Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1120188
Ik heb een vraagje.
Ik maak iedere zondag een weekmenu voor mijn beide cani's
De een krijgt 1 kilo per dag dat verdeel ik in 500 gram vleesbot, 200 gram spiervlees, 150 gram orgaan en 150 gram groente.
De ander krijgt 1210 gram per dag dat verdeel ik in 600 gram vleesbot, 250 gram spiervlees, 180 gram orgaan en 180 gram groente.
Nu is mijn vraag kan ik ook per dag gaan voeren in de zin van 1 dag vleesbot, 1 dag orgaan, 1 dag vlees en 1 dag groente of moet ik toch wat samen geven.
Snappen jullie me nog???  zoja help.
Door brie
#1120230
Je kan prima de hoeveelheden verdelen hoor, het gaat er niet om dat ze per dag een volledig menu krijgen (dat doe je immers voor jezelf ook niet) maar als je de hoeveelheden over 2/ 3 weken verdeelt komen ze nix tekort
Alleen zou ik niet zo graag een vleesbot of een orgaandag invoeren vanwege het simpele feit dat ze van alleen vleesbot loeiharde keutels krijgen en van alleen orgaan gaan ze aan de dunne.
Ik heb dagen waarop ze vleesbot en orgaan krijgen (compenseert elkaar mooi) dagen waarop ze alleen vleesbot krijgen en 2 dagen per week waarop ze alleen die extraatjes als groente, kefir ed krijgen
Gebruikersavatar
Door kira
#1120268
Geen probleem. Ik heb hier ook wel dagen met alleen orgaan, die van mij zijn niet zo van de schijteriet. Of met alleen vleesbot (lamskop, kipkarkas, rib, eend). Ik doe niet twee dagen vleesbot achter elkaar, dan wordt 't allemaal wat hard wat eruit moet. Toen ik begon deed ik ook iedere dag alles, maar gaande weg wordt je makkelijker.
Door Red_Hunter
#1122478
Ik combineer meestal vleesbot met spiervlees op een dag en dan sommige dagen groenten erbij en andere dagen orgaan erbij. Zo wissel ik het af.
Ik moet wel uitkijken met alleen maar een vleesbotdag omdat mijn reu daar niet goed tegen kan.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1131734
Ik geef 2 spiervlees dagen daar krijgen ze een ei bij,
3 vlees/bot dagen daar krijgen ze groente en orgaanmix bij
1 dag zalmkop/staart en 1 dag pens.

Soms doe ik de pens en zalm dagen vervangen door spiervlees of vlees/bot.

Ik  moet wel orgaan geven bij vlees/bot omdat anders Rocky misselijk wordt van alleen 1 dag orgaan.
Door Fausto
#1132262
Hier wordt volgens het volgende principe gevoerd:
5 dagen per week 's ochtends spiervlees,
1 ochtend per week yoghurt,
1 ochtend per week restant orgaan ,
5 avonden per week bevleesde botten,
1 avond per week pens,
1 avond per week vis,

Alles uiteraard in de juiste verhoudingen. Daarnaast wordt er 6 dagen per week een groenteprutje gevoerd.
Misschien heb je er wat aan, ik ben er na een jaar helemaal aan gewend.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door