Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jalis
#1128377
Ik heb het sterke vermoeden dat Mijn Cavalier King Charles Spaniël Syringomyelia heeft gezien zijn gedragingen, heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik hier mee omgaan en is er eventueel iets aan te doen.
jalis
Door Nynke
#1128379
Hallo, 1 van mijn 3 cavaliers heeft syringo. Welk gedrag vertoont jouw hond ? Is er al een mri-scan gemaakt ?
Door jalis
#1128393
Hoi Nynke er is geen MRI scan gemaakt, zij begint steeds erger te krabben en te bijten sinds een week,tenminste dat het ons opviel, ik heb een hele beschrijving van deze ziekte eens van een cavalier forum afgehaald, de verschijnselen en gedragingen van de hond wijzen wel heel erg naar deze ziekte.
groeten jalis
Door Nynke
#1128404
als ik jou was zou ik zeker eerst een paar oorzaken uitsluiten van het krabben, zoals vlooien, mijten, allergiën enz. Als dat allemaal niet aan de orde is, kun je inderdaad best denken aan syringo.

Zo'n 30% van alle cavaliers is drager van deze ziekte, is een schatting, dus de kans is inderdaad best aanwezig.

Wanneer krabt je hondje? Kun je me zijn/haar naam misschien even geven?? , dat schrijft wat makkelijker voor me. Mij Jeppe krabt vooral als hij zich druk maakt, opwindt of als hij aan de riem loopt. Heb je al op de cavalierpage gekeken naar info over syringo ?
Door jalis
#1130037
Bedankt voor de reactie: Zij krabt aan het achterlijf en poten,nek en oren, ze bijt tot bloedends aan poten en binnenkant billen en als ze zo'n aanval heeft jankt ze er bij, alle gedragingen wijzen op syringo, volgende week naar de dierenarts, maar wat dan?? ik ben niet van plan oom haar als proefkonijn te laten gebruiken.  jalis.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1130039
Bijten aan de poten en achterlijf lijkt mij meer jeuk. Bij syringo is het meer krabben bij nek/oren.
En proefkonijn is ze al lang niet meer. Er kan gewoon een diagnose worden gesteld met een MRI.
Door Truus
#1130186
Zou het een volle anaalklier kunnen zijn? Dan hebben ze ook last van hevige jeuk namelijk..
Door Helma
#1130231
Tja, de plekken van het krabben zijn ook de plekken waar de jeuk tot uiting komt wanneer er sprake is van een allergie. Als jij wilt voorkomen dat je in een hele mallemolen terrechtkomt, kun je toch direct met je dierenarts bespreken dat je een MRI wilt? Mocht het dan geen syringo zijn, kun de overige wegen bewandelen om de oorzaak van de jeuk te achterhalen. Dat betekent wel dat je met datgene begint wat het meest heftigst is (je hond moet dan onder narcose) en wat de hoogste kostenpost met zich meebrengt. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel ;) O ja, net wat Rita al aangaf, veel dierenarsten zijn niet op de hoogte van deze aandoening. Dus wellicht is het verstandig om wat documentatie mee te nemen. Heel veel succes ermee!! Groetjes Helma.
Laatst gewijzigd door Helma op za 27 dec 2008, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1130344
hoi Jalis, het klinkt mij niet als syringo  :-X :-\ 

Een mri wordt volgens mij alleen maar gemaakt als de hond minimaal 2 jaar is  :-\ :-\

Waarom denk je dat je hond als een proefkonijn behandeld gaat worden ??
Door Nynke
#1135597
*Dorothea* schreef: een MRI kost 650 euro, ik zou eerst maar eens andere oorzaken van krabben uitsluiten.
in Best kostte het dit jaar € 275,-  en Jeppe is in Meppel ge-mri-d voor € 200,- 2 jaar geleden, maar dat was wel een speciale actie  :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1135630
Nynke F schreef: in Best kostte het dit jaar € 275,-  en Jeppe is in Meppel ge-mri-d voor € 200,- 2 jaar geleden, maar dat was wel een speciale actie  :)
Voor een MRI?  :o
Was het geen CT-scan?
Door nikèdog2000
#1135651
in meppel was het een actie om zoveel mogelijk cavaliertjes te scannen
en dat koste 200 euro
in best kost het gewoon 275 euro
en het is een MRI
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door