Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#113135
Volgens mij ben ik er nu achter waarom Whoofer zo vaak misselijk is en kotst!!

En het is heel bizar.

Oorzaak: de broodbakmachine.......

Zoals jullie inmiddels weten is Whoofer verschrikkelijk met eten.... ze eet alles wat los en vast zit, als ze de kans krijgt. Haar lievelingseten: brood.

Al weken kom ik haast iedere morgen beneden en is de boel ondergekotst. En ik had al verteld dat ik dacht dat het van de honger was he?! Nou, OK, bijna iedere nacht zet Leo de broodbakmachine aan en bakt de machine in de vroege ochtend brood. Gisterenavond had Leo de machine aangezet toen we naar de hondenclub gingen. En toen we om 00:00 uur terug kwamen lag er dus kots. Dezelfde kots als die ik normaal gesproken bijna altijd 's morgens vind!

Vannacht werd ik wakker met deze ingeving: Whoofer ruikt brood, brood en overal brood. Ze naait zichzelf giga op, want ze ruikt overal brood, maar kan er niet bij komen. En dus kotst ze. Uit misselijkheid omdat de overheersende lucht van brood haar hele lichaam en spijsverteringssysteem door de war helpt. En, normaal kotst ze dus 's morgens wanneer de machine begint te bakken. En soms ligt er 's morgens ook geen kots. En volgens mij is dat op de ochtende dat we geen brood hebben gebakken!!

Wat denken jullie? Kan dit waar zijn? Het zou toch te bizar voor woorden zijn??!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 21 jul 2004, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#113137
Lizzy schreef: Volgens mij ben ik er nu achter waarom Whoofer zo vaak misselijk is en kotst!!

En het is heel bizar.

Oorzaak: de broodbakmachine.......

Zoals jullie inmiddels weten is Whoofer verschrikkelijk met eten.... ze eet alles wat los en vast zit, als ze de kans krijgt. Haar lievelingseten: brood.

Al weken kom ik haast iedere morgen beneden en is de boel ondergekotst. En ik had al verteld dat ik dacht dat het van de honger was he?! Nou, OK, bijna iedere nacht zet Leo de broodbakmachine aan en bakt de machine in de vroege ochtend brood. Gisterenavond had Leo de machine aangezet toen we naar de hondenclub gingen. En toen we om 00:00 uur terug kwamen lag er dus kots. Dezelfde kots als die ik normaal gesproken bijna altijd 's morgens vind!

Vannacht werd ik wakker met deze ingeving: Whoofer ruikt brood, brood en overal brood. Ze naait zichzelf giga op, want ze ruikt overal brood, maar kan er niet bij komen. En dus kotst ze. Uit misselijkheid omdat de overheersende lucht van brood haar hele lichaam en spijsverteringssysteem door de war helpt. En, normaal kotst ze dus 's morgens wanneer de machine begint te bakken. En soms ligt er 's morgens ook geen kots. En volgens mij is dat op de ochtende dat we geen brood hebben gebakken!!

Wat denken jullie? Kan dit waar zijn? Het zou toch te bizar voor woorden zijn??!

We zullen meneer Braun vragen deze dieronvriendelijke apparaten van de markt te halen ;D

Maar het is wel bizar zeg :-\, maar ook wel goed mogellijk natuurlijk als je zo'n vreetmonstertje in huis hebt.
Dan toch maar weer een broodje uit de vriezer, of de machine in de schuur zetten. :D
Laatst gewijzigd door Angelique op za 19 jun 2004, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#113146
Zo nou dat zou 'm wel zijn zeg !
Ik weet wel dat als de broodbakmachine hier z'n geuren gaat verspreiden dat onze twee witjes dan ook richting keuken vertrekken..
En vooral als die versgebakken jongen op de aanrecht ligt af te koelen...Dan zijn ze de keuken niet meer uit te meppen ;)
Nou en als brood je verslaving is dan kan ik me wel voorstellen dat je toch een keer moet kotsen van hebberigheid ;)
Je zal er maar last van hebben zeg :-\
#113149
sylvia schreef: Lijkt me ook heel goed mogelijk hoor Lizzy.
Het is makkelijk uit te proberen,bewust aanzetten en de volgende dag niet dan weet je het zeker.
Maar ik denk dat je inderdaad de reden gevonden hebt.
pfffffff ik krijg ook spontaan honger als ik versgebakken brood ruik dus het zou hééél goed kunnen dat Whoofer haar maag als een idioot maagzuur gaan aanmaken...
#113151
t zou idd heel goed kunnen dat ze door die (heerlijke) lucht van brood wat gebakken wordt zo'n trek krijgt dat ze misselijk wordt als ze niet eet

hier had ik het met de heren toen Umi nog 2 keer per dag kreeg, ik zorgde er altijd voor dat ze het niet zagen, omdat ik anders zeker weten de kennel schoon kon maken omdat er dan gal gespuugd was, zagen ze me niet met voer bezig (in de woonkamer bv, ze zitten achter de keuken) dan was er niets aan de hand............
#113186
mm ,nou ik vind het ook niet zo'n vreemde gedachtegang hoor Liz....klinkt eigenlijk wel heel logisch...
Dat worden geen eigengebakken broodjes meer voor jou meid! :P ;D(maar liz zou liz niet zijn als daar ook weer niet een oplossing voor kwam ;) 8))
Ik hoop dat dit het is want dat schept weer duidelijkheid en het scheelt zorgen over wat je beesie nu weer zou kunnen mankeren ;)
Door ine
#113188
Nu nog iets maken, waardoor net als de broodbakmachine gaat ruiken, er zomaar ineens een hapje in de bak van Whoofer valt! ;) ;D ;D ;D
Leooooooooooooo!!!!!!!
Een Whooferkar, nu een Whooferzelfvuletensbak! 8)
#113204
zou heel goed kunnen, als ik vers gebakken brood ruik, loopt het water met ook echt in de mond!
Kan me voorstellen dat dat bij Whoofer ook zo is, dus die blijft aan het kwijlen slikken kwijlen slikken enz. enz.
tot ie er misselijk van is :-\
gewoon ff een paar dagen geen brood bakken, of dat ding buiten de reukzone zetten ;D en dan weer een in de keuken broodbakken. wedden dat ie weer kotst?
#113291
Nou, ik ben blij dat jullie niet gelijk zoiets hebben gehad als "dat mens is volkome gek!" ;D. We gaan vanavond de eerste test doen. We weten alleen nog niet of dat wel of geen broodbaken in houd ;D.

Ik houd jullie op de hoogte!!

En Ine, ik geef de opdracht door aan Leo :D.
Door ine
#113305
Sonja schreef: Een fruitontbijtje kan ook erg lekker zijn! ;D Banaantje, appeltje, sinaasappeltje :P
Ohw, Dan ken ik er ook nog wel 1 hoor!
Yoghurt met muesli, fruit en noten!
Ik neem altijd dat gedroogde fruit en maak het 's avonds klaar, dan is het 's ochtends Jammie!! ;) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door