Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1132160
Want het gaat vandaag helemaal niet goed, vanmorgen om 12 uur een aanval en net om kwart voor 6. Het ging zo goed !  :( Hij zit op de minimale dosis, heeft veel stress van de vuurwerk.
Ik heb nog geen bloedspiegel bepaling laten doen, ik heb net wel even de dierenarts gebeld maar hij was er even niet moet om 7 uur even terugbellen. Ik weet echt even niet meer wat we nu moeten doen en hoe we in godsnaam het oude jaar nog door moeten komen.

Kan het ook komen door de bach rescue of de d.a.p. halsband ? heb ze maar even afgedaan want ik weet ook niet meer waar ik het moet zoeken. blijkbaar is de dosering te laag of reageert hij toch niet op deze medicatie (fenobarbital).

Ik baal echt even verschrikkelijk van mezelf, want we hadden nog geen neurologisch onderzoek laten doen omdat de aanvallen zo kort op elkaar zaten en we toch met medicatie moesten beginnen, vervolgens sloeg dat zo goed aan dat we het neurologisch onderzoek op een laag pitje hebben gezet. 
Laatst gewijzigd door kojak op do 01 jan 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#1132166
Het is een beetje onduidelijk maar begrijp ik het goed dat er epileptische aanvallen zijn? Ik zou dan zorgen voor een hele rustige en misschien zelfs donkere omgeving. Ben bang dat het vuurwerk hier geen positieve bijdrage aanlevert en dat vind ik echt heel sneu want daar kun je bar weinig tegen doen... dat tref je gewoon heel erg slecht.

Wacht even het overleg met je DA af!

Sterkte en ik hoop dat je een beetje rustig word!
Door kojak
#1132277
Dankjewel, ik ben al aangemeld bij de website waar ik het ook even heb neergetyped. Hij kijkt nu ook al weer een stuk rustiger uit zijn ogen. Dus ik hoop dat t nu voorbij is, af en toe loopt t emmertje even over maar k ben zelf ook al weer een stuk rustiger. Vind het gewoon verschrikkelijk dat je zo weinig kunt doen, vooral als het vaker op 1 dag gebeurt en je zelf al gestresst bent. Je let op elke knal en je word boos op iedereen die in de buurt een knaller af steekt. Maargoed, die mensen weten natuurlijk ook niet wat er dan gebeurd dus daar kan ik moeilijk boos op af lopen, hoewel ik af en toe wel die neiging krijg.

De dierenarts zei dat je het echt kon gooien op de vuurwerkstress, hij zei dat het eerder op deze dosis ook goed was gegaan dus hij vond de bloedspiegelbepaling op dit moment niet nodig ook ivm de stress. de d.a.p en bach rescue konden echt geen kwaad (in de bach zit 30% alcohol en hoewel je maar een paar druppels geeft wou ik het toch even zeker weten, je gaat de raarste dingen bedenken) en we moesten even tijdelijk 1 tabletje fenobarbital meer geven wat we in het nieuwe jaar weer af kunnen bouwen naar de normale dosis. Ga het eerst even navragen bij het epilepsie forum of dit echt wel kan want de dierenarts geeft hoewel hij zelf ook honden met epilepsie heeft gehad soms tegenstrijdige adviezen als ik het vergelijk met het forum. De bloedspiegel bepaling komt zeker nog wel bij een andere d.a. maar ik denk dat ik eerst even wacht totdat het wat rustiger is want een auto rit is nu ook niet wat voor hem.

Nouja, we moeten er dus gewoon even doorheen. Hoe zwaar ik er ook de pest aan heb op het moment. Sorry maar ik voel me echt beter als ik het even van me af type.
Laatst gewijzigd door kojak op ma 29 dec 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1132401
kojak schreef: Dankjewel, ik ben al aangemeld bij de website waar ik het ook even heb neergetyped. Hij kijkt nu ook al weer een stuk rustiger uit zijn ogen. Dus ik hoop dat t nu voorbij is, af en toe loopt t emmertje even over maar k ben zelf ook al weer een stuk rustiger. Vind het gewoon verschrikkelijk dat je zo weinig kunt doen, vooral als het vaker op 1 dag gebeurt en je zelf al gestresst bent. Je let op elke knal en je word boos op iedereen die in de buurt een knaller af steekt. Maargoed, die mensen weten natuurlijk ook niet wat er dan gebeurd dus daar kan ik moeilijk boos op af lopen, hoewel ik af en toe wel die neiging krijg.

