Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131561
Vanochtend merkte ik dat één van de pups aan één kant een zwelling in de hals had. Ik dacht aan een kneuzing o.i.d. en besloot het even aan te kijken daar hij zich verder normaal gedroeg. Daarnet zat Doda aan het nekje van de pup te likken. Toen ik ging kijken bleek de zwelling te zijn verdwenen en vond ik een klein gaatje. Het is dus kennelijk een abcesje geweest dat nu is open gegaan. Het ziet er nu op zich goed uit en de pup heeft net gewoon bij zijn moeder liggen drinken.
Moet ik hier verder nog iets aan doen? Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131592
Truus schreef: Je zou het met verdunde betadine kunnen deppen.
Ik zat aan propolistinctuur te denken. Maar in hoeverre is het zinvol om dat ene gaatje te ontsmetten? Doda likt het ook telkens.
Door Truus
#1131622
Sonja schreef: Ik zat aan propolistinctuur te denken. Maar in hoeverre is het zinvol om dat ene gaatje te ontsmetten? Doda likt het ook telkens.
Wellicht lost Doda het probleem zelf op ;). Hou het maar in de gaten Son.
Arm kleintje.
Door Decibels
#1131625
Sonja schreef: Ik zat aan propolistinctuur te denken. Maar in hoeverre is het zinvol om dat ene gaatje te ontsmetten? Doda likt het ook telkens.
wellicht als je er wat opsmeert dat de moeder het te vies vindt om eraan te likken? Op zich is het schoon likken door moeder wel goed, maar door teveel likken kan het plekje misschien ook meer geirriteerd raken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1131631
Als het abces leeg is zou ik het even aankijken of het terug komt. Die propolis kan ook alleen denk ik dat het er niet lang opzit.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131672
Decibels schreef: wellicht als je er wat opsmeert dat de moeder het te vies vindt om eraan te likken? Op zich is het schoon likken door moeder wel goed, maar door teveel likken kan het plekje misschien ook meer geirriteerd raken.
Het ziet er op zich goed uit, nu. Het gaatje moest ik echt zoeken. Dat is niet veel groter dan een speldeprikje. En het abces lijkt nu mooi leeg.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131674
Ik zit me alleen af te vragen hoe zo'n beestje daar in hemelsnaam aan gekomen is? Hij zal wel een wondje hebben gehad ofzo?
Door andrevanes
#1131677
Sonja schreef: Ik zit me alleen af te vragen hoe zo'n beestje daar in hemelsnaam aan gekomen is? Hij zal wel een wondje hebben gehad ofzo?
Is je pup soms in de nek ingeent?
Bij mij is Eshli als pup ook in de nek ingeent met een naald die ook bij nog 2 andere pups is gebruikt.
Zij had ook een abses in haar nek.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131681
andrevanes schreef: Is je pup soms in de nek ingeent?
Bij mij is Eshli als pup ook in de nek ingeent met een naald die ook bij nog 2 andere pups is gebruikt.
Zij had ook een abses in haar nek.
Nee, het is een pup van 2 weken oud en hij is dus nog niet geënt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131705
Ik moet morgen toch even langs de da voor een wormenkuur voor de pups, dus ik kijk het even aan. Wordt de zwelling morgen weer groter, dan kan ik 'm morgenavond eventueel meenemen naar de da. Maar als het hetzelfde blijft dan ga ik niet met hem slepen.
Heb er net wat propolis op gedaan en hij spartelde lekker tegen. Hij is wel de afgelopen dagen wat minder gegroeid dan de rest, maar veel scheelt het niet en hij is ook niet mager ofzo. Het valt me trouwens toch op dat de zwarte pups sneller groeien dan de B&T-tjes.  :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1131794
Ik heb even overlegd met de da, maar ook zij vond dat ik niks hoefde te doen zolang het abces nu leeg blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door