Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1130968
ik kreeg eenkaart met daarop het verzoek om femke weer te laten enten. voor kennelhoest, weil en parvo (dhp stond er niet eens bij, goed van ze, ze gaan zich dus toch aan de 3 jaar van nobivac houden blijkbaar  :P)

naja goed, weil wil ik misschien pas rond het voorjaar doen, vorig jaar zaten hier veel ratten in de omgeving rond de zomer.
kennelhoest vind ik onzin
maar parvo (wil ik ook niet tegen enten)  is die volgens de boekjes ook maar 1 jaar geldig ?
Laatst gewijzigd door brie op ma 05 jan 2009, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#1131433
Ik denk juist door de 3 jaars geldigheid.
Bij mijn dierenarts enten ze alles met nobivac maar juist de laatste coctail ineens met eurican, ik wist dit niet en was dus woest.
Ik weet bijna zeker dat dit een soort boycotactie isvan de dierenarts tegen de driejaarsregistratie.
Ik heb het natuurlijk gevraagd en kreeg als onozel antwoord dat ze het niet wist en dat ze niet over de inkoop gaat..... >:(
Door mcSnurk
#1131724
brie schreef: tja, ik zit me nu ook al te bedenken wat ik in hemelsnaam als argument kan aanvoeren waarom ik niet tegen parvo zou willen enten.
waarom heb je daar een argument voor nodig? ???
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1131742
brie schreef: tja, ik zit me nu ook al te bedenken wat ik in hemelsnaam als argument kan aanvoeren waarom ik niet tegen parvo zou willen enten.
Je zegt gewoon gedecideerd wat je wél wilt enten!
Als ze vragen waarom geen parvo, dan antwoord je gewoon dat deze 3 jaar geldig is, en dus niet nodig. Punt.
En dat je daarover niet in discussie gaat.
JIJ bent de klant!
JE KUNT HET! ;)
Door brie
#1131777
Sanyo schreef: Je zegt gewoon gedecideerd wat je wél wilt enten!
Als ze vragen waarom geen parvo, dan antwoord je gewoon dat deze 3 jaar geldig is, en dus niet nodig. Punt.
En dat je daarover niet in discussie gaat.
JIJ bent de klant!
JE KUNT HET! ;)
Ik ga mn best doen, ik sta er al bekend als die meid die haar dieren niet ontwormd en niet ent (en het zijn er best veel)
maar goed je hebt gelijk, ik doe dit niet zonder reden en ik kan het!!! :P
:-[
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1131853
brie schreef: tja, ik zit me nu ook al te bedenken wat ik in hemelsnaam als argument kan aanvoeren waarom ik niet tegen parvo zou willen enten.
Bijvoorbeeld dat het zinloos is om te enten als hij al voldoende antilichamen heeft. Dan is een enting ten eerste weggegooid geld en ten tweede loop je wel het risico op bijwerkingen terwijl je geen positieve werking hebt. Lijkt mij ruim voldoende om niet te enten!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1131919
brie schreef: Ik ga mn best doen, ik sta er al bekend als die meid die haar dieren niet ontwormd en niet ent (en het zijn er best veel)
maar goed je hebt gelijk, ik doe dit niet zonder reden en ik kan het!!! :P
:-[
je wilt niet weten hoe ik te boek sta :P...volgens mij staat er bij mij in de computer:is zeer eigenwijs!
#1131961
Niks argumenteren. Hoe en wat jij wel of niet wilt laten enten is jouw zaak, daar doen ze het maar mee.
En als ze zeuren zeg ik altijd: wanneer ben jij voor het laatst voor je DKTP-enting geweest? Doe je dat ook elk jaar?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door