Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mmj
#1131192
ik heb een vraag kan in carnibest na ontdooien opnieuw invriezen
heb namelijk maar 100 gram per dag nodig en heb worsten van een kilo
nu wil ik het verdelen in portie's voor een dag
maar krijg het bevroren niet gesneden :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1131208
Ik ontdooi het voor de kat nooit helemaal, als het half is, is het met een warm mes goed te snijden. En dan vries ik het weer opnieuw in. Heeft de kat geen probleem mee, dit moet dus voor de hond ook kunnen.
Door claudiaB
#1131411
[quote="kira"]
Ik ontdooi het voor de kat nooit helemaal, als het half is, is het met een warm mes goed te snijden. En dan vries ik het weer opnieuw in. Heeft de kat geen probleem mee, dit moet dus voor de hond ook kunnen.
[/quote]

Ik doe dit met al het vlees voor de honden.
nooit problemen mee gehad.
Door Nynke
#1131536
geen probleem !!  Als je een nog verpakte rol in een bak koud water legt, is het met een half uur zover ontdooit dat je het met een warm mes wel kan snijden  :)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1138721
Daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij hoor, het staat er trouwens op na ontdooien niet meer invriezen.
Misschien inderdaad als je het niet helemaal ontdooid, ik weet niet ik zou het niet doen, maar je ik ben nog al een bangerik op dat gebied
Door claudiaB
#1138773
Vlees dat bedoeld is voor menselijke consumptie mag je na ontdooien niet opnieuw invriezen. Dit ivm bacteriegroei.
Voor de hond is dat niet erg. Die heeft zo'n sterk maagzuur dat een paar bacterien geen kwaad kunnen.
Door Suzanne
#1146028
Hihi,
ik snap je bedenkingen, maar het kan echt!  Ik doe het ook op die manier; deels ontdooien, dat een mes erdoor kan; in porties delen en dan hup, de vriezer weer in. Krijgen ze echt niets van!
Bljf je twijfelen.. dan zit er niets anders op dan 250-grams verpakkingen te kopen en die per keer in de koelkast te bewaren en op te voeren. Is echter wel (veel) duurder!

Suzanne
Door Red_Hunter
#1147513
[quote="Martine M"]
Daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij hoor, het staat er trouwens op na ontdooien niet meer invriezen.
Misschien inderdaad als je het niet helemaal ontdooid, ik weet niet ik zou het niet doen, maar je ik ben nog al een bangerik op dat gebied
[/quote]
Dat is als je het helemaal ontdooit, maar een klein beetje ontdooien zodat je het net kan snijden is geen probleem.

Groetjes Trudie
Door joke123
#1152144
de bevroren worst cb is makkelijk in stukken te krijgen met een handbijl en een rubber hamer, de bijl met een klap in de worst slaan en dan een paar keer met de hamer op de bijl slaan en het is gebeurd.

groetjes Joke
Door Miske
#1152524
Ik doe de verpakking van Haaksbarf (ook in een worst) open door eerst 5 seconden warm water over de worst te sproeien en dan snel de verpakking er af te doen.

Met een warm mes, kan ik met SUPERVEEL kracht wel de worst in 2 of 3 snijden.  Ik ben dan wel helemaal uitgeput daarna, hihi, maar ik hoef dus niet de worst enkele uren te ontdooien.  Ik heb dus pas zo'n speciaal groot mes gekocht en daarmee lukt het best.

Na een uurtje of 2/3, kan je er ook al wel redelijk door snijden, is mijn ondervinding.  De laatste keren heb ik het echter zoals hierboven beschreven gedaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door