De dierenarts zei dat je het echt kon gooien op de vuurwerkstress, hij zei dat het eerder op deze dosis ook goed was gegaan dus hij vond de bloedspiegelbepaling op dit moment niet nodig ook ivm de stress. de d.a.p en bach rescue konden echt geen kwaad (in de bach zit 30% alcohol en hoewel je maar een paar druppels geeft wou ik het toch even zeker weten, je gaat de raarste dingen bedenken) en we moesten even tijdelijk 1 tabletje fenobarbital meer geven wat we in het nieuwe jaar weer af kunnen bouwen naar de normale dosis. Ga het eerst even navragen bij het epilepsie forum of dit echt wel kan want de dierenarts geeft hoewel hij zelf ook honden met epilepsie heeft gehad soms tegenstrijdige adviezen als ik het vergelijk met het forum. De bloedspiegel bepaling komt zeker nog wel bij een andere d.a. maar ik denk dat ik eerst even wacht totdat het wat rustiger is want een auto rit is nu ook niet wat voor hem.

Nouja, we moeten er dus gewoon even doorheen. Hoe zwaar ik er ook de pest aan heb op het moment. Sorry maar ik voel me echt beter als ik het even van me af type.
Ik kan jou maar één advies geven. Zoek een da die sjoegen heeft van epilepsie, want diegene die je nu hebt heeft dat duidelijk niet.  Jouw hond moet op een degelijke manier afgesteld worden en bij anti-epileptica werkt het niet zo van "neem er maar even wat extra" . En meten is weten, fenobarbital voeren zonder medicijnspiegelbepaling is niet meer dan een beetje doelloos rondzwemmen.
Hij mag dan zelf honden met epilepsie hebben gehad, enige bijscholing op dat gebied heeft hij blijkbaar even gemist.
Door kojak
#1132428
Ik denk ook dat je gelijk hebt, ik kan beter op zoek naar iemand anders. Heb nog geen bevestiging of verwerping van het advies gekregen van de forumoprichtster die ik de vraag nog even voor heb gelegd maar ik heb zelf ook het gevoel dat het niet op die manier werkt.
Door oebaya
#1132524
Phenobarbital is ook een middel dat de hond slaperig maakt. Dus als de dosis hoog genoeg is en je hond meer slaapt, dan zal hij minder last van het vuurwerk hebben.
Phenobarbital wordt nl. als zodanig gebruikt bij honden waarbij acuut iets moet gebeuren bij angst voor vuurwerk of onweer. Ik zou dus in deze periode de dosis wel verhogen en in het nieuwe jaar rustig op zoek gaan naar andere medicatie. Voor epilepsie zijn er nl. inmiddels ook andere medicijnen dan Phenobarbital.
gr.
Nicolette
#1132651
oebaya schreef: Phenobarbital is ook een middel dat de hond slaperig maakt. Dus als de dosis hoog genoeg is en je hond meer slaapt, dan zal hij minder last van het vuurwerk hebben.
Phenobarbital wordt nl. als zodanig gebruikt bij honden waarbij acuut iets moet gebeuren bij angst voor vuurwerk of onweer. Ik zou dus in deze periode de dosis wel verhogen en in het nieuwe jaar rustig op zoek gaan naar andere medicatie. Voor epilepsie zijn er nl. inmiddels ook andere medicijnen dan Phenobarbital.
gr.
Nicolette
Een hond die fenobarbital gewend is zal echt niet slaperiger worden van 1 pilletje extra.
#1132655
kojak schreef: Ik denk ook dat je gelijk hebt, ik kan beter op zoek naar iemand anders. Heb nog geen bevestiging of verwerping van het advies gekregen van de forumoprichtster die ik de vraag nog even voor heb gelegd maar ik heb zelf ook het gevoel dat het niet op die manier werkt.
Echt doen hoor, niet voor mij, maar er is meer mogelijk dan wat je nu voorgeschoteld krijgt. En waarom geen bloedspiegelmeting?  zeker als de hond nog steeds aanvallen krijgt op zo'n minimale dosis.
Kan verder best een goed figuur zijn hoor, maar in deze doet hij jullie echt tekort.
Door kojak
#1132847
Ik ben vandaag druk bezig een verwijzing te krijgen naar paul mandigers..!


edit ; heb net te horen gekregen dat ik de dosis wel even mag verhogen de komende dagen, maar ik denk inderdaad ook niet dat hij er heel slaperig van zou worden. toch probeer ik het wel even, wie weet :)
Laatst gewijzigd door kojak op di 30 dec 2008, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#1133128
Hé, wat rot , Joyce.

Ik hoop dat het mee gaat vallen met de jaarwisseling. Als wij zoveel mogelijk de gordijnen dichthouden, is Falco ook rustiger nu met het vuurwerk. Wie weet helpt het Kojak een beetje.
Door Hertog
#1133236
Hoi,
Ook mij niet helemaal duidelijk wat er gaande is maar de hond reageerd vaak op het gedrag van de baas. Probeer daarom in ieder geval zelf rustig te blijven ! Ik heb wel eens gehoord van honden die de oudejaarsnacht in hun mand in de, al dan niet afgesloten trappenkast doorbrengen. Het is meestal een plekje midden in het huis met het minste geluid van buiten.
Sterkte hoor.
Berit
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door