Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#1132118
Weet niet of dit hier goed staat  :-\

Wie heeft er al eens een heel konijn bij herby besteld? hoe groot zijn ze? zijn ze helemaal compleet (dus met vacht en ingewanden?) of zijn ze al gevild?
Door Fynn
#1132128
De konijnen die ik van Herby gekregen heb zijn gevild en zonder ingewanden.
Ik heb laatst konijnen ergens anders besteld met vacht.
Die waren dus echt helemaal compleet .
En Fynn en Asani hebben ze helemaal opgegeten met vacht en al .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door pike
#1132135
De konijntjes van Herby die ik heb gehad waren geslacht en gevild en zonder kop en zonder ingewanden/organen. Ik weet niet meer hoe zwaar precies, ik geloof iets van 700-800 gram per stuk.  ;)
Door sandrra
#1132419
De laatste keer dat ik daar hele konijn bestelde hadden ze die niet op voorraad, wel op schaal. Hier bleek dus wel de kop in tweeën bij te zitten en de lever.
Maar normaal zijn t gevilde konijntje zonder kop en ingewanden van zo'n 800 gram
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1132424
Ik had ze er de laatste keer bij besteld en heb geen hele konijnen geleverd gekregen (Sylvia ook niet)
In zijn totaliteit was het wel een heel gevild konijn, maar dan in stukken gehakt, geseald op een schaal verpakt, met de kop doormidden gezaagd en de lever erbij.
Ik had er 4 besteld en kreeg er 2 van ongeveer 1400 gram per stuk. (zijn ook berekend als 4 stuks=10 eruro)
Zelf vond ik dit erg jammer, want hoewel het mooi bevleesd is, had ik graag een héél konijn gehad.
Door brie
#1132526
Sanyo schreef: Ik had ze er de laatste keer bij besteld en heb geen hele konijnen geleverd gekregen (Sylvia ook niet)
In zijn totaliteit was het wel een heel gevild konijn, maar dan in stukken gehakt, geseald op een schaal verpakt, met de kop doormidden gezaagd en de lever erbij.
Ik had er 4 besteld en kreeg er 2 van ongeveer 1400 gram per stuk. (zijn ook berekend als 4 stuks=10 eruro)
Zelf vond ik dit erg jammer, want hoewel het mooi bevleesd is, had ik graag een héél konijn gehad.
deze heb ik ook al eens gehad inderdaad.

jammer, ik zou dan graag een heel konijn willen..
Door Juul
#1132721
Hele konijntje waren al op toen ik zes weken geleden bestelde. Wel jammer, dat het beheer van de voorraad lijst op de nieuwe site nog net zo (achter) loopt als met de oude bestelformulieren.  ;)
Door Huskymeisje
#1133009
jalukrifa schreef: Hele konijntje waren al op toen ik zes weken geleden bestelde. Wel jammer, dat het beheer van de voorraad lijst op de nieuwe site nog net zo (achter) loopt als met de oude bestelformulieren.  ;)
nou ik zal het wel zien dan, heb ze net besteld om vrijdag op te halen. Het was hun bedoeling dat wanneer de voorraad op was, het artikel automatisch van de lijst zou verdwijnen totdat er een nieuwe voorraad was opgevoerd. Ik begrijp nu dat dat nog niet het geval is.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1133011
Huskymeisje schreef: nou ik zal het wel zien dan, heb ze net besteld om vrijdag op te halen. Het was hun bedoeling dat wanneer de voorraad op was, het artikel automatisch van de lijst zou verdwijnen totdat er een nieuwe voorraad was opgevoerd. Ik begrijp nu dat dat nog niet het geval is.
Helaas niet.
Ik heb meerder dingen niet geleverd gekregen omdat het niet op voorraad was.
Door *wendy*
#1133050
Ohw dan zal ik ze ook niet hebben vrijdag bij Tanja.
Maar nu ik lees dat ze zonder ingewanden zijn vind ik dat niet erg.
Wilde het juist eens proberen en er stond : heel konijn zonder kop (volgens mij).

Hoop maar wel dat hij dat wildvlees, struisvogel enzo nog heeft anders rij ik voor niets een eindje.  :-X
Door dogsunlimited
#1134818
Normaal heeft Herby hele konijnen met orgaan en kop, zonder huid en haar, naast de andere konijnvoorbouten. Dit jaar vanaf oktober was daar moeilijk aan te komen. Vanaf het voorjaar heeft hij ze zeer waarschijnlijk wel weer. Het springbok- en antilopevlees is ook uitverkocht.
Door pallas
#1134881
Ik heb idd de kleine konijntjes gehad en nu de konijnen in stukken op schaal.
Vorig jaar had ik ok wel eens hele grote konijnen aan één stuk, maar ook wel eens één die wel héél erg vet was vanbinnen :-X

Het lieftse heb ik konijnen van ong 1 kilo per stuk :)
Door *wendy*
#1134886
SandraH schreef: Normaal heeft Herby hele konijnen met orgaan en kop, zonder huid en haar, naast de andere konijnvoorbouten. Dit jaar vanaf oktober was daar moeilijk aan te komen. Vanaf het voorjaar heeft hij ze zeer waarschijnlijk wel weer. Het springbok- en antilopevlees is ook uitverkocht.
:'( Ok, bedankt voor de info.
Door Huskymeisje
#1135870
ik ben vandaag bij Herby geweest. Konijn krijgt hij niet geleverd vanwege de feestdagen. Hij krijgt altijd konijnen die wel geschikt zijn voor consumptie maar dan worden afgekeurd omdat ze te dik of te mager zijn. Met de feestdagen kijkt men daar wat minder precies naar. Antilope en springbok was er idd ook niet. Verder had hij alles wat ik nodig had.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door