Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#1131710
Ares heeft van in het begin dat ik hem had iets raar rechts boven op zijn borst, een gat en daar kwam altijd vuil uit.
Er hebben 3 verschillende dieren artsen naar gekeken.

1 zei in het begin het is een wonde die niet dicht.

2 zei het is een verstopte talgklier

3 zegt een gezwelletje we moeten het in het oog houden en als het groter word moet het verwijderd worden.

Ik heb altijd gedacht en nog altijd dat het een tepel is die 't ja ontstoken kan je het niet noemen, het doet niet pijn. het ziet er niet ontstoken uit of zo, maar ik vind het wel heel raar en zou toch wel graag weten wat het juist is

Ik heb het tijden uit gekuist en ontsmet met isobetadine, nu vind ik hetzelfde aan de linker kant tussen de buik en de borst.
Het zijn echt kraters waar vuil uitkomt.
Geen nat vuil, het zou kunnen dat het vuil van buitenaf is dat er in kruipt en daarna er weer uitkomt :?

Nou ja hier de foto's, ben benieuwd of iemand van jullie het al eens gezien heeft en zo niet, bestaat er een tepel ziekte bij honden of zo ????

het gele rond het gat is de isobetadine, de lucifer is om te tonen hoe groot het is.

dit is de linker kant die ik net ontdekte.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de rechter kant die er dus al 1,5 jaar is.
Afbeelding

Afbeelding

en dit kwam er dus uit het grote stuk uit de rechterkant.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Martine M op ma 29 dec 2008, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#1131759
Het lijkt wel een ingetrokken tepel!

Merk je er verder iets van dat het ontstoken is ofzo?
Zo te zien is het alleen opgehoopt vuil en talg wat eruit komt, geen pups oid.

Bij mensen komt het ook voor en hoef je er verder niks aan te doen, behalve als je als moeder borstvoeding wilt geven ;)
Af en toe het vuil er uit/af halen is genoeg. :)
#1131761
pallas schreef: Het lijkt wel een ingetrokken tepel!

Merk je er verder iets van dat het ontstoken is ofzo?
Zo te zien is het alleen opgehoopt vuil en talg wat eruit komt, geen pups oid.

Bij mensen komt het ook voor en hoef je er verder niks aan te doen, behalve als je als moeder borstvoeding wilt geven ;)
Af en toe het vuil er uit/af halen is genoeg. :)
Nee, ik zie niets ontstoken en pijnlijk is het ook niet, ik mag er heel goed aankomen.
En nee het is inderdaad geen etter of zo dat er uit komt, het is vrij droog en soms brokkelig, ik denk ook dat het vuil van buiten af is dat ophoopt in dat gat.
Het lijkt inderdaad op wat jij zegt een ingetrokken tepel, maar ik wist niet of dat bestond en/of nog voor kwam.
Door Truus
#1131769
Mila heeft ook zoiets maar dan in de nek. Al vanaf dat wij haar hebben ( 16 weken) en het blijft het zelfde tot laatst ook van dat droge zwarte korrelige spul uit kwam.
Ben benieuwd of iemand dit herkennen zal
#1131795
Dat ziet er voor mij uit als een ontstoken/onrustige talgklier. Kan weken/maanden niks zitten te doen en dan ineens komt de zooi er weer uit. Dat zwarte rommeltje is gewoon ouwe talg.
Als het een heel vervelend iets is dan kun je dat kliertje weg laten halen.

Een tepel is het op zeker niet.
Door Truus
#1131806
Angelique schreef: Dat ziet er voor mij uit als een ontstoken/onrustige talgklier. Kan weken/maanden niks zitten te doen en dan ineens komt de zooi er weer uit. Dat zwarte rommeltje is gewoon ouwe talg.
Als het een heel vervelend iets is dan kun je dat kliertje weg laten halen.

Een tepel is het op zeker niet.
Zoiets dacht ik ook al . Bij Mila blijft het het zelfde totdat opeens dat zwarte spul eruit kwam en nu is het weer rustig. Er zit nog wel een zwart puntje.
#1152973
Verhip!
Daarvan heeft Merlijn er ook 2!
Het is NO way een ingetrokken tepel! Hij vind het vervelend als ik er zodanig aankom dat ik het vuil eruit druk, maar verder vindt hij het geen probleem.

Gauw verder lezen of iemand weet wat het is ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door