doen we oogdruppeltjes op, similasan nr.2
in de natuurwinkel verkrijgbaar.
ook heeft ze soms last van roodheid aan de voorpootjes en daar doen we honingzalf op, bij de apotheek verkrijgbaar.
ons Caro is allergisch van gras.
als je een bloedtest laat doen moet hij wel een tijdje cortisonevrij zijn want dit zit heel lang in het bloed en kan de bloedtest beinvloeden.
zo hebben wij het meegemaakt, bloedtest tijdens cortisone bleek ze niet zo allergisch te zijn.
dan opnieuw een bloedtest toen ze al 3 maand cortisone vrij was, bleek ze gigantisch allergisch te zijn van gras en ook stof en kruidachtigen.
Door dieseltje
#1132088
Bedankt voor je reactie.

Die test is ook de een van de redenen waarom ik nu wil afbouwen. Daarnaast is hij teveel afgevallen van de pred.
Vandaag heb ik hem 10 mg gedaan. Morgen doe ik hem weer 20 mg. Even kijken hoe dat gaat.
Door belgje
#1132119
dieseltje schreef: Bedankt voor je reactie.

Die test is ook de een van de redenen waarom ik nu wil afbouwen. Daarnaast is hij teveel afgevallen van de pred.
Vandaag heb ik hem 10 mg gedaan. Morgen doe ik hem weer 20 mg. Even kijken hoe dat gaat.
je moet wel geleidelijk aan afbouwen hé, heel belangrijk
hoelang zit hij nu al aan de pred. en hoeveel per dag ?
wij kunnen je wel raad geven anders
is zeker niet juist om hem vandaag 10mg te geven en morgen 20mg
Door dieseltje
#1132226
Dit is in overleg met de da. Diesel weegt 65 kilo he. Hij is begonnen op 100mg per dag begin december. Hij moest toen 5 dagen 100, toen 5 dagen 80, 5 dagen 40, 3 dagen 20 en 3 dagen om de dag 20.
De klachten kwamen terug bij om de dag 20. Toen zijn we tijdelijk weer naar dagelijks 20 gegaan. Dit gaat goed dus nu de ene dag 10 en de andere dag 20.
Door belgje
#1132265
ach zo
ja doe dan maar wat je dierenarts zegt.
meende dat je zelf afbouwde zonder dierenarts.
sorry
maar goed dat je nu aan het afbouwen bent en zo heel lang heeft hij het nu ook niet moeten nemen hé.
ho heb ééns een site gevonden waar je homeopatische dokters en apotheek, tandartsen en dierenartsen kon opzoeken, zal ééns proberen terug te vinden voor jou hé.  ;)
Door dieseltje
#1138869
We zijn nu een paar dagen van de prednison af. Toen we net gestopt waren ging het helemaal niet goed. Hij had van vrijdag op zaterdag zijn ogen kapot gekrabt.  :'(  Ik schrok me een ongeluk van het bloed en heb de da gebeld. Het advies: weer beginnen met de prednison. We hebben het toch maar niet gedaan.
Ik ben begonnen met 3 keer per dag schoonmaken met kamillethee. Hij namelijk elke keer bloederige korstjes en dat gaan natuurlijk ook jeuken.

Zondag was het een stuk beter :) Nog lang niet goed hoor maar wel acceptabel om hem 6 weken mee te laten lopen. Dat schoonmaken houden we dus nog maar even consequent vol.

Vanmiddag heb ik een afspraak met Inez van den Brande. Homeopathisch da in Haaksbergen. Misschien heeft zijn nog wat ondersteunends.
Door belgje
#1139410
ja is vreselijk je hond zien afzien hé maar jullie hebben een zeer goede keuze gemaakt om de pred niet meer te geven en heel fantastisch dat jullie een homeopatische DA gevonden hebben
zijn jullie vandaag geweest? en hoe was het?
ben wel heel benieuwd  ;)
Door dieseltje
#1143260
Beetje late reactie, sorry!

We zijn dus maandag bij Inez van den Brande geweest. Ze was het eens met mijn eigen da. Dat is wel fijn om te horen iig. Voor de zekerheid heeft ze nog even een afkrabsel gemaakt van zijn rode oksels. Hier was niets vreemds aan te zien.

Voor de ogen heeft ze 2 middelen meegegeven. Apis mellifica en Euphrasia officinalis. 1 is voor zwellingen oa om de ogen, de ander wordt vaak gebruikt bij geirriteerde en pijnlijke ogen bij allergie. Misschien heb jij hier ook iets aan Belgje.

Inmiddels gaat het wel aardig met Diesel. Van de tabletten en korrels merk ik nog niets maar dat is niet gek. Zijn ogen zijn iig vrij rustig. Nog wel wat dik, maar ik heb niet de indruk dat hij er veel last van heeft.
Volgens haar maakt het geen verschil of je de ogen met kamille schoonmaakt of gewoon met water, maar ik merk duidelijk verschil. Ik heb het een paar dagen met water gedaan en toen had hij de 's ochtends veel meer uitvloeiing en korsten. Gisteren weer begonnen met de kamille en vanochtend amper korsten.

We gaan dus gewoon op deze voet door!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door