Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1128292
Iedere keer dat Jack een heel ei krijgt , zie ik de dag(en) erna onverteerde stukjes
bot en eierschaal in zijn ontlasting. Ook bij kefir heb ik het idee dat het daardoor
alleen maar minder goed verteerd.  :( Ik geef hem dan ook geen eieren (en kefir)
meer maar hoop niet dat hij daardoor veel mist in zijn voeding.
Ik lees in de bieb nl dat er vele vitamines en mineralen in eieren zitten die ook bij een
oudere hond heel belangrijk zijn zoals ijzer en zink! :(

Is het van belang dat het een rauw ei is?  :-[ Misschien dat hij daar dan minder
last van heeft namelijk  :-\ En de eierschil (ongekookt etc) kan ik natuurlijk fijn maken
zodat hij dat wel gewoon binnen krijgt  ;)
Iemand ideeen?

(Max heeft in ieder geval nergens last van  :D ;D)
Door Lizzy
#1128308
De Geijsjes schreef: Iedere keer dat Jack een heel ei krijgt , zie ik de dag(en) erna onverteerde stukjes
bot en eierschaal in zijn ontlasting. Ook bij kefir heb ik het idee dat het daardoor
alleen maar minder goed verteerd.  :( Ik geef hem dan ook geen eieren (en kefir)
meer maar hoop niet dat hij daardoor veel mist in zijn voeding.
Ik lees in de bieb nl dat er vele vitamines en mineralen in eieren zitten die ook bij een
oudere hond heel belangrijk zijn zoals ijzer en zink! :(

Is het van belang dat het een rauw ei is?  :-[ Misschien dat hij daar dan minder
last van heeft namelijk  :-\ En de eierschil (ongekookt etc) kan ik natuurlijk fijn maken
zodat hij dat wel gewoon binnen krijgt  ;)
Iemand ideeen?

(Max heeft in ieder geval nergens last van  :D ;D)
Ei is hartstikke gezond maar je hond kan er ook prima buiten. Je hoeft overigens niet persee met schaal te geven. Een heel ei met schaal is een mooi volledig hapje. Zonder schaal is het rijk aan fosfor en arm aan calcium maar geen drama hoor. Net als vlees eigenlijk. Ook rijk aan fosfor en arm aan calcium (vandaar dat we ook vleesbot voeren).

Ijzer komt Jack niet te kort. Ijzer zit namelijk ook in kip, eend, lam, rund, groene bladgroente, orgaanvlees, noten en vis.

Zink komt Jack ook vast niet te kort want zink zit namelijk ook in: lamsvlees, rundvlees en vette vis.

Wat je ook kunt proberen: je neemt een ei en die leg je 3minuten in gekookt water (dus het water niet blijven koken). Dan breek je het ei open en gooi je het over het eten, zonder schil.
#1128317
Unique en Lizzy bedankt voor jullie reacties  :D :)

@ Lizzy:
Ik ga gelijk vanavond het ei in gekookt water proberen, wellicht dat dat wel goed gaat! Ik hoop het...
Verder krijgt Jack alles wat je opnoemt behalve lamsvlees, dus dat moet helemaal goedkomen!  :)
#1128439
202Spots schreef: Ik doe ook wel de ei uit de schaal en in de bak, en dan kokend water er op gooien, dan stold  het eiwit 'n beetje
en dan de rest van 't eten er bij doen.
Dat is ook een manier inderdaad. Ik heb zojuist het ei in kokend water gelegd en na 3 minuten
de inhoud gegeven dussssssssssss..... afwachten voor morgen hoe het gaat .. ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1129691
en een eendagskuikentje? hier krijgen ze ook geen eiers, maar wel kuikens. ik geef die eigenlijk voornamelijk voor de biotine, en dat zit vast ook wel in het eigeel van een kuiken. eischaal geef ik niet, want ze krijgen calcium binnen via vleesbotjes.
#1129983
Af en toe krijgt hij een eendagskuiken en dat gaat goed. Ik wilde eigenlijk
liever met schaal voor het calcium omdat Jack minder bot krijgt dan normaal
gesproken. Maar goed, wat niet gaat gaat niet he  ;)

De tip van Lizzy werkt  :groupwave2: want hij heeft geen last gehad met zijn
ontlasting  :) Ik ga het vanavond (als ik eraan denk  ;)) nog een keer proberen
om te  kijken of het weer goed gaat  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door