Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1131653
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is kefir nou eigenlijk??
als ik het in tik op google krijg ik vanalles over kefir melk.
Kun je kefir vergelijken met melk of yoghurt? en heb hier al vaker gelezen dat je het op kweek kunt zetten om zo je eigen kerif te maken?

En voegt het ook echt iets toe aan je menu? of is het meer voor erbij zoals yoghurt of melk.
ben benieuwd, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1131732
Ik vind kefir een beetje lijken op tussen yoghurt en karnemelk in,na een paar dagen vond ik het zelf al lekkerder dan karnemelk.

Ik heb zelf kefir bloemetjes en kan het wel opsturen ,er zullen er wel meer zijn die dat willen doen.

Hoe meer "bloemetjes" je gebruikt en hoe langer je het laat staan hoe dikker en zuurder het wordt.

ik geef het gewoon als er bij en makkelijk om groenten / ei door te doen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1132509
wat een verschil van smaak ,ik vind het heerlijk om te drinken,

Mijn zoon is het nu ook gaan drinken en heeft al veel minder last van zijn darmen :)dus hier een klein  kefir fabriekje. ;D
Door Lizzy
#1132511
*Marga* schreef: wat een verschil van smaak ,ik vind het heerlijk om te drinken,

Mijn zoon is het nu ook gaan drinken en heeft al veel minder last van zijn darmen :)dus hier een klein  kefir fabriekje. ;D
Dat is ook zo hoor! Mijn oom zweert er al jaren bij. Hij kan gewoon niet zonder zijn kefir. Ik word er ziek van, van dat spul. En ik vind het echt reuze goor en houd er urenlang een smerige smaak van in mijn mond (dat heb ik sowieso van zuivel). Bovendien geloof ik ook niet in zuivel. Het wordt gemaakt van melk en melk is voor kleine kalfjes, niet voor mensen. Het is dus erg persoonlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door