Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1128935
cathrien schreef: Op een ander forum is op dit moment de discussie bezig of het wel of niet enten van het CHV virus.

Ik laat mijn honden nooit hiervoor enten. Hoe is jullie gedachten hierover.?
Ik heb ooit een paar jaar geleden een stuk voor een dierenarts vertaald over Canine Herpes Virus, ik weet niet of ik zou enten, het hangt er van af hoeveel er bekend is over de voordelen en  mogelijke neven effecten van zo'n enting. Ik weet wel dat als je een hond heb die de CHV heeft dat het van belang is dat de temp van de puppies goed op pijl gehouden wordt, dat is van grote belang om de mortaliteit laag te houden/tegen te gaan.
Ik ben benieuwd wat de andere BP fokkers doen qua enten tegen CHV ;)

Zoals je zie heb je aan mij niets, maar ik ben ook geen fokker dus is het niet iets wat voor mij van belang is om uit te vogelen :-\
#1128964
Omdat er uiteraard wel her en der het een en ander mis gaat na die vaccinaties, maar daar hoor je natuurlijk weer niks tot heel weinig over vanuit de medische wereld gezien. Omdat de vaccinatie te ernstig wordt opgewaardeerd in de strijd tegen de lege teven, terwijl daar ook tig andere redenen aan te grondslag kunnen liggen. Daarbij heb ik nog geen succesverhalen gehoord in de trand van...altijd lege teven, nu gezonde nesten, wel, uit voorzorg toch maar laten vaccineren en een lege en zieke teef en in het ergste geval een dode teef of miskramen aan het eind van de dracht.
Een bevriende fokker van ons kwam tig jaar geleden al eens op het idee dat haar honden wel een een herpesbesmetting konden hebben omdat ze zomaar ineens wegkwenende pups had. Toendertijd heeft zij haar honden daarop laten titeren en een aantal kwamen wat hoger uit dan wat "normaal" was.  Daarop heeft ze bij de pups de lamp omlaag gedaan en is ze de pups CatsClaw gaan geven, omdat de meeste pups sterven omdat ze hun temperatuur niet kunnen vasthouden.

Voorts is het geen levensbedreigende ziekte als je weet hoe je moet handelen als je pups misschien besmet zijn en vind ik het helmaal nono om te vaccineren net na een dekking.
#1128984
Angelique schreef: Omdat er uiteraard wel her en der het een en ander mis gaat na die vaccinaties, maar daar hoor je natuurlijk weer niks tot heel weinig over vanuit de medische wereld gezien. Omdat de vaccinatie te ernstig wordt opgewaardeerd in de strijd tegen de lege teven, terwijl daar ook tig andere redenen aan te grondslag kunnen liggen. Daarbij heb ik nog geen succesverhalen gehoord in de trand van...altijd lege teven, nu gezonde nesten, wel, uit voorzorg toch maar laten vaccineren en een lege en zieke teef en in het ergste geval een dode teef of miskramen aan het eind van de dracht.
Een bevriende fokker van ons kwam tig jaar geleden al eens op het idee dat haar honden wel een een herpesbesmetting konden hebben omdat ze zomaar ineens wegkwenende pups had. Toendertijd heeft zij haar honden daarop laten titeren en een aantal kwamen wat hoger uit dan wat "normaal" was.  Daarop heeft ze bij de pups de lamp omlaag gedaan en is ze de pups CatsClaw gaan geven, omdat de meeste pups sterven omdat ze hun temperatuur niet kunnen vasthouden.

Voorts is het geen levensbedreigende ziekte als je weet hoe je moet handelen als je pups misschien besmet zijn en vind ik het helmaal nono om te vaccineren net na een dekking.
Wat bedoel je met "de lamp omlaag gedaan"? Dichter op de pups, zodat ze warmer bleken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door