Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door b3miranda
#1130886
Hoi,

Als BARF producten als extra worden gegeven naast Carnibest, moet ik dan ook nog ergens op letten qua verhoudingen enz ?
Ik heb nu van onze 10 poezels zeker 1 poes die duidelijk wacht op de dingen MET bot en dan liever haar Carnibest portie voorbij laat gaan :P, die knaagt liever aan een kipkarkas of konijn met bot.

Nu heeft een vriendin van mij een lieve man met eigen halal-slachterij, waar dus rund en schaap geslacht wordt en nu vraag ik me af wat ik daarvan zou kunnen gebruiken om mijn poezels te verwennen ?

Dus wat bestellen jullie van rund en/of schaap/lam voor de poezenfamilie ?

Ik krijg graag wat tips ! KVV-fan ben ik al, BARF vind ik toch nog wat eng ;). Het geven van kuikens, hamsters en andere herkenbare diertjes is voor mij nog een stap te ver :o, maar alles tussen KVV en die diertjes wil ik wel eens gaan proberen :D.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1131099
ik zou dingen geven die niet in de cb zitten, om zo meer variatie aan te brengen. van schaap/lam en rund alleen spiervlees en orgaan geven. ik geef zelf geen runderorgaan (iig geen nier en geen lever) want dat bevat meer toxines. runderhart kan wel, maar hier vinden ze dat niet zo lekker en eten ze liever lamshart. botten van schapen en koeien zijn te hard, zelfs voor honden. hele zachte en jonge lamsribben zou je eens kunnen proberen. sien heeft dit een keer gehad, en kreeg het niet weg.
pens vinden de meeste katten niet te eten.
let er op dat in de cb al voldoende orgaan zit, dus liever niet teveel geven.

als je meer dan 30% barfdingen erbij geeft, zou ik even gaan rekenen. mocht je er zelf niet uitkomen, dan kunnen we je hier helpen.
qua vleesbot geef ik zelf meestal klein gevogelte; kwartels, kip, eend, duif, parelhoen, etc.

je kan heel goed versvoeren zonder hele knaagdiertjes en kuikens te geven. poet eet die ook niet, en sien ook geen knaagdieren.
Door flin
#1131108
Hai!

BARF wil zoveel zeggen als: complete diertjes of zelf samengestelde diertjes voeren...

in de carnibest zit alles wat ze nodig hebben, en wil je daar iets naast geven, (dus minder dan zeg de helft van 't menu) dan zou 'k niet direct naar de verhoudingen kijken;
dan zou 'k op zoek gaan naar 'dingetjes' die niet in de cb zitten; zoals je zegt: rund, schaap, geit...in't wild zou een kat 't nooit vangen natuurlijk, maar om te voeren is't prima vlees...
 wat katzels hiervan natuurlijk niet weg kunnen krijgen is't bot, dat lijkt me duidelijk,  en wil je ze echt wat te knagen geven, kun je misschien op zoek naar kwartel of duif; da's goed te knagen, of konijn, of parelhoen....zoiets?
kijk n's bij de poelier; daar ziet de kwartel enzo er ongeveer net zouit als 'n klein naakt kipje... ;)

'k zou niet teveel aan ingewanden geven denken, zoals hart lever en maagjes, dit zit meestal al flink in kvv's,
tenzij je overweegt helemaal over te gaan op BARF,
dan zullen ze toch zo'n beetje alles moeten willen eten voordat je helemaal overschakelt?

succes!
Door b3miranda
#1131329
flin schreef:
kijk n's bij de poelier; daar ziet de kwartel enzo er ongeveer net zouit als 'n klein naakt kipje... ;)

:-[ :-[ :-[ Ja die van de poelier ken ik, maar ik ging er eigenlijk van uit dat degene die kwartels enzo bijvoeren die met veren en al voerden ?? Erg dom ??? ;)

Maar als het gewoon net als konijn, kip enzo is... dan biedt dat weer meer perspectieven hier. Ik zal eens voor ze gaan shoppen.
Ik vind het echt heel leuk.
Ik geniet ervan als ze zo aan het knagen zijn en zo genieten van hun eten, is toch wel heel anders dan een "br*kken-kat* hihi.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1131387
wat voor kwartels ik mn katten voer, is afhankelijk van welke kwartels ik aan kan komen. meestal zijn dat gepluimde kwartels. sien houdt niet van veertjes, dus ik geef liever kale. otje houdt juist wel van veertjes en zelf pluimen, dus als ik kwartels met veren heb, vindt zij dat extra leuk.

als je kwartel bij de poelier haalt, let er dan op dat er nog orgaantjes inzitten. zijn deze eruit, dan is je kwartel geen compleet pakketjes, maar alleen vleesbot (met extra spiervlees er aan).
probeer maar eens vriendjes te worden met je poelier. dan krijg je misschien allerlei leuke dingetjes voor de katten die de poelier zelf als afval ziet. kwartelkoppen en kopjes van ander klein gevogelte, konijnenvoorbenen en konijnennekken, allerlei karkasjes, etc.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door