Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#112401
Ik probeer zoveel mogelijk de alternatieve en aanvullende therapieen te verhelderen met een 'eigen ervaring'. Nu zoek ik nog succeservaringen voor de volgende onderwerpen:

- fysiotherapie (kinesitherapie)
- hydrotherapie
- het belangrijkst van alles: (bach) bloesemtherapie.

Dus heb je een van deze drie therapieen ooit toegepast en met succes, en vind je het niet erg dat deze voor een hondenboek wordt gebruikt, dan verneem ik dat graag :D
Door 202spots
#112405
Anna Penta schreef: Ik probeer zoveel mogelijk de alternatieve en aanvullende therapieen te verhelderen met een 'eigen ervaring'. Nu zoek ik nog succeservaringen voor de volgende onderwerpen:

- fysiotherapie (kinesitherapie)
- hydrotherapie
- het belangrijkst van alles: (bach) bloesemtherapie.

Dus heb je een van deze drie therapieen ooit toegepast en met succes, en vind je het niet erg dat deze voor een hondenboek wordt gebruikt, dan verneem ik dat graag :D
Anna,ik gaf mijn vorige hond Boef,altijd Bach Rescue Remedy nadat hij een seizure had gehad,dat werkte kalmerend voor hem, en wanneer ik het zelf ook nam dan werkte het voor mij ook.
Ik heb het ook wel is aan Tor gegeven,maar daar zie ik weinig kalmerends... :-\ en bij Cis geprobeerd tijdens vuurwerk e.d,en bij haar helpt het helemaal NIET.

Dus ik ben van mening dat Bach Bloesemtherapie voor sommige honden/mensen wel zal helpen,en voor andere helemaal geen werking heeft... :-\
Weet niet of je hier wat aan hebt ???
Door cindy
#132986
Hoi Hoi
Ik heb hier goede ervaringen met bach en vooral hydro therapie.Wat wil je precies weten???
Onze jongste is na haar lpc operatie,gaan revalideren bij aquadog en dit was in 1 woord fantastische.
Ze heeft nergens meer last van en doet alles.

groetjes Cindy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door